Menü

Mi a pihentető alvás titka?

A nyugodt és pihentető alvás titkát Katus Attila személyi edző és életmód tanácsadó hat javaslatban foglalta össze, melyeket maga is alkalmaz.

1. A pihentető alvás elengedhetetlen a kiegyensúlyozott élethez. Átlagosan 8 óra alvásra van szükségünk, és tanácsos éjfél előtt lefeküdni. Ennél is fontosabb, hogy alvásunk 1,5 órás ciklusokból áll: 1,5 óra, 3 óra, 4,5, 6 óra és 7,5 óra. Arra kell ügyelni, hogy a tiszta alvási idő ezekhez a ciklusokhoz igazodjon. „Ha kihasználjuk a ciklusunkat, az olyan, mint amikor a szörföző használja a hullámot”- tette hozzá Attila.

2. Étkezésre is érdemes odafigyelni, az arany középutat kell megtalálni. Ha a könnyű étkezés a cél, egy gyümölcstál például kitűnő vacsora lehet. A lényeg, hogy arra törekedjünk, csak annyit együnk, amitől nem vagyunk éhesek, de az éhgyomor sem tanácsos lefekvés előtt.

3. Attila szerint a folyadékbevitel a legfontosabb. Sokszor azért esznek mértéktelenül az emberek este, mert nem ittak kellő mennyiségű folyadékot. Étkezés nélkül 1-2 hétig bírjuk, folyadék nélkül viszont csak 1-2 napig. Ugyanez a helyzet éjszaka is, a folyadékhiányt már éjszaka megérzi a szervezetünk és jelez. Ha felébredünk, igyunk egy pohár vizet, és próbáljuk megtartani a folyadékszintet, lefekvés előtt pedig egy gyógytea segíthet.

4. A masszázs ellazítja a testet, lelket, de akár egy jó meleg fürdő is hozzájárulhat ahhoz, hogy kikapcsoljunk és ráhangolódjunk a nyugodt éjszakára.

5. A fitneszguru számára az ágy az egyik legfontosabb pont a lakásban, az alváson túl szeret netezni, tévézni is az ágyból. Nem mindegy milyen körülményeket teremtünk: a hőfok, fényviszony, elektroszmog mind hozzájárulnak az alvás minőségéhez. Érdemes arra is odafigyelni, hogy éjjel 18-19°C legyen a hőmérséklet.

6. A friss ágynemű is segít, hogy ellazuljunk éjszaka, Attilára a friss ágynemű olyan hatással van, mint a gyertya, megnyugtatja, éppen ezért minden mosásnál használ öblítőt.

Forrás: Merlin Communications Magyarország Kft.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Konfliktuskalauz

Ha konfliktusba kerülünk, akkor védekezhetünk, támadhatunk, okoskodhatunk, vagy kiléphetünk. Egyik se tűnik igazán jó megoldásnak… Esetleg van más mód is? Valami… egyenlőbb? Lássuk…

Férfi testképzavar: az izom-dysmorphia

A nők körében előforduló testképzavarok, táplálkozási rendellenességek széles körben ismertek: a bulimia és az anorexia tüneteit a tájékozottságunknak köszönhetően ma már könnyebben észrevesszük. De kevesen tudják, hogy létezik ezeknek a pszichés betegségeknek az ellentéte is: az izom-dysmorphia. De hogyan ismerhető fel?

Kifogás vagy motiváció? Melyiket választod?

Aggasztó adat: egyre kevesebb magyar sportol! Egy friss uniós felmérés szerint a magyarok több mint fele semmilyen sporttevékenységet sem folytat. A kutatás kitér arra is, hogy nemcsak Magyarországon, az unióban is kevesen mozognak: átlagosan 46 százalék a nem sportolók aránya. Vajon mi az oka ennek?

Evészavarok III. - Bulimia

Az anorexia nervosa után elkülönített kórkép. Közismertté Lady Diana /walesi hercegné/ érintettsége miatt vált. Az anorexiához hasonlóan a pszichiátriai elnevezésben szerepel a nervosa (ideges) szó, utalva arra, hogy elsősorban lelki eredetű kórképről van szó. Lássuk, mit is tudunk manapság erről a betegségről!