Menü

Édes élet cukormentesen

A cukorbetegek és diétázók első és legfontosabb kérdése: mit fogyasszanak a cukor helyett, mivel édesítsenek? Az édesítőszerek legendái végeláthatatlanok, és mindenkinek van róla véleménye. Leginkább annak, aki sosem próbálta, csak hallotta. „Nagyon egészségtelen!’ – vágják rá azonnal. Azt is gyakran hallhatjuk, hogy akkor már inkább a cukrot válasszuk, az legalább cukorrépából van. Az igazság azonban közel sem ilyen egyszerű.

Tudnunk kell, hogy a cukorrépa is kémiai eljárásokon esik át, mire a zacskókba kerül. Az édesítők között pedig léteznek természetes és mesterséges típusúak is. Nem mindegy, hogy melyiket választjuk, és ne vegyük a két kategóriát egy kalap alá! Míg régebben szinte csak mesterséges édesítőkkel találkozhattunk a boltok diétás polcain, manapság már többfajta természetes édesítő közül választhatunk.

A legismertebb ezek közül a nyírfacukor, más nevén a xilit. A legtöbb kritika azért éri, mert igazából nem is (csak) nyírfából készül, valamiért a kalóriatartalma csak 40%-kal kevesebb, mint a cukoré. A glikémiás indexe, azaz vércukorszint-növelő hatása 7-es, ami szép eredmény (a cukoré 100, ehhez viszonyítanak mindent). Sokaknál viszont emésztési zavarokat okoz.

Ennél jobb értékekkel bír az eritrit, ami egy természetes módon kialakuló cukoralkohol, hiszen a kalória-és szénhidrát-tartalma is nulla. Az emésztési toleranciája kiváló, egyetlen hátránya, hogy a cukorhoz képest csak 70%-os az édesítő ereje. Sokakat zavar, hogy többet kell használniuk belőle sütés-főzés esetén.

A steviával, a természetes édesítő növénnyel ilyen probléma nem akad, édesítőereje utánozhatatlan, viszont majd’ mindenkinek érezhető a jellegzetes mellékíze.

Mi hát a megoldás? Az eritrit a legjobbak közé tartozik, még akkor is, ha kicsit többet kell belőle használni. Valamint léteznek steviával kevert édesítők, úgymint a „Negyedannyi ugyanannyi” elnevezésű, ami a diétázók kedvence. Esetében a stevianövény felerősíti az édesítő hatást, azonban semmi mellékíze nincs a keverés miatt. Még a kinézete is azonos a cukoréval, viszont háromszor-négyszer olyan édes, innen hát az elnevezés. Teljesen egészséges, és még a szakértő ízlelők is nehezen állapíthatják meg, hogy ételük nem cukorral készült. Érdemes kipróbálni.

Amit viszont a fogyókúrázóknak felesleges a kosarukba tenni, az a nádcukor, a barnacukor, a fruktóz, valamint a kókuszcukor. Mindegyikük egészségesebben „hangzik”, mint klasszikus társaik, azonban alig bírnak jobb értékekkel a kristálycukornál. Ajánlott hát odafigyelni, hogy mi az az édesítőszer, amiért pénzt adunk – merthogy nem olcsóak. Kérdés csak az: mennyit ér az egészségünk? 

Fotó:
pixabay.com

A biorezonancia segít a dohányzás leszokásában

A stressz, a levegőben oldott gázok, méreganyagok, a mozgáshiány, a kevés folyadék fogyasztás, az alkoholos italok, a dohányzás, a drogok, és a gyógyszerek mind roncsolják egészségünket. Nem beszélve az elektromos készülékek okozta elektroszmogról, amelyek akadályozzák a szervezet harmonikus működését.

Az érintés varázslatos ereje

Nem véletlenül ragaszkodunk annyira a testi érintéshez, hiszen egész életünkre kiterjedő hatásai lehetnek. Mára a szakorvosok bebizonyították, hogy a fizikai érintés hiányában testi-lelki bajokkal kell szembenéznünk. Szerintük nem a hallás, vagy a látás, hanem a tapintás a legfontosabb érzékszervünk. A következőkben fény derül, hogy valójában milyen mögöttes okai lehetnek.

A hajfestés aranyszabályai

Annyira könnyűnek tűnik hajat festeni – és legalább ennyire könnyen tönkre is tehetjük azt.

Hogyan működik az immunrendszer? - Betegségek

E heti és egyben utolsó részünkben az immunrendszer betegségeinek rejtelmeibe nyerhetünk betekintést, hogy milyen érdekes és egyúttal rémisztő dolgokra is képes lehet a saját testünk.

Ne robbanj le télen!

A telet nem sokan ússzák meg betegségek, megfázások, felfázások nélkül, az enyhébb idő a vírusoknak kedvez, támadnak a kórokozók! Mit tegyünk?