Menü

Ezt próbáld ki! - futsal

Amióta a futsal begyűrűzött Magyarországra, megváltozott a kispályás labdarúgás fogalma és világa. Az új sportág változatos, mozgékony, látványos és népszerű.

A klasszikus kispályás labdarúgás, legyen az teremben, vagy szabadtéren hazánkban hagyományosan öt mezőnyjátékossal és egy kapussal játsszák. A futsal ezzel szemben csak négy mezőnyjátékost „használ”, legalábbis egyszerre, de messze nem ez az egyetlen különbség.

A futsalt más (kisebb és eltérő anyagösszetételű) labdával játsszák, mint a labdarúgás többi változatát, ráadásul ha a játékszer nincs játékban, az óra áll. Azaz a kétszer 20 perc tiszta játékidőt jelent. Ez a sportág nagyon dinamikus, speciális taktikát és technikát igényel, és nem véletlenül hódít meg egyre több és több szimpatizánst szerte a világon.

A sportág Dél-Amerikából származik és már több mint nyolcvanéves múltra tekint vissza. Érdekessége, hogy teljesen összeegyeztethető a nagypályás labdarúgással, gyakori, hogy gyerekkorban együtt, egymással párhuzamosan űzik a kettőt.

Az utóbbi évtizedekben a futsal népszerűsége meredeken emelkedett, a sportágat ma már a világ legtöbb országában ismerik és szeretik. Nincs ez másként hazánkban sem, ahol a rendkívül kedvelt szabadidős kispályás foci mellett a futsal is egyre nagyobb teret kap. A futsalban persze messze nincs annyi pénz, mint a nagypályás változatban, ezzel együtt a profi klubok és játékosok száma is növekszik. A sportág kiemelten nagy előnye az egyszerűség, valamint az, hogy a focizó gyerekeket a kispályás labdarúgás segítségével számos technikai és taktikai elemre lehet megtanítani, akár könnyű, szórakoztató formában, korai időszakban is.

Fotó:
pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Mit sportoljak? – II. Jóga

Bár a jóga egyesek szerint csak pihenés, nem sport, mégis megdolgoztat annyi izomcsoportot, mint egy aerobik edzés. A testi egészség mellett, pedig a lelki egészségre is rendkívül jó hatással van.

Fáj és befeszült? Ezért nagyon jók a vény nélküli izomlazító krémek

Az izomfájdalom vagy mozgásszervi fájdalom a mozgás kerüléséhez, rossz tartáshoz, ami aztán még erősebb fájdalomhoz vezet. Egy hatékony izomlazító krém ezért nem csak gyors enyhülést hoz, de a hosszabb távú problémák megelőzésében is a segítségedre lesz.

Félmaraton fél lábbal – avagy „Mi a fenét keresek én itt?”

"Bárki, aki fut, megelőzi azt, aki gyalogol és bárki, aki gyalogol, megelőzi azt, aki üldögél."