Menü

Valóban gyógyít a hideg víz?

Sokan esküsznek pozitív hatásaira, másik túlértékeltnek tartják, felesleges tortúrának, ami ráadásul veszélyes is. Számba vesszük a jeges fürdő pro és kontra érveit.

Nemcsak az északi országok lakói hódolnak a jeges fürdőnek, hazánkban is egyre gyakrabban találkozni a hírekben bátor decemberi, januári, vagy februári kinti fürdőzőkkel, úszókkal, jeges merülés-kedvelőkkel. Nem beszélve arról, hogy a komolyabb edzésmunkát végzők, és a profi sportolók – sokszor orvosi tanácsra - széles körben használják sérülés, gyulladás, vagy izomláz kezelésére.

Azt mondják, a jeges fürdő ellenállóbbá teszi szervezetünket különböző betegségekkel szemben, és a felpezsdülő vérkeringés remek hatással van testünk működésére, izmaink, szerveink állapotára. A sportolók edzés után, keményebb felkészülési időszakban használják előszeretettel, és a jeges fürdő bizonyítottan hatékony, ugyanakkor más kutatások bemutatták, hogy semmivel sem jobb, mint az egyéb módszerek. És e kutatások készítői rögtön fel is tették kérdést: ha ez így van, akkor minek a jeges tortúra?

Az izomfájdalmak csillapításában tehát bizonyos szakemberek szerint erőteljesen megkérdőjelezhető a jeges merülés egyeduralma, más tekintetben talán nem, de az biztos, hogy veszélyes lehet. A jeges fürdőt csak teljesen egészséges embereknek ajánlják, és nekik is csak úgy, ha fokozatosan, lépésről lépésre jutnak el addig, hogy mártózzanak. A szív és érrendszeri problémákkal küzdők semmiképpen se használják, de az egészségesek sem becsülhetik alá a hideg víz hatását.

Fotó:
sxc.hu

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.