Menü

Túrára fel!

Sokaknak igazi megkönnyebbülést jelentett, hogy véget ért a kánikula. Kora ősszel sincs azonban még rossz idő, igyekezzünk ezt kihasználni. Legyünk minél többet a szabadban, a friss levegőn, s töltekezzünk egy-egy erdei sétával.

A levelek többsége még zöldell a fákon, a természet ilyenkor szinte ragyog. Egy-egy erdei séta, kirándulás nemcsak remek kikapcsolódás, hanem igazi élmény_ miközben magunkba szívjuk a friss levegőt, éltető energiával töltekezünk. Ráadásul alaposan átmozgatjuk testünk minden porcikáját úgy, hogy gyakorlatilag észre sem vesszük.

A túrázás, kirándulás jótékony hatásai elvitathatatlanok. Sok emberen segített már a természet. Nincs ebben semmi ördögi, egyszerűen arról van szó, hogy a természet energiája akarva-akaratlanul hat az emberekre, feltölt, energetizál, s bizony ilyenkor mindent szebbnek látunk. Nem véletlenül tanácsolják a depressziótól szenvedőknek, a stresszes életmódot folytatóknak, hogy húzzanak bakancsot, s irány az erdő, a természet.

A túrázás egészségünkre gyakorolt pozitív hatása fizikálisan is szembetűnő. A rendszeres természetjárók jól tudják, a sok séta, kirándulás során javul a szervezet oxigén ellátása, és ez nemcsak a tüdőre, hanem minden egyes szervre, sejtre vonatkozik. Stabilizálódnak az anyagcsere folyamatok, javul az emésztés. Erősíti az immunrendszert, ezzel együtt pedig javul a szellemi teljesítő képesség és a koncentráció, a memória. Csökken a szív- és érrendszeri, a daganatos megbetegedések kockázata.

Séta, kirándulás közben fokozódik a test aktivitása, javul a vérkeringés, megnő a tüdő „munkaképessége” is. A csontok, inak, izmok is dolgoznak, ne csodálkozzunk, ha másnap enyhe izomlázat érzünk majd. Ám ez nem baj.

Tűzzünk ki célokat, másszunk meg dombokat, kilátókat, fedezzük fel a szűkebb és tágabb környezetünket. Gyalogosan. Hagyjuk hátra az autót, a tömegközlekedést, próbáljunk minél többet gyalogolni, járni egyet, sétálni, csak úgy. Élvezzük a napsütést, lélegezzünk mélyeket, figyeljük, ahogy testünket, minden porcikánkat átjárja a természet energiája. Élvezzük, hogy élünk, hogy lélegzünk.

Fotó:
pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.