Menü

Az egészséges életmód egyik legfontosabb ismérve a pihenés fontossága

Pihenés kategóriájába sorolhatunk minden olyan passzív és aktív tevékenységet, ami a mindennapi feszültségektől mentesít minket, számunkra örömet és kikapcsolódást nyújt.

A megfelelő mennyiségű pihenés alapvető feltétele az egészségnek, mert a szervezetnek regenerációra van szüksége a problémamentes működéshez. A pihenés számunkra jelenthet testi és szellemi, illetve aktívan és passzívan eltöltött pihenést is. a lényeg az, hogy szervezetünknek a pihenés formáinak mindegyikére nagyon nagy szüksége van.

Egyszerűbben magyarázható a passzív pihenés, ami nem más, mint az alvás és a relaxáció. Ezek közül az emberi élet létfeltétele az alvás, ami valójában egy olyan tudattalan állapot, ami alatt a szervezetünk felfrissül. Az emberek alvásigénye természetesen más – más életkorban különböző, de mindemellett az egészségi állapot és a szervezet terhelésének nagysága is befolyásolja. Az alvás mennyiségét meghatározza, illetve befolyásolja az is, hogy milyen évszak van, vagy milyen az időjárás, vagy éppen az, hogy milyen az egyén lelkiállapota. Természetesen a csecsemők alvásigénye a legnagyobb, ők 14 -16 órát is eltöltenek ebben az állapotban. A gyermekeké ehhez képest 10 – 12, míg a felnőtteké már csak 6 – 8 óra. Magyarán a fejlődő szervezet alvásigénye az életkor előrehaladtával fokozatosan csökken, ez alól csak a serdülőkor jelent kivételt. Ekkor ugyanis a test gyors és jelentős átalakulása miatt szintén megnő az alvásigény.

Ehhez képest a relaxáció közben éberségünket alacsonyabb szinten tartva érünk el izmaink ellazulásával járó pihenő állapotot, ez azonban csak gyakorlással sajátítható el. Alkalmazásának hatására javul a szellemi teljesítőképesség, a kiegyensúlyozottság, és csökkenhet a minket ért stressz.

Amit pedig tudatosan is csinálhatunk, s egyre inkább előtérbe kerül manapság, az az aktív pihenés, melynek számos fajtája létezik. A leglényegesebb eleme mindegyiknek, hogy kikapcsolódást nyújt a mindennapi munka, a terhelés és a stressz hatásai alól. Ez megnyilvánulhat bármilyen sporttevékenységben, nyáron akár strandröplabda, télen korcsolya, valamilyen játékban, (pl. sakk, kártya) vagy többféle szabadidős és hobbitevékenységben (pl. horgászat, kertészkedés). S nem utolsósorban ide sorolhatjuk a barátokkal közös sportolás utáni sörözést, a televíziózást, és a zenehallgatást is!

Fotó:
pixabay.com

Rokonok távol egymástól – hogyan kezelhetjük?

Szinte minden családban van egy rokon, aki a többitől távol él. Országon belül vagy országon kívül, Budapesten vagy Angliában, mindenképpen nehéz távol lenni. Nehéz összeegyeztetni az ünnepeket, a találkozókat, a családi nyaralásokat, mert mindig bele kell kalkulálni az utazást. És még így is előfordul, hogy belefáradunk a folyamatos tervezésbe és utazásba. Hogyan könnyíthetnénk a terheinken?

A jelen ajándékainak kicsomagolása

A mai rohanó társadalmunkban sokan panaszkodnak, hogy nem tudják megélni a pillanatot tömérdek befolyásoló tényező miatt. A fókuszálatlan, szelektív figyelmünk, múlton való rágódásunk és félelmeink kihatással vannak az itt és mostra. Szeretnék tippeket adni, amelyek hasznosak lehetnek, hogy jobban fókuszáljunk a jelenünkre.

A kilépés művészete

Veled is előfordult már, hogy halogattad a nagy lépést? Hogy úgy érezted, a félelmeid megbénítanak? Hogy valamiért benne rekedtél egy helyzetben, és úgy érezted, nem tudsz belőle kilépni? Olvass tovább, hogy lásd, a történetnek nem feltétlenül kell így véget érnie.

AMik*r kicsit sz_t v@gy*nk esve...

Nem tudjuk hová tettük a lakáskulcsot, fülünkön a mobilunkkal keressük a telefont és fejünkön a szemüveggel a szemüveget, elfelejtjük hová parkoltunk. Vajon mi áll a szétszórtság hátterében?

Lehet, hogy hipochonder vagyok?

A hipochondria legfőbb ismertetőjele, ha valaki túl sokat aggódik az egészsége miatt. Egy amerikai tanulmány szerint az idegesség ezen típusa az ambuláns betegek körülbelül 5%-át érinti.