Menü

Túrára fel!

Sokaknak igazi megkönnyebbülést jelentett, hogy véget ért a kánikula. Kora ősszel sincs azonban még rossz idő, igyekezzünk ezt kihasználni. Legyünk minél többet a szabadban, a friss levegőn, s töltekezzünk egy-egy erdei sétával.

A levelek többsége még zöldell a fákon, a természet ilyenkor szinte ragyog. Egy-egy erdei séta, kirándulás nemcsak remek kikapcsolódás, hanem igazi élmény_ miközben magunkba szívjuk a friss levegőt, éltető energiával töltekezünk. Ráadásul alaposan átmozgatjuk testünk minden porcikáját úgy, hogy gyakorlatilag észre sem vesszük.

A túrázás, kirándulás jótékony hatásai elvitathatatlanok. Sok emberen segített már a természet. Nincs ebben semmi ördögi, egyszerűen arról van szó, hogy a természet energiája akarva-akaratlanul hat az emberekre, feltölt, energetizál, s bizony ilyenkor mindent szebbnek látunk. Nem véletlenül tanácsolják a depressziótól szenvedőknek, a stresszes életmódot folytatóknak, hogy húzzanak bakancsot, s irány az erdő, a természet.

A túrázás egészségünkre gyakorolt pozitív hatása fizikálisan is szembetűnő. A rendszeres természetjárók jól tudják, a sok séta, kirándulás során javul a szervezet oxigén ellátása, és ez nemcsak a tüdőre, hanem minden egyes szervre, sejtre vonatkozik. Stabilizálódnak az anyagcsere folyamatok, javul az emésztés. Erősíti az immunrendszert, ezzel együtt pedig javul a szellemi teljesítő képesség és a koncentráció, a memória. Csökken a szív- és érrendszeri, a daganatos megbetegedések kockázata.

Séta, kirándulás közben fokozódik a test aktivitása, javul a vérkeringés, megnő a tüdő „munkaképessége” is. A csontok, inak, izmok is dolgoznak, ne csodálkozzunk, ha másnap enyhe izomlázat érzünk majd. Ám ez nem baj.

Tűzzünk ki célokat, másszunk meg dombokat, kilátókat, fedezzük fel a szűkebb és tágabb környezetünket. Gyalogosan. Hagyjuk hátra az autót, a tömegközlekedést, próbáljunk minél többet gyalogolni, járni egyet, sétálni, csak úgy. Élvezzük a napsütést, lélegezzünk mélyeket, figyeljük, ahogy testünket, minden porcikánkat átjárja a természet energiája. Élvezzük, hogy élünk, hogy lélegzünk.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.