Menü

21. századi betegség: az egészségesétel-függőség

Bizony, ilyen is van. Az egészségesétel-függőség eltér a különböző táplálkozási zavaroktól, viszont hasonlóan káros, mint az anorexia, vagy a bulimia.

Az egészségesétel-függőség jellemzően fiatal nőket érint, méghozzá olyanokat, akik annyit dolgoznak, hogy nincs idejük, energiájuk a mindennapi, egészségesnek tartott táplálkozásra. Igényük azonban van, méghozzá nem is kicsi. A napi hajtásban elfogyasztott gyorsételek, kávé, és egyéb „rossz” táplálékok okozta érzelmi, lelki sokkot minél hatékonyabban igyekeznek kompenzálni. Leegyszerűsítve ez az út vezethet az egészségesétel-függőséghez.

Ők időről, időre diétáznak, életmódot váltanak, belekezdenek valamilyen modern kúrába, amely érzeteik szerint helyrehozza az alapvetően rossz életmódot.

A műanyag világban természetes emberi érzés a természetesre való vágyás, ám e betegség szenvedőinél kibillen a mérleg, túlzásba viszik a dolgot. Az „egészség” lesz a legfontosabb, e mögött háttérbe szorul minden, s ez, mondani sem kell, komoly szociális, családi, párkapcsolati, stb. gondot okozhat. Az alany kényszercselekvővé válik az alapanyagok kiválasztásától kezdve egészen az étel elkészítési módjáig. Ha úgy érzi, nem cselekszik terveinek megfelelően (mondjuk megeszik egy csokit), akkor szigorúan megbünteti magát.

Az egészségesétel-függőséget tekinthetjük az egyre népszerűbb, 21. századi egészséges életmód-életstílus egyik vadhajtásának is. Ugyanúgy, mint az anorexiánál, a témára épülő, média hajtotta hatalmas ipar túlzásai segítik a betegségek kialakulását.

Fotó:
pixabay.com

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!

5 tipikus hiba, amit sportolás során elkövethetsz

A rendszeres sport jótékony hatásait a végtelenségig lehetne sorolni. Nem csak egészséget, feszesebb alakot és önbizalmat nyerhetünk vele, de sokkal nyugodtabbá, produktívabbá válunk már napi fél óra mozgástól is. De milyen hibákat követünk el leggyakrabban? Mire érdemes odafigyelni, hogy még eredményesebbekké váljunk?

Karácsony pluszkilók nélkül

Megelőzhetjük-e valahogy a karácsonyi súlytöbbletet, amikor ott vannak a nagymama isteni süteményei, na és persze a jobbnál jobb receptek? Elképzelhető a január diéta nélkül? Néhány ötlettel segítünk, szuper receptek is a cikkben!