Menü

Elkezdeni könnyű, fenntartani nem

Az edzést nem elkezdeni nehéz, hanem folytatni. Azaz, hiába van meg a motiváció, aki rosszul fog hozzá a dologhoz, megnehezíti, rögösebbé teszi az egészséges életmód eme elengedhetetlen feltételéhez vezető utat.

Nem véletlenül van annyi félbehagyott, megunt edzésprogram, eleinte jól hangzó, aztán sutba dobott szabadidős elfoglaltság, a különböző fogyókúrás technológiákhoz hasonlóan rendkívül fontos, hogy okosan, tudatosan válasszunk. Mert a mozgás kell, a mozgás jó. Aki már gyerekkorában megtalálta a magának való sportágat, szerencsés, míg másoknak kutakodniuk kell. Szerencsére van miből. Íme néhány tipp hozzá!

Nagyon fontos a megfelelő mozgásforma, sport kiválasztása. Ehhez akár orvos tanácsát is kérhetjük, hozzáfűzve, mit szeretnénk elérni, mennyi időnk és energiánk van.

Érdemes a fokozatosság elvét szem előtt tartani. Azaz nem kell mindjárt 10 kilométereket futni, vagy a legnagyobb súlyokat magunkra pakolni, különben könnyen elillanhat a kedv, a kezdeti lelkesedés.

Ha egyéni sportágat választunk, tűzzünk ki magunk elé pontosan és részletesen meghatározott célokat akár hosszabb távra előre is. Ezt persze a csapatsportágakban is megtehetjük, de azok önmagukban is elég motiválóak, és a legtöbb emberre igen jó hatással van, ha társakkal sportolhat, mozoghat.

Az pontos edzésterv a rendszerességet is magában hordozza. Az előre eltervezett és megszokott program segít abban, hogy elmenjen a kedvünk a mozgástól, könnyebben megszokjuk, megszeretjük a mindennapjainkba beépülő tevékenységet.

Érdemes kipróbálni az adott sportot akkor is, ha rossz a kedvünk, vagy úgy érezzük, hogy túl fáradtak vagyunk hozzá. Ha beválik, váratlan pozitív élményeket szerezhetünk, ráadásul úgy, hogy közben tettünk is az egészségünkért.

Fotó:
pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.