Menü

Mozgás és nyugalom: thai chi

Kínában, Japánban, sőt az Egyesület Államok nagyvárosainak parkjaiban gyakran látni kisebb, nagyobb, fiatalokból és idősekből álló csoportokat, amint lassú mozdulatokkal edzik testüket. Ezek a csoportok thai chi gyakorlatokat végeznek.

A tai chi  részben légzésterápia. A keleti légzésterápiák magukba foglalják az idegpályák és az izmok tudatos serkentését és ellazítását, valamint az elme által irányított légzést. A gyakorlás során  nem csak a fizikai testet edzük, hanem a szellemünk is kiegyensúlyozottabbá válik, jobban megtanuljuk a környezetünkben zajló eseményeket valós értékükön, és sem alul, sem felül értékelni.

A mozdulatok következtében a tüdőlebenyek a mozgások közben kitágulnak, és így nagyobb felületen tudják leadni az elhasznált széndioxidot és felvenni a szükséges oxigént a beszívott friss levegőből. Mivel a mozdulatok lassúak, és a légzés a mozdulatok sebességéhez automatikusan igazodva szintén lassú, a tüdõnek több ideje van az oxigén és a széndioxid kicserélésére. A megfelelő légzéssel jótékonyan masszírozzuk a belső szerveket is, így segítve azok tökéletesebb működését.

Mozgás közben a súlypontot folyamatosan áthelyezzük egyik lábról a másikra, így azok izmai felváltva megfeszülnek, majd ellazulnak, ezáltal mintegy pumpálják a vért és a nyirokfolyadékot. A lassú váltott mozgás jótékonyan hat az izületekre is, erősítve azokat.
A gyakorlatok közben nem kell erőlködnünk, sőt inkább ellazulunk, s ezáltal a gerincet is lazítjuk.

Fotó:
sxc.hu

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!