Menü

Tavaszi méregtelenítés

A tél után nem csak a házat, lakást kell rendbe tenni, de a testünkre is ráfér a tavaszi nagytakarítás.
Ahogy közeledik a tavasz, úgy esünk egyre jobban pánikba, hogy a bikini szezon is már nemsokára kopogtat az ajtóban és még sehol sem tartunk a fogyókúrában. Nem kell pánikolni, még van addig pár hónap, még nem hagytunk semmit az utolsó pillanatra.

A tavaszi időszak a turbó diéták fénykora. Az ilyen fogyókúrák hatása jellemzően rövid, az ember záros határidőn belül a leadott súly akár dupláját is visszanyerheti. Nem érdemes tehát ezekhez a módszerekhez folyamodni, inkább iktassuk be életünkbe a mozgást.
A sok tartósítószer, cukor és mesterséges anyagok főleg télen jutnak a szervezetünkbe, mert ilyenkor kevesebb a friss gyümölcs, zöldség, így egyrészt kisebb mennyiséget veszünk magunkhoz belőlük, másrészt a minőségük közel sem ugyanaz, mint mondjuk a nyári szezonban. Érdemes tehát a diéta, fogyókúra előtt méregtelenítést is beiktatni, mert a máj megtelítődik ezekkel a mesterséges anyagokkal, így lassul az anyagcserénk is.

Nem érdemes azonban egyből hetekre elhagyni mindent és csak vizet fogyasztani, tél után különösen megterhelő lenne a szervezet számára. Először inkább hagyjuk el a cukrot és esetleg az édesítőszereket, a finomított szénhidrátokat cseréljük teljes kiőrlésűre és a kenyeret is próbáljuk elhagyni, csak szendvicsben fogyasszuk, főzelékhez például inkább fasírtot fogyasszunk. Ezzel az elvonással fél kilót is fogyhatunk hetente, így nyárig akár 6 kilót is leadhatunk.

Még ha méregtelenítéssel is szeretnénk lefogyni, a mozgás egyáltalán nem elhanyagolható, nem csak a testi, de a lelki egészség megőrzése érdekében is. A mozgás során olyan hormonok szabadulnak fel, amik már magában vidámabbá teszi az embert, de annál még sincs nagyobb öröm, amikor bebizonyítottuk magunknak, hogy igenis ma is elmentem futni és legyőztem a kitűzött távot, és ma is tettem magamért és az egészségemért.

Fotó:
sxc.hu

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!