Menü

Tavaszi méregtelenítés

A tél után nem csak a házat, lakást kell rendbe tenni, de a testünkre is ráfér a tavaszi nagytakarítás.
Ahogy közeledik a tavasz, úgy esünk egyre jobban pánikba, hogy a bikini szezon is már nemsokára kopogtat az ajtóban és még sehol sem tartunk a fogyókúrában. Nem kell pánikolni, még van addig pár hónap, még nem hagytunk semmit az utolsó pillanatra.

A tavaszi időszak a turbó diéták fénykora. Az ilyen fogyókúrák hatása jellemzően rövid, az ember záros határidőn belül a leadott súly akár dupláját is visszanyerheti. Nem érdemes tehát ezekhez a módszerekhez folyamodni, inkább iktassuk be életünkbe a mozgást.
A sok tartósítószer, cukor és mesterséges anyagok főleg télen jutnak a szervezetünkbe, mert ilyenkor kevesebb a friss gyümölcs, zöldség, így egyrészt kisebb mennyiséget veszünk magunkhoz belőlük, másrészt a minőségük közel sem ugyanaz, mint mondjuk a nyári szezonban. Érdemes tehát a diéta, fogyókúra előtt méregtelenítést is beiktatni, mert a máj megtelítődik ezekkel a mesterséges anyagokkal, így lassul az anyagcserénk is.

Nem érdemes azonban egyből hetekre elhagyni mindent és csak vizet fogyasztani, tél után különösen megterhelő lenne a szervezet számára. Először inkább hagyjuk el a cukrot és esetleg az édesítőszereket, a finomított szénhidrátokat cseréljük teljes kiőrlésűre és a kenyeret is próbáljuk elhagyni, csak szendvicsben fogyasszuk, főzelékhez például inkább fasírtot fogyasszunk. Ezzel az elvonással fél kilót is fogyhatunk hetente, így nyárig akár 6 kilót is leadhatunk.

Még ha méregtelenítéssel is szeretnénk lefogyni, a mozgás egyáltalán nem elhanyagolható, nem csak a testi, de a lelki egészség megőrzése érdekében is. A mozgás során olyan hormonok szabadulnak fel, amik már magában vidámabbá teszi az embert, de annál még sincs nagyobb öröm, amikor bebizonyítottuk magunknak, hogy igenis ma is elmentem futni és legyőztem a kitűzött távot, és ma is tettem magamért és az egészségemért.

Fotó:
sxc.hu

Aerob meg anaerob edzés… Most hogy is van ez

Aerob, anaerob edzés meg kardió, intervall, HIIT, tabata és társai. Mit jelentenek és melyik kinek való? Lássuk a lényeget!

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.

Szokások, amelyeket kerüljünk a fogyás érdekében

A felesleges kilók elleni küzdelem igen széles határokat feszeget. Az ésszerű és egészséges étrendváltoztatásoktól kezdve a drasztikus módszereken át egészen a beteges viselkedésig bármi előfordulhat. A fogyni vágyók sajnos túl sok agyament dolgot képesek megtenni és nem is tudják mennyire károsíthatják vele szervezetüket.

Tudnivalók az edzés előtti étkezésről

A kívánt álomalak eléréséhez tudatos tervezésre, tájékozottságra van szükség. Ha fejben már eldöntöttük, hogy mit szeretnénk nem mindegy, hogyan vágunk bele. Egy jól átgondolt program segítségével az eredmény magáért fog beszélni.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.