Menü

Tavaszi méregtelenítés

A tél után nem csak a házat, lakást kell rendbe tenni, de a testünkre is ráfér a tavaszi nagytakarítás.
Ahogy közeledik a tavasz, úgy esünk egyre jobban pánikba, hogy a bikini szezon is már nemsokára kopogtat az ajtóban és még sehol sem tartunk a fogyókúrában. Nem kell pánikolni, még van addig pár hónap, még nem hagytunk semmit az utolsó pillanatra.

A tavaszi időszak a turbó diéták fénykora. Az ilyen fogyókúrák hatása jellemzően rövid, az ember záros határidőn belül a leadott súly akár dupláját is visszanyerheti. Nem érdemes tehát ezekhez a módszerekhez folyamodni, inkább iktassuk be életünkbe a mozgást.
A sok tartósítószer, cukor és mesterséges anyagok főleg télen jutnak a szervezetünkbe, mert ilyenkor kevesebb a friss gyümölcs, zöldség, így egyrészt kisebb mennyiséget veszünk magunkhoz belőlük, másrészt a minőségük közel sem ugyanaz, mint mondjuk a nyári szezonban. Érdemes tehát a diéta, fogyókúra előtt méregtelenítést is beiktatni, mert a máj megtelítődik ezekkel a mesterséges anyagokkal, így lassul az anyagcserénk is.

Nem érdemes azonban egyből hetekre elhagyni mindent és csak vizet fogyasztani, tél után különösen megterhelő lenne a szervezet számára. Először inkább hagyjuk el a cukrot és esetleg az édesítőszereket, a finomított szénhidrátokat cseréljük teljes kiőrlésűre és a kenyeret is próbáljuk elhagyni, csak szendvicsben fogyasszuk, főzelékhez például inkább fasírtot fogyasszunk. Ezzel az elvonással fél kilót is fogyhatunk hetente, így nyárig akár 6 kilót is leadhatunk.

Még ha méregtelenítéssel is szeretnénk lefogyni, a mozgás egyáltalán nem elhanyagolható, nem csak a testi, de a lelki egészség megőrzése érdekében is. A mozgás során olyan hormonok szabadulnak fel, amik már magában vidámabbá teszi az embert, de annál még sincs nagyobb öröm, amikor bebizonyítottuk magunknak, hogy igenis ma is elmentem futni és legyőztem a kitűzött távot, és ma is tettem magamért és az egészségemért.

Fotó:
sxc.hu

Milyen fehérjét egyek, ha nem eszem húst?

Szerencsére nem vagyunk egyformák. Van, aki húst hússal eszik, s fogja a fejét a vegetáriánusok, esetleg vegánok elvein. A növényi étrend követői pedig zöldséget, gyümölcsöket, gabonákat, magvakat esznek. Az azonban biztosan közös bennük, hogy fehérjére mindenkinek szüksége van.

Legerősebb zsírégető fűszerek, amelyek megduplázhatják a fogyást

Kapszulák helyett próbáld ki, hogy más alapanyagokkal főzöl. Gondoltad volna, hogy vannak olyan zsírégető fűszerek, amelyek jobbá, finomabbá, ízletesebbé teszik ételeidet és közben a fogyást is segítik? Pedig így van!

Az energetizáló, csodatévő citromos víz

Egyre többször ajánlják neked a citromos víz fogyasztását? Nem csoda! Többek között ilyen fantasztikus hatásai vannak ennek az egyszerű varázsitalnak.

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.