Menü

Megelőzni az elhízást

A has az egyik kényes pontja a fogyókúrázni vágyóknak. Az erre a testrészre felrakódott zsírt nem könnyű ledolgozni, így sokkal inkább érdemes megelőzni a felhalmozódást.

Egészséges táplálkozás, rendszeres mozgás, futás, kirándulás, séta – mind, mind fontos tényező abban, hogy alakunk olyan legyen, amilyet szeretnénk, ám ha fogyni akarunk (ha fogynunk kell), ahhoz komoly fegyelem és akarat szükséges. Az elhízással küszködők jelentős részének a hasával (is) van gondja, s ez a testrész jellemzően olyan, amelyről nehéz ledolgozni a felesleget. Ezért lássuk, hogy mivel tudjuk megakadályozni a zsírlerakódást!

Az elhízás elleni védekezési eszközök egyik része a táplálkozással, a másik az életmóddal van összefüggésben. Előbbivel kapcsolatban nagyon fontos a mennyiségre, az adagokra való odafigyelés. Furán hangzik, de ezen egy kisebb méretű tányér rendszeresítése is segíthet, hiszen a legtöbb ember annyit eszik, amennyit mer/szed magának. A szénsavas üdítők és a magas zsírtartalmú ételek a tilos kategóriába tartoznak azok számára, akik hajlamosak az elhízásra, persze senkinek sem ajánlott a rendszeres fogyasztásuk. Oda kell figyelni a megfelelő fehérjebevitelre is.

Az elhízás egyik meghatározó oka lehet a rendszertelen életmód, például a nem elegendő mennyiségű alvás, és az étkezések összevisszasága. Alvásból minimum hét óra kell, ami pedig az étkezéseket illeti, a többször kevesebbet elv él, valamint a késő esti, lefekvés előtti nassolás elfelejtése is kulcs lehet.

Ha betartjuk az alapvető szabályokat, emellett még esetleg sportolunk is, később talán nem kell szenvednünk a felesleges zsírpárnák izzadtságos leadási kísérletével. Azzal az újból és újból visszatérő problémával, hogy nem érezzük jól magunkat a bőrünkben.

Fotó:
pixabay.com

Stressz-evés

Az evés az egyik legnépszerűbb unaloműző és stresszcsökkentő tevékenység, főként a fiatalabbak körében. Ám ez egyáltalán nem olyan jó, mint gondolnánk.

Egészséged megőrzése tanévkezdés után

Szeptember elsejével elindul egy új tanév. Mindegy, hogy iskolába jársz, esetleg egyetemre, vagy óvodáskorú kisgyereked van, a szeptember mindenképpen fontos pont lesz az életedben. Ami pedig biztos, hogy sosem lehetsz rá elég felkészült.

Tanévkezdés bentlakóként: mit vigyen a gyerek a kollégiumba?

Hiába a pontos és rendezett pakolás, néhány dolog bizony otthon felejtődhet.

Minden, ami műszempilla 2.rész

Nagyon sok mindenen múlik az, hogy a műszempilla olyan hatást keltsen, mintha az a sajátunk volna. Na de mire is kell pontosan figyelni, illetve mit is kell tudni a mű pillákról? Erről kérdeztem Miklán Lilla kozmetikust.

A lustaság valóban fél egészség?

Szokás mondani: a lustaság fél egészség. De valóban az? Járjunk utána!