Menü

Elkezdeni könnyű, fenntartani nem

Az edzést nem elkezdeni nehéz, hanem folytatni. Azaz, hiába van meg a motiváció, aki rosszul fog hozzá a dologhoz, megnehezíti, rögösebbé teszi az egészséges életmód eme elengedhetetlen feltételéhez vezető utat.

Nem véletlenül van annyi félbehagyott, megunt edzésprogram, eleinte jól hangzó, aztán sutba dobott szabadidős elfoglaltság, a különböző fogyókúrás technológiákhoz hasonlóan rendkívül fontos, hogy okosan, tudatosan válasszunk. Mert a mozgás kell, a mozgás jó. Aki már gyerekkorában megtalálta a magának való sportágat, szerencsés, míg másoknak kutakodniuk kell. Szerencsére van miből. Íme néhány tipp hozzá!

Nagyon fontos a megfelelő mozgásforma, sport kiválasztása. Ehhez akár orvos tanácsát is kérhetjük, hozzáfűzve, mit szeretnénk elérni, mennyi időnk és energiánk van.

Érdemes a fokozatosság elvét szem előtt tartani. Azaz nem kell mindjárt 10 kilométereket futni, vagy a legnagyobb súlyokat magunkra pakolni, különben könnyen elillanhat a kedv, a kezdeti lelkesedés.

Ha egyéni sportágat választunk, tűzzünk ki magunk elé pontosan és részletesen meghatározott célokat akár hosszabb távra előre is. Ezt persze a csapatsportágakban is megtehetjük, de azok önmagukban is elég motiválóak, és a legtöbb emberre igen jó hatással van, ha társakkal sportolhat, mozoghat.

Az pontos edzésterv a rendszerességet is magában hordozza. Az előre eltervezett és megszokott program segít abban, hogy elmenjen a kedvünk a mozgástól, könnyebben megszokjuk, megszeretjük a mindennapjainkba beépülő tevékenységet.

Érdemes kipróbálni az adott sportot akkor is, ha rossz a kedvünk, vagy úgy érezzük, hogy túl fáradtak vagyunk hozzá. Ha beválik, váratlan pozitív élményeket szerezhetünk, ráadásul úgy, hogy közben tettünk is az egészségünkért.

Fotó:
pixabay.com

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!