Menü

Tégy a stressz ellen!

A stressz rossz, energiapazarló, ráadásul árt az egészségnek is. Elkerülését persze könnyebb mondani, mint csinálni. Másoknak hogy sikerül?

Megfigyelhető, hogy az emberek manapság sokkal több dolog miatt dühöngenek, lesznek mérgesek. Türelmetlenek és nyugtalanok vagyunk, sokszor bizony egészen nevetséges helyzetekben.

Mindez valószínűleg szoros összefüggésben van azzal, hogy napjainkban rengeteg és egyre több és több inger éri agyunkat. A minket nap mint nap bombázó különböző információk, a mindennapi tevékenységek összes hozadéka, a munka, a család, a környezet terhelő hatásainak összessége rengeteg embert sodor robbanás közeli állapotba. Míg mások nyugodtak, kiegyensúlyozottak tudnak maradni. Vajon hogy csinálják?

Nyilvánvaló, hogy általános recept nincs, viszont több olyan jó tanács, módszer is akad, ami segíthet.

Először érdemes felállítani életünk fontossági sorrendjét. Ha a helyes értékek alapján rangsoroljuk a körülöttünk lévő dolgokat, máris láthatjuk, hogy a legtöbb problémánknak kicsi, vagy egyáltalán nincs is jelentősége. Azonnal, egy csapásra megszabadulhatunk egy csomó lelki tüskétől.

Ha haladunk a nagyobb, komolyabb gondok felé érdemes a megoldáson agyalni és nem magán a bajon. A másik megoldás lehet, ha az adott negatívumot egy az élet más területéről „elővett” pozitívummal próbáljuk semlegesíteni.

Az sem megoldás, ha elhanyagoljuk, elbagatellizáljuk a megoldásra váró dolgokat, ugyanakkor ne feledkezzünk meg életünk örömteli részéről, semmiképpen se kicsinyítsük le azok jelentőségét.

A stressz elleni tudatos harc segít egészségesebbé és fittebbé válni, hiszen a stressz nemcsak a különböző betegségek kialakulásának az esélyét növelheti, hanem energiát vesz el, fáradékonyabbá is tesz.

Fotó:
pixabay.com

A vérszegénység és fajtái

Mindenki ismer valakit, aki szenvedett már vérszegénységben. Arról viszont kevés fogalmunk van, hogy milyen fajtái lehetnek ennek az állapotnak, és ezt hogyan érdemes kezelni. Ha pedig az orvosra sem hallgatunk, vagy épp el sem megyünk hozzá, nagyon rosszat tehetünk vele a saját egészségünknek. Oszlassuk el a tévhiteket és kezdjünk eltörődni a saját egészségünkkel!

A hangészlelés és az alvás 'parazitája': a túlhallás

Sajnos a mindennapi köztudatban nem nagyon van benne az érzékeny hallás más néven túlhallás elváltozása/adottsága/betegsége. A helyzeten változtatni lehetne, de sajnos még maga a szakma se teljesen nyitott erre. Mi megtesszük a magunkét: jöjjön hát a túlhallás bemutatása a teljesség igénye nélkül.

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Minden, amit a B7-vitaminról tudni érdemes

A B7-vitamin vagy közismertebb nevén biotin, egy vízben oldható vitamin, amely elengedhetetlen a test normális anyagcseréjéhez és működéséhez. De vajon tudjuk-e milyen mennyiségre van szükségünk belőle, és azt hogyan tudjuk bevinni a szervezetünkbe?

Immunrendszerünk védelme

A nyárias időjárás ellenére mégiscsak ősz van, ami kedvez a vírusos megbetegedéseknek. Ha nem szeretnénk ezek áldozatául esni, akkor védenünk kell magunkat és a szervezetünket.