Menü

Sportpályán is talpig sminkben

Nem ritka manapság, hogy a sportolók a versenypályán is „talpig” sminkben jelennek meg. De konditeremben és nyáron a strandon is szép szerivel láthatunk teljes sminkben pompázó hölgyeket.

Hát igen, a társadalmi nyomás: minden körülmény között „hibátlannak” és nagyon csinosnak kell tűnni… Pedig nemcsak nagyon ciki tud lenni egy elkent, megfolyt szemkontúr, hanem nagyon egészségtelen is bőrünk állapotára nézve. „Sminkmaszk” felvitele helyett sportolás előtt inkább az lenne a fontos, hogy arctejjel vagy tonikkal alaposan megtisztítsuk az arcbőrünket. A sportolás ugyanis fokozza a szervezet oxigénellátását és a verejtékezést, amely kifejezetten jó hatással lehet bőrünkre, de csak ha alapozóval nem tömítjük el pólusainkat. Ráadásul izzadás hatására a kozmetikumokban található festék-, és illatanyagok bőrgyulladást és májfoltokat is okozhatnak.

A kiizzadt folyadékot persze pótolni kell, igyunk megfelelő mennyiségű folyadékot és hidratáljuk bőrünket is. A hidratálás azonban nem azt jelenti, hogy zsíros krémeket kell használnunk, egy zsíros bőr is lehet száraz, vízhiányos. Szabadtéri sportoknál pedig ne feledkezzünk meg fényvédő használatáról, óvjuk bőrünket a túlzott napsugárzástól!

Vannak olyan sportok, melyek erőteljesen igénybe veszik kezünket, tenyerünket is, és bőrkeményedést okoznak. Habkővel eltávolíthatjuk tenyerünkről illetve talpunkról a nem túl esztétikus bőrkeményedéseket, kakaóvaj használatával pedig tovább javíthatunk bőrünk állapotán.

Alapvetően semmilyen kozmetikum használata nem tanácsos sportolás közben, az a legjobb, ha tisztán hagyjuk bőrünk pólusait, és szabad utat engedünk a verejtékezésnek is. Az izzadás ugyanis nemcsak hőháztartásunkat szabályozza, hanem egyúttal tisztító hatást is jelent. A kozmetikumok pedig nemcsak eltömítik pórusainkat, hanem izzadás hatására allergiás tüneteket is okozhatnak.

Fotó:
pixabay.com

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.