Menü

Fogyókúra, mint viselkedésterápia

A fogyókúra ma már olyannyira népszerű téma lett, hogy szinte mindenki táplálkozás szakértővé nőtte ki magát, mindenkinek van egy „tuti biztos” módszere, vagy tanácsa a fogyni vágyók számára.

Pedig az életmód-tanácsadás is külön szakértelmet igényel, mindenki számára más módszer jelenthet megoldást, annak függvényében, hogy mi az elhízás, túlsúly oka és milyen az egyén hozzáállása.

Ha mégis általános tanácsot szeretnénk megfogalmazni egy fogyókúra sikerét illetően, akkor az időzítés szempontját fontos kiemelni, melyet a szakemberek is hangsúlyoznak. Egyre jobban előtérbe kerülnek azok a megközelítések, melyek szerint nem a módszeren van a hangsúly, hanem a viselkedésváltozáson, és a túlsúly okának felismerésén, valamint megszüntetésén. Ezért a fogyókúra kapcsán joggal beszélhetünk egyfajta viselkedésterápiáról, a szemlélet illetve az életmód változtatásra azonban nem minden életperiódus alkalmas. És itt jön be az időzítés szerepe, a szakemberek óvva intenek attól mindenkit, hogy életüknek egy nehéz időszakában például váláskor, komolyabb betegség idején, vagy egyszerűen olyankor, amikor amúgy is nagy változásokon mennek keresztül, vágjanak bele egy fogyókúrába.

Akkor vágjunk bele, amikor van időnk és energiánk is tudatosan véghezvinni a kitűzött célt, ami akkor jó, ha nemcsak a testsúly csökkentésére irányul kizárólagosan.

A témában íródott szakirodalmak alapján az is megfogalmazható a fogyókúrákkal kapcsolatban, hogy az elsődleges tényező a táplálkozás. Természetesen azt senki nem tagadja, hogy az egészséges életmód elemi része a mozgás is, és valóban a sport jót tesz a keringésnek, az emésztésnek és az agynak is, de testsúly szempontjából másodlagos szerepe van.

Az is gyakran elhangzó figyelmeztetés, de valóban van jelentősége, hogy a túl gyors, túl radikális megvonást követő drasztikus fogyás, nem nevezhető fogyókúrának, és szinte kizárt a hosszú távú siker elérése.

Az a fontos, hogy a hízásnak számtalan oka lehet, például terhesség, menopauza, vagy sport abbahagyása. Először mindenképpen az okot kell felismerni, és ez alapján „újratervezni”, átgondolni az életmódunkat, és természetesen hozzáállásunkat is.

Fotó:
pixabay.com

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

A futás szó hallatán sokan azonnal hárítanak, pedig állíthatom, hogy igenis megfertőződhet vele az ember. Sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól. Néhány ok következik, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot.