Menü

Ezt próbáld ki - lovaglás

  • Dátum: 2013.07.14., 10:05

A lovaglás különleges sport, hiszen "a sporteszközöd" egy élőlény,amellyel összhangba kell kerülnöd a megfelelő eredmény elérése érdekében.

Abban egyik sportág sem különbözik a másiktól, hogy ha valaki komolyabban akarja űzni, kezdésként muszáj ráhangolódnia az adott tevékenységre.A lovaglás esetében ez a művelet nem egyszerű, hiszen a ló, amellett, hogy élőlény, egy hatalmas,saját, önálló akarattal rendelkező állat.Az első órákhoz éppen ezért mindenképpen érdemes szakember segítségét kérni.

Lovagolni nem bonyolult, ugyanakkor energia és időigényes tevékenység. Ha megtaláljuk a megfelelő lovasudvart és lovat,az még csak az első lépés. Meg kell ismerkednünk az álattal, a felszereléssel, a mozgásfajtákkal, azzal, hogy mit szabad és mit nem. El kell sejátítani a helyes ülést, amely egyenes, biztos, ugyanakkor laza tartást jelent. Már az első nyeregbe pattanást is lehet élvezni, a másik dolog, hogy magas szinten lovagolni megtanulni, évekig tartó munka.

Az, aki fél a lótól, annak még nehezebb, hiszen a bizonytalanságot az állat is megérzi. Az összhang része, hogy ember és állat is tökéletesen megbízik magában és a másikban.

A lovaglás remek élmény tud lenni, emellett fizikai hatásai sem elhanyagolhatóak, nemcsak a ló, a lovas izmait is alaposan átmozgatja. Javítja a koordinációt és az egyensúlyérzéket. Fontos jellemzője, hogy a test mellett az agyat és lelket is dolgoztatja, emiatt például számos betegség (például autizmus, hiperaktivitás, szorongás) kezelésére, gyógyítására is bevetik.A ló sokszor terápiás "eszköz", amely pozitívan befolyásolhatja pélsául a gyermekek fejlődését.Természetesen figyelembe kell venni azt is, hogy ez a sportág sérülésveszélyes.

A lovaglás elsajátítása tehát megfelelő szorgalmat, komolyságot és alázatot igényel, éppen ezért nem ajánlatos mindenkinek. Ugyanakkor, aki úgy érzi, hogy ilyen téren van bepótolnivalója és képes is a fejlődésre, remek választás lehet.

Fotó:
sxc.hu

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Önkénteskedési kisokos Ázsiában - Chance Program

A világmegváltás ma is elmarad érdeklődés hiányában, de azért aki akarja, megteheti a magáét. A Srí Lanka-i Chance Program sok nehéz helyzetben lévő gyereknek jelent segítséget. Az alapvetően magyar(!) programban sokan megtalálhatják a számításukat, fejleszthetik türelmüket és képességeiket.