Menü

Mi a pihentető alvás titka?

A nyugodt és pihentető alvás titkát Katus Attila személyi edző és életmód tanácsadó hat javaslatban foglalta össze, melyeket maga is alkalmaz.

1. A pihentető alvás elengedhetetlen a kiegyensúlyozott élethez. Átlagosan 8 óra alvásra van szükségünk, és tanácsos éjfél előtt lefeküdni. Ennél is fontosabb, hogy alvásunk 1,5 órás ciklusokból áll: 1,5 óra, 3 óra, 4,5, 6 óra és 7,5 óra. Arra kell ügyelni, hogy a tiszta alvási idő ezekhez a ciklusokhoz igazodjon. „Ha kihasználjuk a ciklusunkat, az olyan, mint amikor a szörföző használja a hullámot”- tette hozzá Attila.

2. Étkezésre is érdemes odafigyelni, az arany középutat kell megtalálni. Ha a könnyű étkezés a cél, egy gyümölcstál például kitűnő vacsora lehet. A lényeg, hogy arra törekedjünk, csak annyit együnk, amitől nem vagyunk éhesek, de az éhgyomor sem tanácsos lefekvés előtt.

3. Attila szerint a folyadékbevitel a legfontosabb. Sokszor azért esznek mértéktelenül az emberek este, mert nem ittak kellő mennyiségű folyadékot. Étkezés nélkül 1-2 hétig bírjuk, folyadék nélkül viszont csak 1-2 napig. Ugyanez a helyzet éjszaka is, a folyadékhiányt már éjszaka megérzi a szervezetünk és jelez. Ha felébredünk, igyunk egy pohár vizet, és próbáljuk megtartani a folyadékszintet, lefekvés előtt pedig egy gyógytea segíthet.

4. A masszázs ellazítja a testet, lelket, de akár egy jó meleg fürdő is hozzájárulhat ahhoz, hogy kikapcsoljunk és ráhangolódjunk a nyugodt éjszakára.

5. A fitneszguru számára az ágy az egyik legfontosabb pont a lakásban, az alváson túl szeret netezni, tévézni is az ágyból. Nem mindegy milyen körülményeket teremtünk: a hőfok, fényviszony, elektroszmog mind hozzájárulnak az alvás minőségéhez. Érdemes arra is odafigyelni, hogy éjjel 18-19°C legyen a hőmérséklet.

6. A friss ágynemű is segít, hogy ellazuljunk éjszaka, Attilára a friss ágynemű olyan hatással van, mint a gyertya, megnyugtatja, éppen ezért minden mosásnál használ öblítőt.

Forrás: Merlin Communications Magyarország Kft.

Alul motivált vagyok – mi a baj velem?

A motivációnk elvesztése könnyen depresszióba sodorhat minket. Hogy ezt a veszélyt elkerüljük, muszáj megtalálni az okainkat, és megváltoztatni azokat, vagy legalábbis tenni a változásért.

Rémálmok

Vajon van olyan ember, aki még sosem ébredt remegő lábakkal, erősen dobogó szívvel és izzadó homlokkal amiatt, hogy álmában valami iszonyú dolog történt vele? Valószínűleg nincs. A rémálmok nem válogatnak. De akkor nem is tudjuk elkerülni őket?

Dolgok, amelyek gátolnak a fejlődésben

Sokszor azt gondoljuk, mindent jól csinálunk: megfelelően táplálkozunk, az edzéstervünk is stimmel, sőt, még eleget is pihenünk, de valami még sincs rendben. Ez egy jel lehet arra, hogy igenis valamit gyökeresen meg kellene változtatnunk a siker érdekében.

Újévi fogadalom – hogyan tartsuk be?

Szinte törvényszerűnek mondható, hogy ha az újév szóba kerül, hallhatunk negatív példákat a fogadalommal kapcsolatban. Ha esetleg szóba hozod, hogy te szeretnél valamit megfogadni ez alkalomból, mindig csoportosan jönnek azok a válaszok, amelyek le akarnak beszélni róla, mondván, hogy úgysem tartod be. De hogyan tegyél fogadalmat úgy, hogy ne vallj vele kudarcot?

Ünnepek utáni depresszió

Talán hónapokkal, hetekkel előtte lázban égünk, készülődünk rá. Amilyen csillogóak az ünnepek, sokaknál olyan szürkék az utánuk következő hétköznapok. De mi az oka ennek az érzésnek, miért érezzük magunkat rosszabbul karácsony és szilveszter után?