Menü

Tudj meg többet a gyümölcslevekről!

Manapság a szörpök fogyasztása teljesen visszaszorult, és fokozatosan az egészséges életmód népszerű témái mellett előtérbe kerültek a különböző gyümölcslevek.

A gyümölcslevek, akár csak a gyümölcsök fogyasztása számos pozitív hatással lehet szervezetünkre. A gyümölcslé azonban nem lehet a fő folyadékforrás, többek között magas kalória tartalma miatt sem. Ráadásul fontos tudni, hogy az áruházakban kapható különböző gyümölcslevek között nagyon sok különbség lehet, és természetesen nemcsak ízvilágukban. Az „igazi” gyümölcslevek (juice) 100 százalék gyümölcshányadot tartalmaznak, ezekben a termékekben nem lehetnek étkezési savak, hozzáadott cukor és különböző adalékanyagok sem. Ezzel szemben a gyümölcsnektárok, melyeknek 25-50 százalékos gyümölcstartalma van, tartalmazhatnak természetes aromákat, színezéket és állományjavítókat is. A 12 százalékos gyümölcsitalok esetében pedig a tartósítószerek használata is megengedett. Ha tehát valóban egészségesen szeretnénk táplálkozni, akkor fogyasszunk 100 százalékos gyümölcsleveket, melyek nagyon jó étrendkiegészítői lehetnek táplálkozásunknak.

A „folyékony gyümölcs” (eredeti összetételeinek megváltoztatása nélkül készült) számos pozitív hatással bír egészségünkre nézve. Először is természetes cukor forrása, energetizáló hatását kihasználhatjuk sportolás vagy munka közben is. A gyümölcslevek sok élelmi rostot tartalmaznak, és számos értékes vitamint. Rendszeres fogyasztása ellenállóvá teszi a szervezetet a bélhuruttal szemben, hasznos lehet a krónikus székrekedés megszüntetésében is.

A hozzáadott cukor nélküli, friss, rostos gyümölcslevek fogyasztása elősegíti emésztőrendszerünk egészséges működését. A rostos gyümölcsleveknek erőteljes tisztító hatása is van, segítik szervezetünk salaktalanítását. Kismamák számára is különösen ajánlott a jó minőségű gyümölcslevek fogyasztása, mivel nagymértékben fokozhatják a tejképződést.

A gyümölcslevek egészségre gyakorolt jótékony hatásai nem különböznek a gyümölcsökétől, melyből készülnek. A gyümölcslé nem lehet a fő folyadékforrás, és nem helyettesíti a gyümölcsfogyasztást sem. Szörpök és üdítőitalok helyett mindenképpen érdemes előnyben részesítenünk a 100 százalékos gyümölcstartalommal bíró gyümölcsleveket, de ne hagyjuk el a gyümölcsük fogyasztását sem (ezek ugyanis jóval több rostot tartalmaznak, gazdagabb vitaminforrást jelentenek , és fogazatunk állapotára is jótékony hatással lehetnek).

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.