Menü

Nem jó, ha passzoljuk az alvást

A végzős középiskolásoknak és a felsőoktatásban résztvevőknek igencsak aktív az év ezen időszaka. A tanulásra mindenkinek más módszere van, egy tanácsot viszont érdemes megfogadni: aludni kell!

A legtöbb diák nem tartja a fokozatosság elvét, így az amúgy is rengeteg tanulnivaló a vizsgaidőszakra iszonyatos méretű, beépítésre váró tudásbázisra duzzad. Ugye, sok mindenkinek ismerős ez...

A legtöbben speciális módszereket fejlesztenek ki a tananyag viszonylag rövid idő alatti agyba lapátolására. A különböző serkentő szerek használata mellett emiatt nagyon sokan a hajrában az olyan feleslegesnek hitt dolgokat is kihagyják, mint az alvás. Ez pedig komoly hiba.

Kutatások bizonyítják, hogy a tanulás utáni alvás segít a dolgok minél hatékonyabb memorizálásában, azaz a virrasztással épp ellenkező hatást érünk el, mint amit szeretnénk.

Ezt persze már korábban is tudták, az újdonság az, hogy most megállapították: alvás közben az agyban olyan fiziológiai változások mennek végbe, amelyek segítik a hosszú távú memóriát. Az idegsejtek információbegyűjtő és továbbító képessége megnő. Legalábbis az állatkísérletek erre engedtek következtetni, gyanús, hogy nincs ez másként az embernél sem.

Azaz a legjobbat akkor teszünk elménkkel, ha tanulás után és még a vizsga előtt hagyjuk pihenni. A dolog persze csak abban az esetben működik, ha valóban megtanuljuk az anyagot, mert különben nincs az az alvás, ami segítene.

Nem mellesleg a serkentőszerek (kávé, energiaitalok) túlzásba vitt használata mellett a kialvatlanság később komoly egészségügyi károkat okozhat szervezetünkben.

Fotó:
pixabay.com

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Minden, amit a B7-vitaminról tudni érdemes

A B7-vitamin vagy közismertebb nevén biotin, egy vízben oldható vitamin, amely elengedhetetlen a test normális anyagcseréjéhez és működéséhez. De vajon tudjuk-e milyen mennyiségre van szükségünk belőle, és azt hogyan tudjuk bevinni a szervezetünkbe?

Immunrendszerünk védelme

A nyárias időjárás ellenére mégiscsak ősz van, ami kedvez a vírusos megbetegedéseknek. Ha nem szeretnénk ezek áldozatául esni, akkor védenünk kell magunkat és a szervezetünket.

Hagyd magad aludni!

Abban a rohanó világban, amiben élünk, nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig az alvás, a pihenés alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja és egy fontos hormon termelődésének az ideje. Jó hír azonban, hogy megfelelő táplálkozással ezen is segíthetünk!

Kismamából egyből bombanő. De miért is?

Szülés után a legtöbb nő nagy félelme, hogy nem tudja majd visszanyerni a teherbeesés előtti súlyát, ami érthető, de semmiképp sem szabad azonnal kemény edzésekbe és szigorú diétába kezdeni. Vajon tényleg az az elvárás, hogy szupermodellként nézzen ki egy frissen szült anyuka?