Menü

Élvezetes, tartalmas időtöltés: kalandparkozás

Egy igazán jó szabadidős elfoglaltság: egyéneknek, pároknak, családoknak, gyerekeknek. Aki kicsit is szeret mozogni és kedveli az izgalmakat, az biztosan nem fogja unni. Kalandparkozás.

Néhány éve igazi kalandpark-őrület söpört végig az országon. Egymás sikerén felbuzdulva szinte boldog-boldogtalan kalandparkot épített/építtetett, alig akadt olyan hely, ahol 20 kilométeres körzetben ne üzemelt volna legalább egy, vagy kettő hasonló létesítmény.

Azóta talán némileg változott a helyzet. Az őrületnek úgy tűnik vége, de csak ami az alapítást illeti.

A látogató száma nem csökken, sőt. A kalandparkok ugyanis nagyon népszerűek és folyamatosan hódítanak, nem csak a fiatalok közében. Hogy miért? A válasz egyszerű: remek szabadidős elfoglaltságot kínálnak. Nagyon jó kiegészítő programot jelentenek egy-egy nyaralás alkalmával, amikor mondjuk nincs strandidő, de önmagukban, önálló elfoglaltságként is kiválóan megállják a helyüket. Főleg azok, amelyeket igényesen készítettek el hozzáértő szakemberek.

Mert egy profi kalandpark természetesen nem abból áll, hogy felhúzunk néhány drótkötelet két fára. Ahhoz megfelelő terv, felkészültség és megvalósítás kell, valamint egyáltalán nem mellesleg: jókora kreativitás és ötletesség. A kalandpark nem más mint egy hatalmas játszópark, egy egyszerre természet és emberközeli létesítmény.

Azok a legjobb helyek, ahol életkornak megfelelő és különböző nehézségi szintű pályák állnak rendelkezésre, valamint azok, ahol mozdulatainkat egyszerre tanító és szórakoztató animátor/szakemberek kísérik végig.

Rengeteg típusú kalandpark létezik, amiből jól látszik, hogy a gyerekkori játszóterezés emlékei soha nem vesznek el. Sok olyan létesítmény van, amely az ügyességi és mászós feladatok mellett rengeteg egyéb programmal (például: lovaglás, csónakázás, túrázás, strandolás, íjászat, állatsimogató, stb.) is tud szolgálni. Az ilyen helyeken aztán simán el lehet tölteni gy egész napot, hiszen a család egyetlen tagja sem unja meg a programot. Ráadásul amellett, hogy jól érezzük magunkat, még sportolunk is.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!