Menü

Rossz szokásoktól van tele a hasunk

Kevés súlyproblémával küszködő ember gondol bele abba, hogy elhízásuk fő oka egyszerűen a rossz beidegződés. A koplalás helyett, esetleg diéta mellett elég néhány szokáson változtatni a kívánt, egészségesebb cél érdekében.

A túlevés pofonegyszerű fogalom, többet eszünk annál, mint amire szervezetünknek szüksége van, ugyanakkor a rossz szokások beidegződése, természetes volta miatt nehéz változtatni rajta. Az emberek jelentős része túleszi magát, persze nem mindegy, milyen mértékben. Ennek nagyjából tudatában is vagyunk, de bőven akad olyan, aki a felismeréséig sem jut el a dolognak.

A lényeg, ha úgy érezzük, hogy pukkadásig ettük magunkat, puffadunk, feszülünk, nehezünkre esik a mozgás, és legszívesebben elaludnánk étkezések után, nos, akkor valószínűleg rossz úton járunk.

A szakemberek nem véletlenül mondják, hogy tessék naponta többször enni, ugyanis ekkor kisebb az esélye annak, hogy valaki túlságosan teleeszi magát. Aki megspórolja a reggelit, vagy a vacsorát praktikussági, vagy fogyókúrázási okokból, gondoljon arra, hogy a következő étkezésnél „visszanyalhat a fagyi”.

Kicsit furán hangzik, de rossz beidegződés például a túl nagy tányér használata, vagy az a szokás, hogy a mindig mindent maradéktalanul betakarítsunk az elénk tett táplálékból. Ha olyan az étel, nyugodtan lehet hagyni belőle, s későbbre eltenni.

A megfelelő folyadékpótlás hiánya szintén vezethet ahhoz, hogy túl sokat eszünk. Próbáljuk ki! Ha megvan a napi legalább két liter folyadék, az éhségérzet csökkenhet.

Hozzáállás és elhatározás kérdése az is, hogy étkezéseinket megfelelő rendben, normális körülmények között szervezzük. Érdemes erre időtervet készíteni, amihez az egész család megpróbál alkalmazkodni, mert „az útközben, vagy tévé előtt bekapok valamit” szokás több negatívumot is hordoz magában, s az egyik az, hogy elhízáshoz vezethet.

Fotó:
pixabay.com

Az a bűvös nasidoboz…

Egy zöld műanyagdoboz. Vagy kék. Szögletes, vagy kör alakú. Nem túl kicsi. Tele nasikkal. Finom és üres kalóriák. Érzelmi evés. Stressz evés. Talán többen is szenvedünk néha ettől.. Mit lehet tenni ez ellen?

Zabkása, arcradír, hajpakolás

A zab nagyon népszerű, olcsó és egészséges élelmiszerünk. Magas rost és gazdag E- illetve B-vitamintartalma mellett számos gyulladáscsökkentő anyagot is tartalmaz, a bőrnek is valóságos csodaszer, ne csak együk, külsőleg is szépüljünk tőle!

…és nem lesz unalmas a cukkini!

A cukkini rendkívül népszerű zöldségünk, kalóriatartalma elenyésző, szénhidrát benne alig, zsír szinte nulla, diétázóknak valóságos főnyeremény. Miért ne használnánk, akár édes, akár sós ételekhez?

Vitaminok hatása szervezetünkre

Vitaminokat naponta viszünk be a szervezetünkbe, akár az étrendünkön keresztül, akár vitamin-készítmények formájában. Ám így is előfordulhat, hogy némelyikből hiányt szenvedünk. Hogy melyiknek milyen hatása van, és hogyan pótolhatjuk, az ebből a cikkből kiderül.

Furcsa ételek, melyeket szeretünk

Az emberek ízlése az ételek terén eléggé különböző. De néhányan vannak, akik a különösen szokatlan ízek párosítását kedvelik. És rá kell jönnünk, hogy néha nem is alaptalanul. Mutatunk néhány különös párosítást, amelyet sokan szeretnek.