Menü

Védőfalak a stressz ellen

A stressz természetes velejárója az emberi életnek. Kiiktatni életünkből nemcsak, hogy nem lehet, de nem is érdemes, mivel fontos funkciót tölt be. Ahogy korábbi cikkünkben már részletesen kifejtettük, tulajdonképpen a környezettel való érintkezésünk során belső aktivációs szint változásáról van szó. Olyan fiziológiai, pszichológiai és viselkedéses válaszokról, amelyek az élethelyzetekhez való alkalmazkodást segítik.

Ugyanakkor a mai életvitel sok esetben olyan nagymértékű, és folyamatos stressz terhelést eredményez, melynek egészség károsító hatása nem elhanyagolható. A stressz tehát természetes része az emberi életnek, ennek megfelelően mindenki rendelkezik valamilyen módszerrel, amely a stresszel való megküzdést segíti. Ezek automatikus mechanizmusok, melyet minden különösebb megfontolás nélkül alkalmazunk bizonyos helyzetekben. Ezek a technikák lehetnek hasznosak vagy kevésbé hasznosak is. Az egészségre káros stressz ellen viszont tudatosabban kell fellépnünk!

Mi összeszedtünk néhány olyan módszert, melyek megvalósításához nem szükséges semmilyen szaktudás, mégis hatékonyan vethetőek be a túlzott stressz káros hatásai ellen.

Talán sokan nem gondolnánk, de másoktól való segítségkérés szinte a legelemibb problémamegoldó módszer a hétköznapokban. Ismerjük fel azokat a helyzeteket, amelyek meghaladják megoldó képességünket, vagy legalábbis olyannyira igénybe veszi energiáinkat, hogy az már káros. Az persze kulturálisan meghatározott, hogy mennyire szeretünk segítséget kérni. Azonban ahelyett, hogy a segítségkérést a gyengeség jeleként könyvelnénk el, gondoljunk rá úgy, mint hasznos stressz-kezelési technikára.

Közhelyes tanácsnak tűnhet, de bizonyított tény, hogy a rendszeres mozgás, feszültségcsökkentő hatása révén szintén kompenzálja a túlzott stresszhatást.  Emellett ügyeljünk arra, hogy rendszer legyen életünkben, melynek fontos eleme a pihentető alvás.

Szakemberek szerint a naplóírás is egy hasznos módszer lehet, hiszen segít rendszerezni, átgondolni problémáinkat és emellett fejleszti az önismeretet is.

Természetesen vannak úgynevezett pszichológiai stresszcsökkentő technikák is, ezek elsajátítása főleg akkor szükséges, ha például életvitelünk fokozottan stressz veszélyes. Na, persze az életmód változtatás nem feltétlenül kerülhető el, és az előzőekben megemlített hétköznapi módszerek is sokat segíthetnek.

Fotó:
pixabay.com

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

A nevetés egészségre gyakorolt hatásai

Manapság szokták mondani, hogy a nevetés fél egészség! Felemelő érzésként hat ránk és olyankor boldogság járja át szívünket. Nemcsak embereket köt össze, kapcsolatokat teremt, hanem az egészségünkre is pozitív hatást gyakorol.

A magnézium hiány árulkodó jelei

A magnéziumhiányt gyakran félrediagnosztizálják, mert nem mutatkozik meg a vérképben, mivel a szervezet magnézium tartalékainak csupán 1%-a tárolódik a vérben.