Menü

Sport és étkezés: a nyerő páros

Napjaink szerencsére egyre egészségtudatosabb világában sokan eljutunk oda, hogy odafigyelünk a mozgásra és a táplálkozásra. A kettő összekapcsolása azonban még csak keveseknek megy.

Pedig a sportoláshoz hozzátartozik az étrend megfelelő összeállítása, elsősorban azért, hogy egészségesen táplálkozzunk, másfelől az is nagyon fontos szempont, hogy ne rontsuk az előbbiből adódó előnyöket. Ez nemcsak az élsportolóknak fontos és elengedhetetlen, hanem az amatőröknek is érdemes komoly venniük azt, hogy mi kerül az asztalra edzések előtt vagy után.

A megfelelő folyadék és vitaminbevitellel maximalizálhatjuk teljesítőképességünket, és ami még lényegesebb, elkerülhetünk olyan kellemetlenségeket, mint az izomláz, a görcs, bizonyos betegségek és sérülékenység. Ami az ételeket illeti, legjobban a zöldségek, gyümölcsök és gabonák ajánlottak. Az olajok közül pedig az olívaolaj használata. Ezek után, a felsoroltaknál kisebb mértékben a halak, tengeri gyümölcsök, szója, babfélék, olajos magvak következnek. Amiből még kevesebbre van szükségünk: a tejtermékek, azok után pedig, legvégül a húsfélék és az édességek következnek a sorban.

A sportos étkezés persze nagyban sportágfüggő, ugyanakkor mindegyik fajta/féle hasonló elven alapszik. A fehérje, a szénhidrát, és a zsír arányának megoszlása a döntő.  Az étrend összeállításban természetesen a személyes adottságok is szerepet kell, hogy játszanak, a szakemberek állítják: a mozgás és a táplálkozás megfelelő összehangolásával „csodákat” lehet elérni.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.