Menü

A mozgás segíthet evés után

Bizonyos kutatások szerint a különböző, étkezés után ajánlott, emésztést serkentő italoknak nincs különösebb hatásuk a teltségérzetre. Annál inkább a sétának.

A kiadós étkezéseket követően szokás szerint gyakran nyúlunk kávé, vagy akár valamilyen alkoholos ital, mondjuk gyomorkeserű után. Számos emésztésserkentő szer és módszer létezik, ezek közül némelyek hatásosak, mások kevésbé. Egy nemrég lezajlott kutatás szerint viszont a teltségérzetre a felsoroltak módozatok közül egyik sincs komolyabb hatással. Étkezés közben a vércukorszintünk megemelkedik, majd később jelentősen lecsökken. Ez a gyors változás sebezhetővé tesz bizonyos betegségekkel szemben. Abban az esetben viszont, ha étkezés után mozgunk, gyorsabban helyreáll a vércukorszintünk.

Az emberek jelentős része nem szokta meg, hogy teli hassal és elnehezedő végtagokkal mozogjon, persze nem edzésről, futásról, vagy edzőtermi gyakorlatokról van szó. A szakemberek csupán azt tanácsolják, hogy étkezés után sétáljunk negyed órát, vagy húsz percet. Ha az izmok dolgoznak, az segíti az anyagcsere folyamatot.

Mindez fokozottan a ajánlott a cukorbetegek, illetve a gyakori betegség által veszélyeztetettek, például a túlsúlyosak számára. Kísérletek azt is bebizonyították, hogy az étkezések utáni rövid séta a cukorbetegeknél hatékonyabb, mintha valaki egy nap egyszerre, egy adagban többet mozog.

És az egésznek a titka mindössze annyi, hogy egy kicsit „megerőszakoljuk” magunkat és a tespedés helyett cipőt húzunk.

Fotó:
pixabay.com

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.