Menü

Sport és étkezés: a nyerő páros

Napjaink szerencsére egyre egészségtudatosabb világában sokan eljutunk oda, hogy odafigyelünk a mozgásra és a táplálkozásra. A kettő összekapcsolása azonban még csak keveseknek megy.

Pedig a sportoláshoz hozzátartozik az étrend megfelelő összeállítása, elsősorban azért, hogy egészségesen táplálkozzunk, másfelől az is nagyon fontos szempont, hogy ne rontsuk az előbbiből adódó előnyöket. Ez nemcsak az élsportolóknak fontos és elengedhetetlen, hanem az amatőröknek is érdemes komoly venniük azt, hogy mi kerül az asztalra edzések előtt vagy után.

A megfelelő folyadék és vitaminbevitellel maximalizálhatjuk teljesítőképességünket, és ami még lényegesebb, elkerülhetünk olyan kellemetlenségeket, mint az izomláz, a görcs, bizonyos betegségek és sérülékenység. Ami az ételeket illeti, legjobban a zöldségek, gyümölcsök és gabonák ajánlottak. Az olajok közül pedig az olívaolaj használata. Ezek után, a felsoroltaknál kisebb mértékben a halak, tengeri gyümölcsök, szója, babfélék, olajos magvak következnek. Amiből még kevesebbre van szükségünk: a tejtermékek, azok után pedig, legvégül a húsfélék és az édességek következnek a sorban.

A sportos étkezés persze nagyban sportágfüggő, ugyanakkor mindegyik fajta/féle hasonló elven alapszik. A fehérje, a szénhidrát, és a zsír arányának megoszlása a döntő.  Az étrend összeállításban természetesen a személyes adottságok is szerepet kell, hogy játszanak, a szakemberek állítják: a mozgás és a táplálkozás megfelelő összehangolásával „csodákat” lehet elérni.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!