Menü

Ízületi panaszok esetén is aktívan

Azt mondják korral jár, de nem feltétlenül kell szenvednünk ízületi problémák miatt 40 éves kor felett sem, mozdulatlanságra pedig végképp ne ítéljük magunkat!

Genetikailag is lehet hajlamunk a porckopásra illetve az ízületi problémákra, de életmódunk is jelentős szerepet játszik abban, hogy idősebb korunkra mennyire tudjuk megőrizni mozgékonyságunkat.

Állandó csípő-, derék-, vagy térdfájás esetén sem kell teljesen elhagynunk magunkat, hiszen többféle módon is tehetünk az ízületi panaszok ellen.

Az ízületi gyulladások, kopások bizony fájdalmas tünetekkel járnak, ilyen esetekben érdemes nem szteroid gyulladáscsökkentőket (például: diclofenac, ibuprofen) használni, melyek csökkentik a fájdalmat.

Bármennyire is nehezünkre esik ilyen panaszok esetén a mozgás, nagyon fontos hogy ne álljunk át passzív életmódra, mivel ezzel csak tovább rontjuk ízületeink állapotát. Természetesen körültekintően kell megválasztani, hogy mit sportolunk, de mindenképpen érdemes rendszeresen mozogni. Az úszás például általában nagyon jó választás ízületi fájdalmak esetén is, úgy erősíthetjük izmainkat, hogy közben nem terheljük feleslegesen ízületeinket, porcainkat. Az is elegendő lehet, ha gyakran gyalogolunk, sétálunk, de ebben az esetben kerüljük a kemény talajt, és megfelelő cipőt válasszunk.

Egy gyógyvizes kúraszerű fürdőzés is nagyon hatásos lehet ízületi gyulladások tüneteinek enyhítésére, de nem mindegy milyen típusú gyógyvízben mártózunk, mert nem mindegyik ajánlott ízületi problémák esetén.

Persze nem hagyható figyelmen kívül a megfelelő táplálkozás sem, egyrészt a porcépülést elősegítő tápanyagok miatt, másrészt a testsúly optimalizálása végett. Érdemes tehát kicsit csökkenteni a húsfogyasztást és növelni a nyers zöldségfélék, gyümölcsök, tengeri halak fogyasztását étrendünkben.

Egyébként már enyhe és közepes ízületi gyulladás tünetei is mérsékelhetők, az ízületi merevséget csökkenthető, például glükózamin – szulfát bevitelével. A glükózamin természetes anyag, a porcszövet egyik fő alkotója.

Fotó:
pixabay.com

Spirulina alga – a legújabb „csodaszer”

Az algák rengeteg területen lehetnek hasznosak, felhasználjuk őket a biotechnológiában, energianyerés céljából, de még a gyógyászatban is.

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Az öregedés – 3. rész

Legtöbbünk talán legnagyobb félelme az öregedés. Kinek a szépség elmúlása, kinek a halál közeledése miatt, de egy biztos, senki sem szeretne megöregedni.

3 bevált házi megoldás napallergiára

A nyári napsugarak megérkezésének sajnos nem mindenki tud egyformán örülni. Az aki napallergiától szenved, és a meleg megérkezésével azonnal pöttyök jelennek meg a bőrén is, biztos, hogy kicsit kevésbé várta a jó időt. Szerencsére vannak olyan módszerek, amikkel a napallergia tünetei enyhíthetőek, így a napallergiások is élvezhetik a nyarat.

3 ok, amiért vállfájdalom alakulhat ki

A vállfájdalom jelentkezhet hirtelen, vagy kialakulhat fokozatosan, egyre erősödve az évek során is. A kezelésében mindenképpen kulcsfontosságú, hogy feltárd, mi okozza a panaszokat, mert csakis így szüntethető meg tartósan a váll fájdalma.