Menü

A napfény íze – ismeri Ön a napteát?

Itt a nyár, használjuk ki a napfény energiáját a legtermészetesebb ital elkészítéséhez! A tűzhely, vízforraló és főleg a mikrohullámú sütő bekapcsolása helyett nyáron a napfény segítségével is készíthetünk teát.

Az úgynevezett naptea elkészítéséhez azt kell megvárnunk, hogy a napon 38 celsius fokot mutasson a hőmérő. Ne feledjük, hogy az időjárás előrejelzések, a telefonokon futó alkalmazások az árnyékban mért hőfokot mutatják, így érdemes a tűző napra is hőmérőt helyeznünk: hamar azon kapjuk magunkat, hogy bőven megfelelő a hőmérséklet ahhoz, hogy a nap főzze meg a teánkat.

A régi telepesektől származó ötletet Arizonában még ma is alkalmazzák, kölcsönözzük hát mi is ennek a kiváló nedűnek a receptjét!

  1. Gyűjtsünk össze egy csésze fűszernövényt. Lehet ez citromfű, menta, kamilla, hibiszkusz, vagy bármi más, amiből teát szoktunk főzni. Válasszuk friss és egészséges növényeket, vagy biogazdálkodásból származóakat, melyeket nem kezeltek növényvédő szerekkel.
  2. Mossuk le a fűszernövényeket hideg vízzel úgy, hogy alaposan eltávolítsuk a szennyeződéseket a levelekről és a szárról (amit egyébként szintén felhasználhatunk).
  3. Tegyünk egy üvegkancsóba négy csésze vizet, majd áztassuk bele a lemosott gyógynövényeket
  4. Miután lefedtük, tegyük ki a tűző napra, és hagyjuk ott kb. 2-4 órán keresztül! Akár az ablakpárkányra is tehetjük, ha közvetlenül éri az üveget a napfény.
  5. Akkor vegyük ki a növényeket, amikor a víz már elszíneződött, és aranyszínű, vagy zöldes árnyalatot kapott, attól függően, hogy milyen növényt áztattunk be.
  6. Hűtsük le, jeges teaként fogyasztva nagyon finom! Édesítésként méz, vagy agavé nektár javasolt.

A naptea elkészítéséhez ajánljuk a tisztított víz, vagy forrásvíz használatát.

Fogyassza egészséggel ezt az italt, amely magába gyűjti a természet kincseit! 

Fotó:
pixabay.com

Az egyik legszuperebb fehérjeforrásunk, a tojás

Nem a legolcsóbb fehérjeforrás, de az egyik legjobb. Egy átlagos, és rendes tojás ~60 gramm. Sajnos sokan az olcsóbbat veszik meg, de az „S” méretűek többnyire még az 50 grammot se érik el.

Évezredes csodaszernek mondható a kefir

Ha az egészséges táplálkozásról beszélgetünk, amely elősegíti a megfelelő emésztést is, akkor rövid időn belül a kefir is szóba kerül, amit már nagyon régóta az emberek. De mit is érdemes tudnunk róla?

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A fehérjeporok körüli mítoszok

Még ha csak kedvtelésed a testépítés és a sport, akkor is nagy eséllyel megemelted már a fehérjebeviteled egy nem sportoló emberéhez képest. Viszont minden étel káros, nagy mennyiségben.

A túl sok vitamin veszélyes!

Az emberek többsége általában rendszeresen fogyaszt valamilyen mesterséges vitaminkészítményt. A túlzott vitaminbevitel azonban ugyanolyan káros lehet, mint a vitaminhiány.