Menü

Bringával a Balaton körül

Látta már a Balatont teljes szépségében, minden oldaláról? Ha aktív időtöltésre vágyik, akkor mindenképpen érdemes kerékpárra pattanni, és körbetekerni a Balatont! Hangulatos kerékpárutak, csodás kilátás, sok látnivaló és gasztronómiai élmény várja útközben.

A teljes Balaton-kör hossza 206 km, de ha Tihanyt és Szigligetet is meglátogatjuk, akkor akár 220 km-t is biciklizhetünk. Akinek ez sok lenne, válassza a kiskört a Balaton keleti oldalán: Zamárdi, Siófok, Balatonkenese, Balatonfüred irányában (vagy fordítva), majd keljen át komppal Tihanynál, és így zárja a kört, ez 85 km hosszú táv. A kerékpárút a teljes Balaton körül elérhető, táblákkal jelzett, bár nem mindenhol van külön kiépített útvonal a bicikliseknek. Sokszor a kisebb autóutakon kell tekerni.

Vannak felújított szakaszok, de rosszabb minőségű részek is, ahol az aszfalt alatt húzódó gyökerek, csatornafedelek miatt elég göröngyös a talaj. Ezért semmiképpen nem javasolt az országúti vékonykerekű kerékpár (versenybicikli), inkább a cross tracking, vagy mountain bike típusúak, valamint az alap kerékpár javító felszerelés ajánlott. Ha valaki nem szeretne ezzel bíbelődni, az se mondjon le a Balaton-körről, ugyanis a kerékpárút mentén számos helyen elérhetünk javító-pontokat. Akinek pedig bonyolult lenne a drótszamarakat leszállítani a Balatonhoz, az elég kedvező áron több ponton is bérelhet bicikliket, különböző méretekben. Így családoknak is javasolt a program, nemcsak baráti társaságoknak.

Mennyi időt szánjunk a Balaton körbetekerésére? Nos, ez edzettségi állapottól is függ, valamint attól, hogy mennyire szeretnénk elmélyülni a látnivalókban, valamint a gasztronómiai csodákban. Aki gyakorlott, vagy versenyzik, az akár egyetlen nap alatt is körbeérhet, de így természetesen nincs idő a nézelődésre. Legalább 3 napot érdemes áldozni a kiruccanásra, de tervezhetünk ennél sokkal hosszabb időt is. Érdemes felkészülni a lehetséges időjárási körülményekre (naptej és esőkabát), valamint a látnivalókra is (a fotózás szerelmesei ne hagyják otthon a masináikat). Aki teheti, térjen be néhány étterembe, borbárba. Találhatunk itt elegáns vendéglátóhelyeket, de klasszikus csárdákat is. Ha pedig szűk költségvetésű kiruccanást tervez valaki, akkor működik a szendvicses megoldás is: a bringaút mentén több helyen találunk ehhez alkalmas megállóhelyeket is, padokkal és asztalokkal.

Érdemes azzal számolni, hogy a Balaton még mindig nem olcsó, főleg szezonban, de szezonon kívül sem: például egy pizza, vagy egy korsó sör ára a budapesti árszinthez hasonló. Reméljük, ez azért nem szegi a kedvét senkinek: egy jól megtervezett kiruccanás az egyik legolcsóbb kirándulás lehet, és olyan csodás látnivalóban lesz részünk folyamatosan, hogy elfelejtünk minden gondunkat-bajunkat. Kivéve persze a fizikai fáradtságot: néhol elég komoly emelkedőkkel találkozhatunk. A legemlékezetesebbek Szigliget és Balatonakarattya dombjai (vagy lejtői, attól függően, honnan közelítünk). Érdemes ennek is utánaolvasni. A www.balatontipp.hu oldalon hosszú és részletes, folyamatosan frissülő információkat kaphatunk.

Mindenképpen említésre méltó, hogy a kerékpáros túrázók szívesen üdvözlik, bíztatják egymást, ha összetalálkoznak, márpedig ez gyakori: egyre többen használják ki a balatoni bringakörút adta lehetőségeket. Sokkal könnyebb és vidámabb így kerékpározni, hogy néhány szembejövő sorstárssal drukkolunk egymásnak.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!