Menü

Sport és étkezés: a nyerő páros

Napjaink szerencsére egyre egészségtudatosabb világában sokan eljutunk oda, hogy odafigyelünk a mozgásra és a táplálkozásra. A kettő összekapcsolása azonban még csak keveseknek megy.

Pedig a sportoláshoz hozzátartozik az étrend megfelelő összeállítása, elsősorban azért, hogy egészségesen táplálkozzunk, másfelől az is nagyon fontos szempont, hogy ne rontsuk az előbbiből adódó előnyöket. Ez nemcsak az élsportolóknak fontos és elengedhetetlen, hanem az amatőröknek is érdemes komoly venniük azt, hogy mi kerül az asztalra edzések előtt vagy után.

A megfelelő folyadék és vitaminbevitellel maximalizálhatjuk teljesítőképességünket, és ami még lényegesebb, elkerülhetünk olyan kellemetlenségeket, mint az izomláz, a görcs, bizonyos betegségek és sérülékenység. Ami az ételeket illeti, legjobban a zöldségek, gyümölcsök és gabonák ajánlottak. Az olajok közül pedig az olívaolaj használata. Ezek után, a felsoroltaknál kisebb mértékben a halak, tengeri gyümölcsök, szója, babfélék, olajos magvak következnek. Amiből még kevesebbre van szükségünk: a tejtermékek, azok után pedig, legvégül a húsfélék és az édességek következnek a sorban.

A sportos étkezés persze nagyban sportágfüggő, ugyanakkor mindegyik fajta/féle hasonló elven alapszik. A fehérje, a szénhidrát, és a zsír arányának megoszlása a döntő.  Az étrend összeállításban természetesen a személyes adottságok is szerepet kell, hogy játszanak, a szakemberek állítják: a mozgás és a táplálkozás megfelelő összehangolásával „csodákat” lehet elérni.

Fotó:
pixabay.com

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

A futás szó hallatán sokan azonnal hárítanak, pedig állíthatom, hogy igenis megfertőződhet vele az ember. Sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól. Néhány ok következik, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot.