Menü

Készítsünk saját energiaitalt!

Érdekesség, csak nagyon kevesen ismerik, hogy az egyaránt rendkívül népszerű kávét és energiaitalt más fáradtságűző, ráadásul egészséges italokkal is lehet helyettesíteni.

Többször leírtuk már, a kávéval nincs különösebb gond, napi egy-két csésze fekete nem árt, ugyanakkor az ital túlzásba vitt, vagy esti fogyasztása többféle problémát okozhat. Az energiaitalokkal már más a helyzet, ebben a témában számos értekezés, kutatás, szakmai vita létezik.

A két italfajta közötti közös nevezőt a koffein mellett a kiemelt népszerűség jelenti.

Aki fáradt, az esetek jelentős részében vagy a kávéfőző irányába indul, vagy a hűtőbe nyúl. Gyors segítséget várunk, agyunk, testünk felpörgetését, amit a koffein egyébként meg is tesz, de csak rövid időre. Különösen azoknál, akik már hozzászoktatták szervezetüket a hatásához.

Főleg nekik, de természetesen másoknak is ajánlottak azok az alternatív módszerek, amelyek segítségével koffein nélkül űzhetünk fáradtságot. Ezek egyik fajtája az úgynevezett természetes energiaitalok fogyasztása.

Nem bonyolult a dolog, mindössze néhány hozzávalót kell beszerezni és már készíthetjük is saját energetizáló italunkat.

A legegyszerűbb ezek közül talán a közönséges zöld tea, amelyet meg lehet bolondítani egy kis ginzeng gyökérrel. Koffein ugyan itt van, ám jóval kisebb mértékben, mint a kávéban, vagy akár a fekete teában.

Ha van otthon turmixgépünk, vagy esetleg a még hatékonyabbnak számító gyümölcscentrifugánk, néhány gyümölcs és zöldség használatával „csodákat” művelhetünk. Cékla, répa és narancs – ez a kombináció számos olyan italrecept alapja, amely jól űzi a fáradtságot.

A körte szintén olyan gyümölcs, amely remekül használható, hiszen tele van vitaminnal. Rajta kívül, vagy vele együtt lehet még citromot, gyömbért, kókuszt és fahéjat alkalmazni.

A felsoroltak keverékéből, levéből, főzetéből elkészíthetjük akár a saját, külön bejáratú, ízlésünknek legjobban megfelelő energiaitalunkat.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.