Menü

Sport és étkezés: a nyerő páros

Napjaink szerencsére egyre egészségtudatosabb világában sokan eljutunk oda, hogy odafigyelünk a mozgásra és a táplálkozásra. A kettő összekapcsolása azonban még csak keveseknek megy.

Pedig a sportoláshoz hozzátartozik az étrend megfelelő összeállítása, elsősorban azért, hogy egészségesen táplálkozzunk, másfelől az is nagyon fontos szempont, hogy ne rontsuk az előbbiből adódó előnyöket. Ez nemcsak az élsportolóknak fontos és elengedhetetlen, hanem az amatőröknek is érdemes komoly venniük azt, hogy mi kerül az asztalra edzések előtt vagy után.

A megfelelő folyadék és vitaminbevitellel maximalizálhatjuk teljesítőképességünket, és ami még lényegesebb, elkerülhetünk olyan kellemetlenségeket, mint az izomláz, a görcs, bizonyos betegségek és sérülékenység. Ami az ételeket illeti, legjobban a zöldségek, gyümölcsök és gabonák ajánlottak. Az olajok közül pedig az olívaolaj használata. Ezek után, a felsoroltaknál kisebb mértékben a halak, tengeri gyümölcsök, szója, babfélék, olajos magvak következnek. Amiből még kevesebbre van szükségünk: a tejtermékek, azok után pedig, legvégül a húsfélék és az édességek következnek a sorban.

A sportos étkezés persze nagyban sportágfüggő, ugyanakkor mindegyik fajta/féle hasonló elven alapszik. A fehérje, a szénhidrát, és a zsír arányának megoszlása a döntő.  Az étrend összeállításban természetesen a személyes adottságok is szerepet kell, hogy játszanak, a szakemberek állítják: a mozgás és a táplálkozás megfelelő összehangolásával „csodákat” lehet elérni.

Fotó:
pixabay.com

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.