Menü

Pole fitness, a szexis sport

Egy sportág, amit nyugodt szívvel állíthatunk, hogy mind a férfiak, mind a nők körében kezd egyre nagyobb népszerűségnek örvendeni, persze más-más okokból. A rúdtáncban ugyanis két irányzat alakult ki: a pole dance, amely akrobatikus elemeket tartalmaz érzéki táncmozdulatokkal színesítve, amit nyilván az erősebb nem képviselői preferálnak,míg a pole fitness sokkal inkább szól az akrobatikáról és inkább az erőelemekre helyezi a hangsúlyt.

A rúdtánchoz jelentős fizikai erőre, rugalmasságra és állóképességre van szükség. Amíg a sztriptíz klubokban az előadás részét képezi a vetkőzés és az erotikus mozdulatok akrobatikus elemek nélkül, addig a sportszintű rúdtáncban az előadó atletikus mozdulatokat hajt végre: felmászik a rúdra, pörgéseket végez, és erőelemeket mutat be. Az utóbbi esetben a felső test és a törzs jelentős fizikai ereje elengedhetetlen, ami folyamatos, kitartó, kemény edzést igényel.

Ma már a rúdtánc a testedzés elismert formája, amit aerob és anaerob edzésként is végeznek lelkes követői. Nagy hangsúlyt helyez az általános erőnlétre és állóképességre egyaránt. Ez a mozgásforma növeli a testi erőnlétet, mert saját testsúlyunkat használjuk ellenállásként, miközben az egész testet formálja. További előnye, hogy önbizalmat növel és energiát ad.
A férfiak azonban nem csak nézőként élvezik ezt a sportágat, egyre többen csatlakoznak a versenyző kategóriához is, 2007-ben például a kínai országos rúdtánc bajnokság egy férfi nyerte, a 2011-ben, Magyarországon rendezett világbajnokságon pedig már külön kategóriában indulhattak a másik nem képviselői.

Bár világszerte rendeznek amatőr és profi bajnokságokat ebben a sportágban, fontos megjegyezni, hogy mindegyik szigorúan tiltja a meztelenséget, sőt, kizárják a versenyzőt, ha bizonyos testrészei, akár véletlenül is, kilátszódnak. A versenyzőket a következők szerint pontozzák: technika, kivitelezés, átkötés, eredetiség, rugalmasság és stílus. Ugyanúgy mint a műkorcsolyában a rúdtánc bajnokságon is vannak kötelező elemek, amiket a versenyzőknek be kell mutatniuk és szabadon választható gyakorlat, ahol az indulók szabadon engedhetik fantáziájukat és akár saját maguk által kifejlesztett, új elemeket is előadhatnak. A versenyeken azért van szükség arra, hogy kevés ruhadarabot viseljenek (sort vagy bugyi és top), mert kezeiken kívül más testrészeikkel tartják magukat a rúdon, mint pl. térdhajlat, hónalj, comb, vagy akár has. Az első profi világbajnokságot 2005-ben, Amszterdamban rendezték meg, azóta évente rendezik, például 2011-ben, Magyarországon.

Hazánkban egyelőre csak Budapesten és néhány nagyobb városban próbálhatjuk ki, Veszprémbe egyelőre még nem ért el, de aki érez magában némi ambíciót, biztosan nagyon jól fog szórakozni egy-egy ilyen edzésen, és valószínűleg párunk sem fog fennakadni a heti pár óra hiányzáson, ha bemutatjuk neki, mit tanultunk.

Fotó:
polelove.co.uk

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.