Menü

Élvezetes, tartalmas időtöltés: kalandparkozás

Egy igazán jó szabadidős elfoglaltság: egyéneknek, pároknak, családoknak, gyerekeknek. Aki kicsit is szeret mozogni és kedveli az izgalmakat, az biztosan nem fogja unni. Kalandparkozás.

Néhány éve igazi kalandpark-őrület söpört végig az országon. Egymás sikerén felbuzdulva szinte boldog-boldogtalan kalandparkot épített/építtetett, alig akadt olyan hely, ahol 20 kilométeres körzetben ne üzemelt volna legalább egy, vagy kettő hasonló létesítmény.

Azóta talán némileg változott a helyzet. Az őrületnek úgy tűnik vége, de csak ami az alapítást illeti.

A látogató száma nem csökken, sőt. A kalandparkok ugyanis nagyon népszerűek és folyamatosan hódítanak, nem csak a fiatalok közében. Hogy miért? A válasz egyszerű: remek szabadidős elfoglaltságot kínálnak. Nagyon jó kiegészítő programot jelentenek egy-egy nyaralás alkalmával, amikor mondjuk nincs strandidő, de önmagukban, önálló elfoglaltságként is kiválóan megállják a helyüket. Főleg azok, amelyeket igényesen készítettek el hozzáértő szakemberek.

Mert egy profi kalandpark természetesen nem abból áll, hogy felhúzunk néhány drótkötelet két fára. Ahhoz megfelelő terv, felkészültség és megvalósítás kell, valamint egyáltalán nem mellesleg: jókora kreativitás és ötletesség. A kalandpark nem más mint egy hatalmas játszópark, egy egyszerre természet és emberközeli létesítmény.

Azok a legjobb helyek, ahol életkornak megfelelő és különböző nehézségi szintű pályák állnak rendelkezésre, valamint azok, ahol mozdulatainkat egyszerre tanító és szórakoztató animátor/szakemberek kísérik végig.

Rengeteg típusú kalandpark létezik, amiből jól látszik, hogy a gyerekkori játszóterezés emlékei soha nem vesznek el. Sok olyan létesítmény van, amely az ügyességi és mászós feladatok mellett rengeteg egyéb programmal (például: lovaglás, csónakázás, túrázás, strandolás, íjászat, állatsimogató, stb.) is tud szolgálni. Az ilyen helyeken aztán simán el lehet tölteni gy egész napot, hiszen a család egyetlen tagja sem unja meg a programot. Ráadásul amellett, hogy jól érezzük magunkat, még sportolunk is.

Fotó:
pixabay.com

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.

A legideálisabb napszak edzéshez

A reggeli edzések felgyorsítják az anyagcserét, ráadásul elkerülhetjük, hogy a napközben váratlanul becsúszó teendők felborítsák az edzéstervünket, ráadásul a nyugodt alvás is sokkal esélyesebb, ha nem este állunk neki a pulzusszám növelésének. Ám ha valaki nem egy korán kelő típus és csak nyűg számára, hogy már hajnalban csörög az ébresztőóra, azzal csak árt a szervezetének.

Pihenés nélkül nincs fejlődés – tíz szakértői tanács a tökéletes regenerációhoz

Baji Balázs, Cseh László, Jakabos Zsuzsanna, Gyurta Gergely, Kenderesi Tamás, Szatmári András, Barka Emese és még hosszasan sorolhatnánk azon olimpikonok és élsportolók neveit, akik már a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet támogatásával úgy étkeznek, hogy mindig kihozzák magukból a maximumot. A profi vagy amatőr sportolók számára emellett kiemelt fontosságú a megfelelő regeneráció is. Az Intézet szakértői ezért most tíz olyan fontos tudnivalót állítottak össze, amelyek figyelembevételével megfelelő ütemű és minőségű lehet a regeneráció. Ezek támogatják a hatékonyabb edzésmunkát, valamint a jobb versenyeredményeket.