Menü

Kicsi, zöld, jó – a kivi

A kivi az egyik legfelkapottabb gyümölcs ebben a január végi-február eleji időszakban. Népszerűvé válásának oka nem véletlen, a sok vitamin mellett különböző betegségek megelőzésében is segíthet.

A fura kinézetű és jellegzetes ízű gyümölcsről mindenki elsősorban Új-Zélandra asszociál, ami helyes, de a kivi igazából kínai származással büszkélkedhet. Korábban több más névvel is illeték, mai elnevezését új-zélandi meghonosítóitól kapta, a kivi a helyiek nemzeti jelkép-madara.

A kivi komoly B, C, és K-vitamin-forrás, tartalmaz A-vitamint, valamint értékes antioxidánsokat és nyomelemeket. Bebizonyították, hogy jelentősen csökkenti a magas vérnyomást, abban az esetben, ha valaki naponta legalább három darabot elfogyaszt. Jótékony hatása azonban itt nem áll meg, védi szívünket és szebbé, feszesebbé teszi bőrünket. Ezek mellett emésztésjavító tulajdonságát is feljegyezték.

A téli időszakban felerősödnek előnyei, a nagyon fontos C-vitamin remekül pótolható belőle, mindössze egy darabbal ki tudjuk elégíteni napi szükségletünket. Napi fogyasztásra ajánlott, ami alól a vesebetegséggel küszködők, és az allergiások jelentenek kivételt.

Persze egyáltalán nem mindegy a gyümölcs minősége, a napokban is foglaltak le Magyarországon eladásra szánt kivi-szállítmányt. Csak olyan helyen vásároljunk, ami már korábban bevált, ahol feltüntették a származási helyet, és egyébként is megbízunk a készlet minőségében.

Fotó:
pixabay.com

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.

Mindennapi, egészséges kenyerünk

Sok rémhírt hallani, hogy színezik a teljes kiőrlésű kenyeret, kakaóval. Ha az ember nem olvassa el az összetevők listáját a kenyér csomagolásán, akkor könnyen lehet, hogy egy színezett fehér lisztes kenyeret emel le a polcról. Az egészség pedig, amúgy is drága…vagy talán mégsem az?

Egészséges édességek

Sokan azt hiszik, az egészséges táplálkozás egyet jelent azzal, hogy kizárjuk a finom ételeket, különösen az édességeket. De ennek nem kell így történnie. Ha pár dolgot megváltoztatunk az étkezési szokásainkkal kapcsolatban, akkor továbbra is fogyaszthatjuk a kedvenc édességeinket.