Menü

Sportpályán is talpig sminkben

Nem ritka manapság, hogy a sportolók a versenypályán is „talpig” sminkben jelennek meg. De konditeremben és nyáron a strandon is szép szerivel láthatunk teljes sminkben pompázó hölgyeket.

Hát igen, a társadalmi nyomás: minden körülmény között „hibátlannak” és nagyon csinosnak kell tűnni… Pedig nemcsak nagyon ciki tud lenni egy elkent, megfolyt szemkontúr, hanem nagyon egészségtelen is bőrünk állapotára nézve. „Sminkmaszk” felvitele helyett sportolás előtt inkább az lenne a fontos, hogy arctejjel vagy tonikkal alaposan megtisztítsuk az arcbőrünket. A sportolás ugyanis fokozza a szervezet oxigénellátását és a verejtékezést, amely kifejezetten jó hatással lehet bőrünkre, de csak ha alapozóval nem tömítjük el pólusainkat. Ráadásul izzadás hatására a kozmetikumokban található festék-, és illatanyagok bőrgyulladást és májfoltokat is okozhatnak.

A kiizzadt folyadékot persze pótolni kell, igyunk megfelelő mennyiségű folyadékot és hidratáljuk bőrünket is. A hidratálás azonban nem azt jelenti, hogy zsíros krémeket kell használnunk, egy zsíros bőr is lehet száraz, vízhiányos. Szabadtéri sportoknál pedig ne feledkezzünk meg fényvédő használatáról, óvjuk bőrünket a túlzott napsugárzástól!

Vannak olyan sportok, melyek erőteljesen igénybe veszik kezünket, tenyerünket is, és bőrkeményedést okoznak. Habkővel eltávolíthatjuk tenyerünkről illetve talpunkról a nem túl esztétikus bőrkeményedéseket, kakaóvaj használatával pedig tovább javíthatunk bőrünk állapotán.

Alapvetően semmilyen kozmetikum használata nem tanácsos sportolás közben, az a legjobb, ha tisztán hagyjuk bőrünk pólusait, és szabad utat engedünk a verejtékezésnek is. Az izzadás ugyanis nemcsak hőháztartásunkat szabályozza, hanem egyúttal tisztító hatást is jelent. A kozmetikumok pedig nemcsak eltömítik pórusainkat, hanem izzadás hatására allergiás tüneteket is okozhatnak.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!