Menü

Fogyassza az élet italát, a matéteát!

Sokak számára nehezen fogyasztható a zöldtea, túlzottan természetes, „fű-szerű” íze miatt. A maté még nekik is ajánlott, ugyanis az átlagos zöldteákhoz képest kellemesebb az íze, bár sokan kesernyésnek mondják, és nagyon egészséges. Nyáron lehűtve kiváló frissítő, ráadásul a reggeli kávét is kiválthatja.

Ugyanis a matéteának is van koffeintartalma, ahogy a feketeteának, viszont kevesebb csersavat tartalmaz, kevésbé összehúzó, inkább élénkítő hatású. A maté egy fagyalra emlékeztető, Dél-Amerikában őshonos fafaj, ennek szárított leveleit használják fel a teához. Brazíliában több száz gyártója van, de nagyon sok fajtája elérhető nálunk is, így érdemes próbálgatni, hogy melyik íze a legszimpatikusabb számunkra.

A maté kiváló élettani hatásokkal rendelkezik: „zsírégető” teának is mondják. A megfogalmazás viszont úgy pontos, hogy serkenti az anyagcserét, kb. 10%-kal. Kiváló antioxidáns, C-vitamin forrás. De nem csak az immunrendszert erősíti, hanem kiváló vízhajtó is. Így fogyasztása nyáron különösen ajánlott a vizesedésre hajlamosak számára. Ezen hatása révén vesebetegek gyógyulásánál is fontos szerepet játszhat. Megfelelően hat az idegrendszerre, stresszoldó hatása miatt még depressziósok számára is javasolt a maté főzet ivása. Enyhíti az allergiás reakciókat, sőt a reumás megbetegedéssel küzdőknek is javasolt. Gyulladásokra való jó hatása miatt még külsőleg is alkalmazzák.

Nem mindegy azonban, hogy hogyan készítjük el: kb. 70 – 90 °C-os vízhez adjuk a matét, majd hagyjuk állni 10 percet, ezután szűrjük le. Javasolt fogyasztási ütemezés: reggel egy csészével, és délben két csészével. Erre figyeljünk oda, mert túladagolása esetén kedvezőtlen hatások jelentkezhetnek, élénkítő hatása miatt pedig nem érdemes este fogyasztani, főleg a koffeinre érzékenyeknek. Eredeti hazájában lopótökbe töltve fogyasztják: egy kis dél-amerikai hangulatot idézve így is kipróbálhatjuk. 

Fotó:
sxc.hu

Öt dolog, amiért érdemes epret fogyasztani a szezonban

Az eper már gyerekkorunkban mesebeli finomságként van számon tartva. Tortákban, süteményekben, gyümölcssalátákban gyakran találkozunk vele, de sokan az édessége vagy romlandósága miatt nem fogyasztják. Pedig több haszna van, mint gondolnánk.

A GMO-ról dióhéjban

Ki ne hallott volna már a GMO-ról, főleg annak „káros” hatásairól. De vajon ebből mi igaz és mi nem?

Most mit is akartam csinálni? Avagy: agytápláló ételek

Első körben talán furcsán hangzik, hogy az étkezésünkkel tehetünk a feledékenységünk ellen, pedig valóban megállapítható, hogy egyes tápanyagok hatására javul az agyi vérkeringés, a memória, a koncentrálóképességünk. A memória is befolyásolható az életmódunkkal, az elfogyasztott élelmiszereinkkel.

Szejtán, házilag!

Ha nem vágyunk éppen a húsra, jó alternatíva lehet a fehérjepótlásra a búzahús. Amellett, hogy olcsóbb, mint a hús, ráadásul gyorsan készen van és már önmagában is lehet ízesíteni. Egy finom körettel, isteni vacsora lesz belőle! Hóvége közeledtével különösen ajánlott!

Mi is az a kombucha?

A kombucha-t teagombának nevezik. Ez már a népi hagyományokban több ezer éve jelen van, viszont származását már homály fedi. De mi is a kombucha, és milyen hatással van a szervezetünkre? Ezt vesszük most górcső alá.