Menü

21. századi betegség: az egészségesétel-függőség

Bizony, ilyen is van. Az egészségesétel-függőség eltér a különböző táplálkozási zavaroktól, viszont hasonlóan káros, mint az anorexia, vagy a bulimia.

Az egészségesétel-függőség jellemzően fiatal nőket érint, méghozzá olyanokat, akik annyit dolgoznak, hogy nincs idejük, energiájuk a mindennapi, egészségesnek tartott táplálkozásra. Igényük azonban van, méghozzá nem is kicsi. A napi hajtásban elfogyasztott gyorsételek, kávé, és egyéb „rossz” táplálékok okozta érzelmi, lelki sokkot minél hatékonyabban igyekeznek kompenzálni. Leegyszerűsítve ez az út vezethet az egészségesétel-függőséghez.

Ők időről, időre diétáznak, életmódot váltanak, belekezdenek valamilyen modern kúrába, amely érzeteik szerint helyrehozza az alapvetően rossz életmódot.

A műanyag világban természetes emberi érzés a természetesre való vágyás, ám e betegség szenvedőinél kibillen a mérleg, túlzásba viszik a dolgot. Az „egészség” lesz a legfontosabb, e mögött háttérbe szorul minden, s ez, mondani sem kell, komoly szociális, családi, párkapcsolati, stb. gondot okozhat. Az alany kényszercselekvővé válik az alapanyagok kiválasztásától kezdve egészen az étel elkészítési módjáig. Ha úgy érzi, nem cselekszik terveinek megfelelően (mondjuk megeszik egy csokit), akkor szigorúan megbünteti magát.

Az egészségesétel-függőséget tekinthetjük az egyre népszerűbb, 21. századi egészséges életmód-életstílus egyik vadhajtásának is. Ugyanúgy, mint az anorexiánál, a témára épülő, média hajtotta hatalmas ipar túlzásai segítik a betegségek kialakulását.

Fotó:
pixabay.com

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?