Menü

Elkezdeni könnyű, fenntartani nem

Az edzést nem elkezdeni nehéz, hanem folytatni. Azaz, hiába van meg a motiváció, aki rosszul fog hozzá a dologhoz, megnehezíti, rögösebbé teszi az egészséges életmód eme elengedhetetlen feltételéhez vezető utat.

Nem véletlenül van annyi félbehagyott, megunt edzésprogram, eleinte jól hangzó, aztán sutba dobott szabadidős elfoglaltság, a különböző fogyókúrás technológiákhoz hasonlóan rendkívül fontos, hogy okosan, tudatosan válasszunk. Mert a mozgás kell, a mozgás jó. Aki már gyerekkorában megtalálta a magának való sportágat, szerencsés, míg másoknak kutakodniuk kell. Szerencsére van miből. Íme néhány tipp hozzá!

Nagyon fontos a megfelelő mozgásforma, sport kiválasztása. Ehhez akár orvos tanácsát is kérhetjük, hozzáfűzve, mit szeretnénk elérni, mennyi időnk és energiánk van.

Érdemes a fokozatosság elvét szem előtt tartani. Azaz nem kell mindjárt 10 kilométereket futni, vagy a legnagyobb súlyokat magunkra pakolni, különben könnyen elillanhat a kedv, a kezdeti lelkesedés.

Ha egyéni sportágat választunk, tűzzünk ki magunk elé pontosan és részletesen meghatározott célokat akár hosszabb távra előre is. Ezt persze a csapatsportágakban is megtehetjük, de azok önmagukban is elég motiválóak, és a legtöbb emberre igen jó hatással van, ha társakkal sportolhat, mozoghat.

Az pontos edzésterv a rendszerességet is magában hordozza. Az előre eltervezett és megszokott program segít abban, hogy elmenjen a kedvünk a mozgástól, könnyebben megszokjuk, megszeretjük a mindennapjainkba beépülő tevékenységet.

Érdemes kipróbálni az adott sportot akkor is, ha rossz a kedvünk, vagy úgy érezzük, hogy túl fáradtak vagyunk hozzá. Ha beválik, váratlan pozitív élményeket szerezhetünk, ráadásul úgy, hogy közben tettünk is az egészségünkért.

Fotó:
pixabay.com

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?