Menü

Hogy sportoljunk, ha támadnak a pollenek?

Nem mai, de minden évben újra és újra napirendre kerülő kérdés: hogyan sportoljanak a szabadban az allergiások? Néhány tipp, amely megkönnyíti a kinti mozgást a betegséggel küzdők számára.

A legtöbb aktív, mozgásgazdag életet élő nagyon örül a tavasz eljövetelének, hiszen ilyenkor hatványozottan nő a sportolási lehetőségek száma. A szabadban, a friss levegőn jobban esik a futás, a biciklizés, vagy a séta, ám nem mindenkinek ennyire magától értetődő a dolog.

Egyre több az allergiás, és ez a betegség alaposan meg tudja keseríteni az életet, elsősorban akkor, ha tele van pollennel a levegő. Nehezebb a kint tartózkodás, nem beszélve a sportolásról, amelyet nem könnyű tüsszentve, orrot fújva űzni. Azért akad néhány tipp abból a célból, hogy az allergiában szenvedőknek se menjen el a kedve a kinti mozgástól.

A legfontosabb talán a megfelelő hely megválasztása. Az allergiások ugyanúgy kerüljék a magas pollentartalmú területeket (például virágzó mezőket), mint mások a benzinszagú, szmogos helyeket.  Az idő kiválasztása is lényeges, a legtöbb pollen jellemzően délelőtt van a levegőben, és a száraz, szeles időjárás kedvez a koncentráció növekedésének. A szakemberek a betegséggel küzdőknek még nagyobb folyadékbevitelt javasolnak, illetve szemüveg és valamilyen fejfedő használatát. Előbbi a gyorsabb anyagcserét hivatott elősegíteni, utóbbi a pollenlerakódást igyekszik minél eredményesebben akadályozni. Azok, akik gyógyszert szednek érdemes orvos tanács kikérni abban, hogy a kezelést, hogyan igazítsák a sportoláshoz.

Természetesen a táplálkozással is sokat lehet javítani a helyzeten. Az enyhébb allergiás tüneteket magas vitaminbevitellel vissza lehet szorítani, így a gyümölcsben és zöldségben gazdag táplálkozás fokozottan ajánlott. 

Fotó:
pixabay.com

Hizlalhat a kalóriaszámlálóson alapuló diéta

Ha a fogyás a célod, akkor értelemszerűen szénhidrátból kevesebbet kell bevinned a szervezetedbe. Vagyis jobban jársz, ha a kalóriaszámlálás helyett inkább a tápanyagok bevitelére koncentrálsz.

Hogyan fogytak régen?

Diétás hóbortok és divatirányzatok, módszerek jöttek és mentek az évek során, de a fogyókúrás törekvések már évszázadok óta velünk vannak. Lássuk a régebbi módszereket, melyek közül némelyik semmiképp sem követendő, sőt egyenesen hajmeresztő!

Lassú anyagcsere tipikus okai

A normális anyagcsere alapvető szempont az egészséges testtömeg fenntartása szempontjából. A testünk ebben a tekintetben olyan, mint egy számítógép, vagy fordítva? Minél kevesebb program fut a háttérben, annál gyorsabban reagál az aktuális kihívásokra.

Az ételfüggőség kialakulásának rejtett okai

Ételfüggőség kínoz? Szinte nincs olyan nap, hogy ne kívánj meg egy kis csokit, egy kis sós rágcsálnivalót? Lehet, hogy teljesen mást kíván a szervezeted!

Nyáron fogyni? Lehet!

Nyáron mindenki szeretne gátlások és komplexusok nélkül strandolni, azonban ez nem mindenki számára lehetséges, hiszen rengetegen elégedetlenek az alakjukkal. Ám a megoldás nem az, hogy nem járunk strandra, nyáron is lehet fogyni. Aki nem hiszi, próbálja ki.