Menü

Ezt próbáld ki – floorball

  • Dátum: 2013.07.28., 18:42

Viszonylag fiatal sportág, hiszen szabályait alig több mint harminc éve rögzítették. Érdekesség, hogy két ország is magáénak tekinti feltalálását, az Egyesült Államok és Svédország közül utóbbi az eredményesebb.

A floorball kívülről, kicsit felszínesen nézve olyan, mint a jégkorong. Ütővel játsszák, egyszerre öt mezőnyjátékos és egy kapus lehet a pályán (a kapusnál nincs ütő), egy meccs 3x20 perces. A legfőbb különbség természetesen maga a játéktér, amely a floorballban parketta, vagy egyéb műanyag borítású (általában kézilabdapályán játsszák), a mérete 40x20 méter, és a játékteret egy 50 centiméter magas palánk fogja körbe. Korong helyett labda van és még egy fontos különbség: a játék kevésbé kemény, agresszív, és ezáltal sérülésveszélyes, mint a hokiban. Utóbbi miatt űzi ezt a sportágat például sok gyerek.

A floorban szépen fokozatosan terjeszkedő sportág. Ma már a világ számos országában jelen van, Magyarországon is egyre többen választják. Népszerűsége Skandináviában a legnagyobb, ezt a nemzetköz eredmények is jól mutatják. Az eddig megrendezett 17 női és férfi világbajnokságból mindössze négyet nem az aktuális svéd válogatott nyert, azokon viszont mind a finn nemzeti csapat volt a győztes. A következő, idén decemberben megrendezendő női vébén a magyar válogatott is szerepel.

A legtöbb teremsportághoz hasonlóan a floorball is rendkívül jó állóképességet igényel. A játékosok mozgása nagyon intenzív, viszont az erő és a sebesség nem minden, a taktika is komoly szerepet kap. A különböző játékelemeket csak összehangoltan lehet tökéletesen végrehajtani. Mivel viszonylag kevés a fizikai kontaktus, ezzel a játékmegszakítás, a meccs gyors, élvezetes, látványos és a pályán lévőknek természetesen igencsak megterhelő.

Fotó:
floorballplanet.com

Több, mint futás

Fuss, hogy segíts! Mit is jelent az, hogy jótékonysági futás?

7 mód, hogy krízisben lelkesíts egy barátot (vagy magadat)

Amikor Sheryl Sandberg (írónő) elveszítette a férjét, azt mondta, senki nem tudta, hogyan szóljon hozzá. Az emberek furán érezték magunkat körülötte, és nem tudták, mit mondjanak. Új könyvének (angolul Option B) célja az volt, hogy ne csak arról írjon, hogyan legyünk ellenállóak, amikor kihívásokkal kell szembenéznünk, de hogyan tudjuk támogatni a barátainkat szükséghelyzetekben.

Legjobb praktikák fáradtság ellen

A hosszú tél után, amelynek ideje alatt a szervezeted nem jutott napfényhez és elegendő friss táplálékhoz, itt az ideje, hogy pótold az energiatartalékaidat, és elhessegesd magadtól a szűnni nem kívánó fáradtság érzetét. A szakértők egyszerű, de annál hatékonyabb trükköket javasolnak számodra, amelyek segítségével könnyen lábra állíthatod magad.

Többnyire ülőmunkát végzek, mit tegyek?

A szervezetünk nem arra született, hogy egész nap egy helyben üljünk, ha mégis ezt tesszük, annak hosszú távon káros következményei lehetnek. Hogyan hat ránk az ülőmunka és mit tehetünk az egészségünk érdekében?

Ez történik a testeddel, ha abbahagyod a fehér kenyér fogyasztását

A napi szénhidrátbevitel legfontosabb forrását a különböző gabonafélék jelentik, a fehér kenyér elhagyásával viszont látványos változásokat érhetsz el akár már pár hét alatt. Érdemes ezzel párhuzamosan a köreteket is egészséges, diétás, magas rosttartalmú szénhidrátforrásokra cserélni, míg a finomított fehér cukrot és a hozzáadott cukrokat nélkülözni.