Menü

Mozgás és nyugalom: thai chi

Kínában, Japánban, sőt az Egyesület Államok nagyvárosainak parkjaiban gyakran látni kisebb, nagyobb, fiatalokból és idősekből álló csoportokat, amint lassú mozdulatokkal edzik testüket. Ezek a csoportok thai chi gyakorlatokat végeznek.

A tai chi  részben légzésterápia. A keleti légzésterápiák magukba foglalják az idegpályák és az izmok tudatos serkentését és ellazítását, valamint az elme által irányított légzést. A gyakorlás során  nem csak a fizikai testet edzük, hanem a szellemünk is kiegyensúlyozottabbá válik, jobban megtanuljuk a környezetünkben zajló eseményeket valós értékükön, és sem alul, sem felül értékelni.

A mozdulatok következtében a tüdőlebenyek a mozgások közben kitágulnak, és így nagyobb felületen tudják leadni az elhasznált széndioxidot és felvenni a szükséges oxigént a beszívott friss levegőből. Mivel a mozdulatok lassúak, és a légzés a mozdulatok sebességéhez automatikusan igazodva szintén lassú, a tüdõnek több ideje van az oxigén és a széndioxid kicserélésére. A megfelelő légzéssel jótékonyan masszírozzuk a belső szerveket is, így segítve azok tökéletesebb működését.

Mozgás közben a súlypontot folyamatosan áthelyezzük egyik lábról a másikra, így azok izmai felváltva megfeszülnek, majd ellazulnak, ezáltal mintegy pumpálják a vért és a nyirokfolyadékot. A lassú váltott mozgás jótékonyan hat az izületekre is, erősítve azokat.
A gyakorlatok közben nem kell erőlködnünk, sőt inkább ellazulunk, s ezáltal a gerincet is lazítjuk.

Fotó:
sxc.hu

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.