Menü

21. századi betegség: az egészségesétel-függőség

Bizony, ilyen is van. Az egészségesétel-függőség eltér a különböző táplálkozási zavaroktól, viszont hasonlóan káros, mint az anorexia, vagy a bulimia.

Az egészségesétel-függőség jellemzően fiatal nőket érint, méghozzá olyanokat, akik annyit dolgoznak, hogy nincs idejük, energiájuk a mindennapi, egészségesnek tartott táplálkozásra. Igényük azonban van, méghozzá nem is kicsi. A napi hajtásban elfogyasztott gyorsételek, kávé, és egyéb „rossz” táplálékok okozta érzelmi, lelki sokkot minél hatékonyabban igyekeznek kompenzálni. Leegyszerűsítve ez az út vezethet az egészségesétel-függőséghez.

Ők időről, időre diétáznak, életmódot váltanak, belekezdenek valamilyen modern kúrába, amely érzeteik szerint helyrehozza az alapvetően rossz életmódot.

A műanyag világban természetes emberi érzés a természetesre való vágyás, ám e betegség szenvedőinél kibillen a mérleg, túlzásba viszik a dolgot. Az „egészség” lesz a legfontosabb, e mögött háttérbe szorul minden, s ez, mondani sem kell, komoly szociális, családi, párkapcsolati, stb. gondot okozhat. Az alany kényszercselekvővé válik az alapanyagok kiválasztásától kezdve egészen az étel elkészítési módjáig. Ha úgy érzi, nem cselekszik terveinek megfelelően (mondjuk megeszik egy csokit), akkor szigorúan megbünteti magát.

Az egészségesétel-függőséget tekinthetjük az egyre népszerűbb, 21. századi egészséges életmód-életstílus egyik vadhajtásának is. Ugyanúgy, mint az anorexiánál, a témára épülő, média hajtotta hatalmas ipar túlzásai segítik a betegségek kialakulását.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!