Menü

Rossz szokásoktól van tele a hasunk

Kevés súlyproblémával küszködő ember gondol bele abba, hogy elhízásuk fő oka egyszerűen a rossz beidegződés. A koplalás helyett, esetleg diéta mellett elég néhány szokáson változtatni a kívánt, egészségesebb cél érdekében.

A túlevés pofonegyszerű fogalom, többet eszünk annál, mint amire szervezetünknek szüksége van, ugyanakkor a rossz szokások beidegződése, természetes volta miatt nehéz változtatni rajta. Az emberek jelentős része túleszi magát, persze nem mindegy, milyen mértékben. Ennek nagyjából tudatában is vagyunk, de bőven akad olyan, aki a felismeréséig sem jut el a dolognak.

A lényeg, ha úgy érezzük, hogy pukkadásig ettük magunkat, puffadunk, feszülünk, nehezünkre esik a mozgás, és legszívesebben elaludnánk étkezések után, nos, akkor valószínűleg rossz úton járunk.

A szakemberek nem véletlenül mondják, hogy tessék naponta többször enni, ugyanis ekkor kisebb az esélye annak, hogy valaki túlságosan teleeszi magát. Aki megspórolja a reggelit, vagy a vacsorát praktikussági, vagy fogyókúrázási okokból, gondoljon arra, hogy a következő étkezésnél „visszanyalhat a fagyi”.

Kicsit furán hangzik, de rossz beidegződés például a túl nagy tányér használata, vagy az a szokás, hogy a mindig mindent maradéktalanul betakarítsunk az elénk tett táplálékból. Ha olyan az étel, nyugodtan lehet hagyni belőle, s későbbre eltenni.

A megfelelő folyadékpótlás hiánya szintén vezethet ahhoz, hogy túl sokat eszünk. Próbáljuk ki! Ha megvan a napi legalább két liter folyadék, az éhségérzet csökkenhet.

Hozzáállás és elhatározás kérdése az is, hogy étkezéseinket megfelelő rendben, normális körülmények között szervezzük. Érdemes erre időtervet készíteni, amihez az egész család megpróbál alkalmazkodni, mert „az útközben, vagy tévé előtt bekapok valamit” szokás több negatívumot is hordoz magában, s az egyik az, hogy elhízáshoz vezethet.

Fotó:
pixabay.com

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

Egészséges vendégváró falatok

Legyen szó akár szülinapi összejövetelről vagy rokon- és szomszédlátogatásról, az apró egyfalatos csemegék mindig jól jönnek. Lássuk, hogy válthatjuk ki a cukros, finomlisztes aprósüteményt, pogácsát, vagy a zsíros chipset valami egészségesebbel!

Jó nekünk a "mindenmentesség"?

A mindenmentes szó hallatán szinte hallom lelki füleimmel, ahogy Besenyő Pista bácsi azt mondja: a mindenmentes, az a semmi, ami mindentől mentes az nem, hogy nem étel, de amiben nincs semmi az a semmi. Hát noormális? Lássuk, mit is takar ez a megfogalmazás, és miért olyan népszerű mostanában!

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Milyen hatással vannak szervezetünkre az üdítőitalok?

Mik a szénsavas és cukros üdítők kedvező és kevésbé előnyös hatásai, tulajdonságai? Hogyan reagál a szervezetünk, ha rendszeresen fogyasztjuk ezeket a termékeket?