Menü

A mozgás segíthet evés után

Bizonyos kutatások szerint a különböző, étkezés után ajánlott, emésztést serkentő italoknak nincs különösebb hatásuk a teltségérzetre. Annál inkább a sétának.

A kiadós étkezéseket követően szokás szerint gyakran nyúlunk kávé, vagy akár valamilyen alkoholos ital, mondjuk gyomorkeserű után. Számos emésztésserkentő szer és módszer létezik, ezek közül némelyek hatásosak, mások kevésbé. Egy nemrég lezajlott kutatás szerint viszont a teltségérzetre a felsoroltak módozatok közül egyik sincs komolyabb hatással. Étkezés közben a vércukorszintünk megemelkedik, majd később jelentősen lecsökken. Ez a gyors változás sebezhetővé tesz bizonyos betegségekkel szemben. Abban az esetben viszont, ha étkezés után mozgunk, gyorsabban helyreáll a vércukorszintünk.

Az emberek jelentős része nem szokta meg, hogy teli hassal és elnehezedő végtagokkal mozogjon, persze nem edzésről, futásról, vagy edzőtermi gyakorlatokról van szó. A szakemberek csupán azt tanácsolják, hogy étkezés után sétáljunk negyed órát, vagy húsz percet. Ha az izmok dolgoznak, az segíti az anyagcsere folyamatot.

Mindez fokozottan a ajánlott a cukorbetegek, illetve a gyakori betegség által veszélyeztetettek, például a túlsúlyosak számára. Kísérletek azt is bebizonyították, hogy az étkezések utáni rövid séta a cukorbetegeknél hatékonyabb, mintha valaki egy nap egyszerre, egy adagban többet mozog.

És az egésznek a titka mindössze annyi, hogy egy kicsit „megerőszakoljuk” magunkat és a tespedés helyett cipőt húzunk.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!