Menü

Végre itt a grillszezon!

Nyár, kert, terasz, finom hozzávalók, és már indulhat is a grillezés! Aki szereti a grillezett ételek pikáns ízét, az alig várja, hogy kegyes legyen az időjárás, és izzítani lehessen a tüzet a sütéshez. Legjobban azért szeretjük, mert egyszerre jelent közösségi élményt, és finom ételeket. Alábbiakban olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amikkel a grillezés egészségessé és különlegessé válik.

Ne csak húsokat süssünk, a grillezett sajt is nagyon finom! Válasszunk megfelelő sajtot, ami alkalmas a sütéshez, mert a többi fajta elolvad, és lefolyik a rácsok között. A direkt grillsajtként forgalmazott termékek megfelelőek, és a termelői piacokon is több fajtát fognak nekünk ajánlani az eladók. Vas platnin, vagy kövön is süthetjük a sajtot, ha nem akarunk kockáztatni. Próbálkozzunk camambert sajttal is, ami szintén isteni grillezve!

Próbálta már a sütést himalájai sótáblán? Különleges ízélményben lehet része! A himalájai sóval azonos színű, nagy tábla a grillrácsra helyezhető, könnyen átforrósodik, és közvetlenül rátehetjük a húst, vagy a zöldségeket. Külön sóznunk sem kell, viszont egész más ízhatást kapunk, a só ugyanis sülés közben közvetlenül itatja át az ételt, de nem túlzóan.

Használjunk gyümölcsfaágat, amelynek aromás füstje különlegessé teszi az ételünket. A gyümölcsfaágakat daraboljuk fel, és hántoljuk le. Majd áztassuk vízbe egy napra. Sütés előtt csomagoljuk alufóliába, melyet lyukasszunk ki sok helyen. Ezt helyezzük a parázs mellé, vagy a középső rácsra. Ezzel a füstje nem lesz túlzó, viszont pikáns ízeket kölcsönöz a húsnak.

Figyeljünk oda a grillfűszerekre! Ételeinket csak akkor mondhatjuk egészségesnek, ha cukormentes fűszerkeverékeket és pácot használunk. Sajnos nagyon sok tartalmaz ezek közül cukrot, amit ízfokozóként használnak. Az összetevőket elolvasva mi is könnyen összeállíthatunk grillfűszert házilag. Kenjük be vele a húst, öntsünk rá olivaolajat, és máris kész az egészséges grillpác! Ha mustáros pácot használunk, akkor válasszunk cukormentes mustárt.

Ha fehérkenyeret eszünk az egyébként egészséges grillhúsok mellé, akkor máris agyoncsaptuk az egészséges étkezést. Válasszunk teljes kiőrlésű, barna kenyeret, vagy süssünk házilag! Nincs finomabb, mint a frissen sült hús házi készítésű, egészséges kenyérrel… Köretként pedig állítsunk össze friss salátát, vagy a grillen süssünk zöldségeket: a padlizsán, cukkini, édesburgonya, csicsóka, hagyma mind alkalmasak erre.

Ne felejtsük el, hogy az itallal ugyanannyi plusz kalóriát vihetünk be, mint az ételekkel. Ha frissítő, cukormentes házi limonádét iszunk a grillételekhez, az kihozza azok különleges ízét. Ha pedig erdőben sütünk a tűz fölött, akkor fogyasszunk forrásvizet. A cukros italok egyébként is rossz szomjoltók.

Jó grillezést kívánunk!

Fotó:
pixabay.com

Egészséges turmixok

Nyers. Friss. Éltető. Tele van vitaminnal. Laktat. Számtalan ízben elkészíthető, többféle módon variálható. Tetszetős, mutatós. Akár lehet édesség is! Tele van rostokkal. Magunkkal vihetjük bárhová. Alacsony kalóriatartalmúak. S ami még jobb: igazán gyorsan össze lehet dobni, akár reggelire, akár kisebb köztes étkezésre! Turmixokat ajánlunk!

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

Egészséges vendégváró falatok

Legyen szó akár szülinapi összejövetelről vagy rokon- és szomszédlátogatásról, az apró egyfalatos csemegék mindig jól jönnek. Lássuk, hogy válthatjuk ki a cukros, finomlisztes aprósüteményt, pogácsát, vagy a zsíros chipset valami egészségesebbel!

Jó nekünk a "mindenmentesség"?

A mindenmentes szó hallatán szinte hallom lelki füleimmel, ahogy Besenyő Pista bácsi azt mondja: a mindenmentes, az a semmi, ami mindentől mentes az nem, hogy nem étel, de amiben nincs semmi az a semmi. Hát noormális? Lássuk, mit is takar ez a megfogalmazás, és miért olyan népszerű mostanában!

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?