Menü

Sportpályán is talpig sminkben

Nem ritka manapság, hogy a sportolók a versenypályán is „talpig” sminkben jelennek meg. De konditeremben és nyáron a strandon is szép szerivel láthatunk teljes sminkben pompázó hölgyeket.

Hát igen, a társadalmi nyomás: minden körülmény között „hibátlannak” és nagyon csinosnak kell tűnni… Pedig nemcsak nagyon ciki tud lenni egy elkent, megfolyt szemkontúr, hanem nagyon egészségtelen is bőrünk állapotára nézve. „Sminkmaszk” felvitele helyett sportolás előtt inkább az lenne a fontos, hogy arctejjel vagy tonikkal alaposan megtisztítsuk az arcbőrünket. A sportolás ugyanis fokozza a szervezet oxigénellátását és a verejtékezést, amely kifejezetten jó hatással lehet bőrünkre, de csak ha alapozóval nem tömítjük el pólusainkat. Ráadásul izzadás hatására a kozmetikumokban található festék-, és illatanyagok bőrgyulladást és májfoltokat is okozhatnak.

A kiizzadt folyadékot persze pótolni kell, igyunk megfelelő mennyiségű folyadékot és hidratáljuk bőrünket is. A hidratálás azonban nem azt jelenti, hogy zsíros krémeket kell használnunk, egy zsíros bőr is lehet száraz, vízhiányos. Szabadtéri sportoknál pedig ne feledkezzünk meg fényvédő használatáról, óvjuk bőrünket a túlzott napsugárzástól!

Vannak olyan sportok, melyek erőteljesen igénybe veszik kezünket, tenyerünket is, és bőrkeményedést okoznak. Habkővel eltávolíthatjuk tenyerünkről illetve talpunkról a nem túl esztétikus bőrkeményedéseket, kakaóvaj használatával pedig tovább javíthatunk bőrünk állapotán.

Alapvetően semmilyen kozmetikum használata nem tanácsos sportolás közben, az a legjobb, ha tisztán hagyjuk bőrünk pólusait, és szabad utat engedünk a verejtékezésnek is. Az izzadás ugyanis nemcsak hőháztartásunkat szabályozza, hanem egyúttal tisztító hatást is jelent. A kozmetikumok pedig nemcsak eltömítik pórusainkat, hanem izzadás hatására allergiás tüneteket is okozhatnak.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.