Menü

Fussunk télen is!

Az eddig tapasztalt enyhe tél megkönnyíti a szabadban sportolók dolgát, ráadásul az ezekben a hónapokban „felszedett” fittség később még jól jöhet.

Sokan, a rendszeresen sportolók közül, a leghidegebb hónapokra részlegesen, vagy teljesen leállnak mozgásformájuk űzésével. Az amatőr futók közül csak a legkitartóbbak edzenek télen is, idén viszont – legalábbis, ami január első heteit illet - mindenféle komolyabb felszerelés és bátorság nélkül is lehetett a szabadban edzeni.

A téli tréninget, ha szabad így fogalmazni, a formában tartást, egyébként a szakemberek kiemelten ajánlják. Elsősorban annak fényében teszik ezt, hogy a befektetett munka később, melegebb időszakban igencsak hasznos lehet. Nem mindegy persze, hogy edzünk. Az egyik legfontosabb a ritmus kialakítása (a klasszikus hétfő-szerda-péntek a kiindulópont), a pihenőidők megtartása, a regenerációra való odafigyelés, de a tréningek milyensége is alapvető. Ebben a témában mindenképpen érdemes tapasztalt versenyző, vagy szakember tanácsát kérni, aki segít meghatározni/beállítani a mennyiséget és az iramot.

A profi sportolókhoz hasonlatosan a hobbifutókak is állandóan oda kell(ene) figyelniük a megfelelő táplálkozásra, hiszen ez szervezetünk teljesítménye mellett kívánt formánkat, fittség érzetünket is alapvetően befolyásolja.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!