Menü

Fogyasszunk helyi ételeket!

Egyre nemzetközibbek vagyunk, és ez megmutatkozik ételfogyasztási szokásainkban is. Ami jót jelent, hiszen ez hozzájárul a változatos étrend biztosításához. Az egészséges ételek piacán fokozott a helyzet: egyre több olyan alapanyag, étel jelenik meg, amely különlegesnek számít, ezért néha abba a hibába esünk, hogy sokkal egészségesebbnek gondoljuk azokat a hazánkban honos élelmiszereknél. Érdemes azonban jobban utánanézni, hogy biztosan jobb-e az, amit drágán megvásárolunk. Mert ezek a termékek általában nem olcsóak, hiszen messzi földekről utaznak hozzánk.

Érdekesség, hogy ezen termékek nagy része a származási helyükön, az őshonos jellegükből fakadóan egyáltalán nem számít különlegesnek, és sok esetben egészségesebbnek sem. Olvassunk utána, hogy azokat hazájukban mire használják, mennyire elterjedtek. Vajon jobb-e az összetétele, hatása, szénhidrát-, zsír- és kalóriatartalma, mint a hasonló funkciójú hazainak?

A helyzet fordítva is igaz: a nálunk teljesen hétköznapi ételek keletre utaznak, hogy ott drágán piacra kerüljenek, nem csupán a szállítási költségek miatt borsos áron: a különlegességet meg kell fizetni.

Ritkán kerül megemlítésre az a fontos szempont, hogy vajon szervezetünknek biztosan egészséges-e, ha csupa számára ismeretlen, őseink számára itthon még idegen étellel találkozik? Mindez nem azt jelenti, hogy el kellene vetnünk a különleges élelmiszereket, és ne élvezhetnénk például a vanília ínycsiklandozó ízét. Közben viszont legyen róla tudomásunk, hogy pl. a kókuszzsír nem minden szempontból egészségesebb, mint a kacsazsír. Ettől még kedveljük, hogy szagtalanul főzhetünk vele, de azért a bioboltok, különleges webáruházak mellett érdemes ellátogatni a helyi piacra, ahol termelői, házi és hazai finomságokat vásárolhatunk. Meghálálja a testünk, és olyan lesz a számára, mint amikor hazalátogatunk a szülőfalunkba. 

Fotó:
pixabay.com

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.