Menü

Egyszerű stresszkezelő technikák a mindennapokra

Ezeket az egyszerű módszereket bevethetjük, amikor a vizsgadrukk eluralkodik rajtunk, amikor egy kihívást jelentő feladat során össze kell szednünk a koncentrációnkat, vagy más stresszhelyzetekben, amikor elvesztjük a kontrollt érzelmeink és testi tüneteink felett.

A stresszkezelő módszerek alapja a relaxáció, melyet bárki megtanulhat, elsajátíthat. Lényege, hogy kapcsolatba kerüljünk saját szervezetünkkel, ez aktív (mozgásos) és passzív (szemlélődő) módon is lehetséges.

Amikor túlzott izgalom, feszültség uralkodik el rajtunk, akkor az agyunk üzenetet küld a szervezetünk számára és különböző fiziológiai tüneteket produkál (például erős szívdobogás, gyors légzés). Ilyenkor elsősorban a légzésre kell figyelni, próbáljunk elnyújtva levegőt venni, hosszan kilélegezni. Ez az egyszerű légzési gyakorlat, lassító reflexet indít be, majd az üzenet az agykéregbe is eljut, és csökken az izgalmi állapot. Ha nem is gondoljuk, hogy ilyen szimpla módon tehetünk a stressz ellen, érdemes kipróbálnunk, amikor csillapítani szeretnénk belső feszültségünket.

A másik módszer segítségével önvédelmi lazító üzenetet küldhetünk szervezetünk számára, csökkentve ezzel a feszültséget. Karunkon a hajlítóizom- tónusok, lábunkon pedig a nyújtóizmok vannak túlsúlyban. Ebből kiindulva a szakemberek kimutatták, hogy amikor az egész testünket végigfeszítjük, akkor automatikusan ellenkező hatásmechanizmust indítunk be, ezért végül teljesen ellazulnak izmaink. Szorítsuk, és hajlítsuk be először a kar izmait, majd a láb izmait, végül pedig nyújtózzunk egy nagyot, közben ezt megfelelő légzéssel kísérjük. Ilyen módon is beindítható egy reflex, mely végül csillapítja, kezelhetővé teszi a szorongást. 

Fotó:
pixabay.com

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A foltos hajhullás kezelése

Sokak számára jelent leküzdhetetlen problémát, az alopecia areata, egy jelenleg is zajló vizsgálat azonban megoldást nyújthat a foltos hajhullás kezelésére.

Okok arra, hogy az egyedüllét jót tesz neked

Sokak rettegnek az egyedül töltött idő gondolatától. Bár a tartós magányról már kiderült, hogy több betegség, így a demencia kockázatát is megnöveli, az időnkénti egyedüllét számos egészségügyi előnnyel jár.

Hogyan befolyásolhatják a fogaink az önbecsülésünket?

A fogaink egészségi állapota valóban befolyásolja az önbizalmunkat. Hogy valaki mennyit mosolyog, mutatja az elégedettségi szintjét is.

Mit jelent az egészség?

Egészséges életmód, életmódváltás, egészség, vitalitás, fittség, edzettség, reformélelmiszerek, diéta… Elcsépelt szavak és kifejezések. De valójában mi az az egészség és honnan tudom, hogy én egészséges vagyok?