Menü

Kicsit fura, de egészséges és fogyaszthat is

A grapefruit szinte bizonyosan azért nincs a legnépszerűbb gyümölcsök között, mert furcsa, kesernyés, savanykás ízvilága nem teszi lehetővé széleskörű elterjedését, pedig remek tartalma miatt megéri a fogyasztása.

A grapefruit, vagy grépfút őshazája Közép-Amerika. Citrusféle, amely a narancs és a pomelo „házasságából” jött létre. Magas C-vitamin-tartalma, és más egyéb összetevője miatt igazán hasznos gyümölcs. Igaz, kesernyés, savanykás ízvilága miatt ezt túl széles körben nem teszik, legalábbis nyersen nem, viszont ízesítőnek, kiegészítőnek gyakrabban használják a húsát, vagy levét.

A C-vitamin mellett kálium, kalcium és foszfor is bőven van a grapefruitban, amely javítja az étvágyat és védhet a különböző, például megfázásos betegségek ellen.

Másik előnye az, hogy kiválóan lugosit, amely általában savas étrendünkben nagyon fontos tulajdonság. Ajánlják, hogy egy, vagy két deciliter grapefruitlevet fogyasszunk el reggel, felkelés után. Amúgy, nem mellesleg a gyümölcs a fogyókúrázók, diétázók „barátja”, hiszen a vitamintartalom mellett segíti a szervezet zsírégető munkáját, valamint vizelethajtó hatást fejt ki. A grapefruit tisztítja a májat, és a vérnyomás csökkentésében is szerepet játszhat.

A növény magját is nagyon régóta hasznosítják, és ez az utóbbi években ismét népszerűvé vált. A magokból készült kivonatot sok mindenre használják, többek között méregtelenítésre, fertőtlenítésre. Néhányan csodaszerként tekintenek rá, persze az effajta kijelentéseket minden készítmény tekintetében illik fenntartásokkal kezelni.

Fotó:
pixabay.com

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.