Menü

21. századi betegség: az egészségesétel-függőség

Bizony, ilyen is van. Az egészségesétel-függőség eltér a különböző táplálkozási zavaroktól, viszont hasonlóan káros, mint az anorexia, vagy a bulimia.

Az egészségesétel-függőség jellemzően fiatal nőket érint, méghozzá olyanokat, akik annyit dolgoznak, hogy nincs idejük, energiájuk a mindennapi, egészségesnek tartott táplálkozásra. Igényük azonban van, méghozzá nem is kicsi. A napi hajtásban elfogyasztott gyorsételek, kávé, és egyéb „rossz” táplálékok okozta érzelmi, lelki sokkot minél hatékonyabban igyekeznek kompenzálni. Leegyszerűsítve ez az út vezethet az egészségesétel-függőséghez.

Ők időről, időre diétáznak, életmódot váltanak, belekezdenek valamilyen modern kúrába, amely érzeteik szerint helyrehozza az alapvetően rossz életmódot.

A műanyag világban természetes emberi érzés a természetesre való vágyás, ám e betegség szenvedőinél kibillen a mérleg, túlzásba viszik a dolgot. Az „egészség” lesz a legfontosabb, e mögött háttérbe szorul minden, s ez, mondani sem kell, komoly szociális, családi, párkapcsolati, stb. gondot okozhat. Az alany kényszercselekvővé válik az alapanyagok kiválasztásától kezdve egészen az étel elkészítési módjáig. Ha úgy érzi, nem cselekszik terveinek megfelelően (mondjuk megeszik egy csokit), akkor szigorúan megbünteti magát.

Az egészségesétel-függőséget tekinthetjük az egyre népszerűbb, 21. századi egészséges életmód-életstílus egyik vadhajtásának is. Ugyanúgy, mint az anorexiánál, a témára épülő, média hajtotta hatalmas ipar túlzásai segítik a betegségek kialakulását.

Fotó:
pixabay.com

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.