Menü

Olasz ízek itthonra

Manapság már a legtöbb konyha recepttárában megtalálhatóak az olasz ételek. Spagettit, vagy pizzát készíteni egyszerű, mégis vágyakozunk az „igazi olasz ízek” után. Vajon mi a titkuk? Kezdetnek 3+1 olyan tippet mutatunk be, amelyekkel konyhánkba varázsolhatjuk a mediterrán vidékek zamatát.

1. Lila bazsalikommal könnyű

Köztudott, hogy teljesen más íze lesz ételeinknek, ha szárított fűszerek helyett frisset használunk. Sokkal intenzívebb ízvilágot eredményez, ha főzés előtt a növényről leszakított és felaprított levelekkel fűszerezünk. A klasszikus domború levelű zöld bazsalikom azonban kényes, így helyette keressük az ellenállóbb lila bazsalikomot. Ez a fajta gyorsabban nő és könnyen szaporítható. Csak figyeljünk arra, hogy a virágait lecsipkedjük, mert akkor már csak a virágzat fejlődik a növény helyett. Valamint ha nincs kertünk, akkor ne kényszerítsük dizájnos apró cserépbe, hanem ültessük nagyobb edénybe, ahol fejlődni tud. Ha néhány ágat lecsippentünk, és vázába tesszük, akkor a konyhánk kedves díszévé válik, ahonnan bármikor csippenthetünk néhány levélkét. Tegyük aprítva a reggelihez szánt paradicsomra, isteni!

2. Kiváló szószalap a házi fűszeres paradicsomlé

Az egészséges táplálkozás kedvelői kerülik a boltokban kapható kész bolognai szószok, vagy poralapok használatát az ízfokozók és a cukor miatt. Házilag finomabbat készíthetünk, ha a saját paradicsomlét használunk alapanyagként, amit nemcsak a cukrozott formájában érdemes eltenni. Befőzéskor cukor helyett fűszereket keverjünk hozzá, a tetejére pedig lezárás előtt öntsünk olivaolajat, ami jól tartósítja majd a fűszeres paradicsomlét.

3. Olivaolajos fokhagyma

A fokhagyma nemcsak a magyar, hanem az olasz konyha fontos alapanyaga, ez az egyik találkozási pontunk. Készítsünk olivaolajos fokhagymát, így intenzívebb ízben lehet részünk. Fokhagymanyomóval 5 fej fokhagyma gerezdjeit passzírozzuk össze, tegyük egy kis üvegbe, és öntsünk rá annyi jó minőségű extra szűz olivaolajat, hogy az összenyomott fokhagymát jól ellepje. Ezzel ízesítsük a már elkészült ételeinket. A bazsalikom mellett ez is tökéletes friss paradicsomra téve.

+ 1. Napfényes ízek

Itt a jó idő, reggelinél üljünk ki a teraszra, vagy a kertbe, ha pedig társasházban lakunk, akkor menjünk piknikezni hétvégén. A napsütésben ugyanis minden étel ízét intenzívebbnek érezzük, és az evés még nagyobb örömforrást jelent. Ebben nincs semmi meglepő, de a hétköznapi rohanásban mégis sokszor elfelejtjük, hogy a legalapvetőbb tevékenységeinket is élvezhetőbbé tehetjük. 

Fotó:
pixabay.com

Amit nem mondtak el Neked az életmódváltásról

Mindenki az életmódváltás pozitív hozadékait hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes, ami áldozattal és lemondással jár. A diéta egy valóságos aknamező. Miért is?

A túlzásba vitt fehérjefogyasztás következményei

A túlzott fehérjebevitel máj- vagy vesekárosító hatása ma nem kellően alátámasztott, de dehidrációt, fáradékonyságot, ingerlékenységet és más kedvezőtlen jelenségeket valóban előidézhet, látens vagy tekintetbe nem vett ismert vesebetegségek esetén pedig ez a probléma is felszínre kerülhet. De ezek a feltételezések tényleg igazak, vagy csak mendemondák

Ételek pajzsmirigy- alulműködésére

A pajzsmirigy nem megfelelő működésének terápiája a gyógyszeres kezelés, viszont igen sokat tehetünk érte egy kellően összeállított étrenddel is.

Húsvét vegetáriánus szemmel

A húsvéti időszak joggal a tavasz egyik tetőpontja. A ragyogó időt az ünnepi hangulat és egy kis munkaszünet is megkoronázza, a vallási háttér mellett. A hagyományok széles tárházát vonultathatjuk fel, ami az ünnepi menüben is megmutatkozik. De nem megy ez ilyen könnyen, ha vegetáriánus vagy.

Tipikus hibák, amelyekre nem figyelsz oda diéta során

Nem megy úgy, ahogy eltervezted? A fogyás akkor sem könnyű, ha „mindent” jól csinálunk, de sajna, akaratunkon kívül is, elkövethetünk hibákat, melyek még inkább megnehezítik a súlyvesztést. Most megtudhatod, mik a leggyakoribb fogyókúra hibák, és hogyan lehet ezeket tudatosan elkerülni.