Menü

A mellőzött gomba

A gombák rendkívül értékes táplálékot jelenthetnek, ennek ellenére az átlag viszonylag ritkán fogyaszt gombás ételeket.

A kiegyensúlyozott, gyümölcsben, zöldségben gazdag táplálkozás reklámozói sajnos gyakran kifelejtik a felsorolásból a gombát, amely pedig nagyon hatékonyan állítható az egészséges életmód szolgálatába.

A zsírban és szénhidrátban alacsony, ásványi anyagokban viszont magas gombafélék számos olyan összetevővel rendelkeznek, amely elengedhetetlen az egészséges táplálkozásban. Remek D-vitamin források, jó hatásuk van az immunrendszerünkre, az izomzatunkra, de segíthetnek csökkenteni a koleszterinszintet és bizonyos agyi folyamatokra is serkentő hatással lehetnek.

Ami az elkészítését illeti, a magyar konyhában a legtöbbször rántva került az asztalra a gomba, ám a táplálkozási szakemberek azt ajánlják, hogy e helyett inkább süssük, vagy pároljuk. A különböző szakácskönyvekben és internetes receptoldalakon számos elkészítési módot és ötletet találunk.

Azzal mindenki tisztában van, hogy a gombafogyasztás nem veszélytelen, azonban, ha megbízható forrásból szerezzük be az alapanyagot, vagy szakemberrel bevizsgáltatjuk azt, nem lehet problémánk. Oda kell figyelni vásárláskor a gomba minőségére is, lehetőleg kemény, sértetlen felületű darabokat nézzünk ki magunknak.

Fotó:
pixabay.com

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.

Mindennapi, egészséges kenyerünk

Sok rémhírt hallani, hogy színezik a teljes kiőrlésű kenyeret, kakaóval. Ha az ember nem olvassa el az összetevők listáját a kenyér csomagolásán, akkor könnyen lehet, hogy egy színezett fehér lisztes kenyeret emel le a polcról. Az egészség pedig, amúgy is drága…vagy talán mégsem az?

Egészséges édességek

Sokan azt hiszik, az egészséges táplálkozás egyet jelent azzal, hogy kizárjuk a finom ételeket, különösen az édességeket. De ennek nem kell így történnie. Ha pár dolgot megváltoztatunk az étkezési szokásainkkal kapcsolatban, akkor továbbra is fogyaszthatjuk a kedvenc édességeinket.