Menü

Tavaszi méregtelenítés

A tél után nem csak a házat, lakást kell rendbe tenni, de a testünkre is ráfér a tavaszi nagytakarítás.
Ahogy közeledik a tavasz, úgy esünk egyre jobban pánikba, hogy a bikini szezon is már nemsokára kopogtat az ajtóban és még sehol sem tartunk a fogyókúrában. Nem kell pánikolni, még van addig pár hónap, még nem hagytunk semmit az utolsó pillanatra.

A tavaszi időszak a turbó diéták fénykora. Az ilyen fogyókúrák hatása jellemzően rövid, az ember záros határidőn belül a leadott súly akár dupláját is visszanyerheti. Nem érdemes tehát ezekhez a módszerekhez folyamodni, inkább iktassuk be életünkbe a mozgást.
A sok tartósítószer, cukor és mesterséges anyagok főleg télen jutnak a szervezetünkbe, mert ilyenkor kevesebb a friss gyümölcs, zöldség, így egyrészt kisebb mennyiséget veszünk magunkhoz belőlük, másrészt a minőségük közel sem ugyanaz, mint mondjuk a nyári szezonban. Érdemes tehát a diéta, fogyókúra előtt méregtelenítést is beiktatni, mert a máj megtelítődik ezekkel a mesterséges anyagokkal, így lassul az anyagcserénk is.

Nem érdemes azonban egyből hetekre elhagyni mindent és csak vizet fogyasztani, tél után különösen megterhelő lenne a szervezet számára. Először inkább hagyjuk el a cukrot és esetleg az édesítőszereket, a finomított szénhidrátokat cseréljük teljes kiőrlésűre és a kenyeret is próbáljuk elhagyni, csak szendvicsben fogyasszuk, főzelékhez például inkább fasírtot fogyasszunk. Ezzel az elvonással fél kilót is fogyhatunk hetente, így nyárig akár 6 kilót is leadhatunk.

Még ha méregtelenítéssel is szeretnénk lefogyni, a mozgás egyáltalán nem elhanyagolható, nem csak a testi, de a lelki egészség megőrzése érdekében is. A mozgás során olyan hormonok szabadulnak fel, amik már magában vidámabbá teszi az embert, de annál még sincs nagyobb öröm, amikor bebizonyítottuk magunknak, hogy igenis ma is elmentem futni és legyőztem a kitűzött távot, és ma is tettem magamért és az egészségemért.

Fotó:
sxc.hu

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?