Menü

Csipkerózsika álmainak virága

Most virágzik a vadrózsa, amely úton-útfélen megörvendeztet minket szépségével, ha a természetben barangolunk, vagy ha oly szerencsések vagyunk, hogy a kertünkben is van csipkebokor. Nem mindenki tudja, hogy a vadrózsából lesz a hecsedli, azaz a csipkebogyó, amelynek sok felhasználási lehetősége ismert. De vajon tudjuk, hogy már maga a virág is ehető?

„Szüretelés” előtt azonban csodáljuk meg a szív alakú szirmokkal rendelkező vadrózsát, amely fehér és mi más, mint rózsaszínes színekben pompázik. Olyan szép, hogy méltó volt a mesében Csipkerózsika palotáját beborítani, amíg a leány a százéves álmát aludta.  Aztán kissé rázzuk meg a bokrot, de sokszor elég, ha csak hozzáérünk a rózsafejekhez, sok szirom így is leesik, nem kell a virágot leszakítani. A legjobb esszencia megőrzése érdekében délelőtt ajánlott a begyűjtést végezni.

A szirmok gyakorlatilag ehetőek: ízesíthetünk vele salátákat vagy süteményt, főként pitéket, valamint készíthetünk belőle frissítő szörpöt. Ha a lágyabb ízeket kedveljük, akkor csak tegyük hozzá pár nappal előbb a szirmokat a vízhez úgy, hogy megtépkedjük-dörzsölgetjük azokat. Adhatunk hozzá bodza- és akácvirágot, mentaleveleket és gyümölcsöket is, így intenzívebb lesz.

A finoman illatos szirmokat tehetjük almaecethez, vagy mézhez is, amelyekhez gyakorlatilag ízesítő fűszerként szolgál. Főzhetünk belőle teát, vagy lekvárt is. Azonban a szörp- és lekvárkészítéshez komolyabb begyűjtő-körutat kell tennünk, mivel egy adaghoz kb. 1 kg rózsaszirom szükséges. Egy júniusi kirándulás erre kiváló alkalom lehet.

Természetes hidratálóként is használhatjuk a bőrünkre, ha rózsavizet készítünk belőle, vízhiányos bőrre kiválóan alkalmazható! Tegyük virágspriccelőbe és tartsuk hűtőben – pótolhatatlan felfrissülést nyújt, ha így fújjuk a testünkre. Nyugodtan használjuk az arcra is, amelyet üdévé tesz, sőt még a szemhéjunkat is nyugtathatjuk rózsavízbe mártott vattával – már a gondolata is csodásan megnyugtató.

Kétségtelen, hogy a nőiesség energiáit ajándékozza nekünk a természet a csipkerózsával, akár parfümös íze miatt fogyasztjuk, akár testpermetként alkalmazzuk a szirmait.

Fotó:
pixabay.com

Kezdődik a tél

Mit tegyek az egészségemért most, hogy téliesre fordult az időjárás? Szinte minden télen feltesszük ezt a kérdést, hiszen nyáron sokkal könnyebb dolgunk van: nem kell rétegesen öltözködni, nincs influenza-járvány, és nem merülünk ki olyan hamar. De télen sem kell szenvedéssé válnia az egészségi állapotunk karbantartásának.

A hosszú élet esszenciája

Az, hogy mennyire becsüljük meg az időnket, milyen minőségű életet élünk csak és kizárólag rajtunk múlik. Viszont génjeink nagyban befolyásolják az időtartamot és a betegségek kockázati tényezőit. Hogyha odafigyelünk a testi-lelki harmóniánkra és munkálkodunk rajta, akkor akár még arra is lesz lehetőségünk, hogy a dédunokánkat a kezünkbe tartsuk. A következőkben megtudhatod milyen praktikákra érdemes odafigyelned ahhoz, hogy ez megvalósuljon.

21 nap. Megpróbálod?

Huszonegy nap. Ennyi kell hozzá. Tudtad? Ha valamit 21 napig elég kitartóan végzünk, akkor az elvileg szokássá válik. Mert megszokjuk, megszeretjük, természetessé válik és furcsa lenne, ha nem lenne, egy idő után hiányozna. Mit gondolsz erről, megpróbálod?

Hogyan éld túl a vizsgaidőszakot?

Magolás, éjszakázás és a véget nem érő tanulás. A vizsgaidőszak nehéz pillanati hamarosan elkezdődnek, ehhez hoztam néhány jól bevált, bizonyított és hasznos túlélő tippet.

Reklámok, és azok veszélyei – legyünk tudatosak!

A reklámok önmagukban nem veszélyesek. De ha általuk átalakítjuk a saját gondolkodásunkat, az már sokkal veszélyesebb. Nem azért, mert egyszer rossz döntést hozunk, hanem mert a cselekedeteink mechanizmusa a fejünkben megmarad, és mi sokszor fogjuk ugyanazt a hibát elkövetni. Legyünk tudatosak és kritikusak!