Menü

Itt a dinnyeszezon, használjuk ki!

Ki az, aki a görögdinnyéről ne a nyárra asszociálna? Azonnal eszünkbe jut, ahogy ülünk a teraszon és a hűvös gyümölcsöt falatozzunk, miközben süt a nap, és dinnyelé csorog végig a kezünkön. Még mindig a dinnye az, amit mindenki az út szélén vásárol a legszívesebben: kopogtatás, lékelés, majd mérés:

- Egy kisebbet kérek! – mondja a vevő, majd választ egyet. Az eladó mérlegre teszi, majd közli, hogy az a „kisebb” több, mint tíz kilós… Aztán győzünk otthon helyet találni az óriásbébinek a hűtőben. Ismerős, ugye?

Sajnos azonban sokat hallunk arról, hogy a dinnyének magas a kalória- és cukortartalma, és emiatt kevésbé javasolt a fogyasztása. Mi ebből az igazság? Őszintén szólva, nem sok… Ha összehasonlítunk ugyanannyi mennyiségű dinnyét, sárgabarackot, körtét, földiepret vagy almát, akkor a kalória- és szénhidráttartalom összehasonlításából a dinnye kerül ki győztesen! A málna kalóriatartalma pedig szinte teljesen megegyezik a dinnyével, és a szénhidráttartalma is csak egy hajszállal kevesebb.

Emiatt tehát nem érdemes elkerülni a görögdinnyét, főleg, hogy számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik. Tudta például, hogy a dinnye csillapítja a lázat, és enyhíti az emésztési zavarokat? Kiváló tisztító hatással rendelkezik: az ereket és a beleket is karbantartja. Ráadásul még az ízületi gyulladások is kevésbé veszélyeztetnek minket, ha sok dinnyét fogyasztunk, nem is beszélve az immunerősítő hatásáról, amit B, C és A vitamin-tartalmának köszönhet. A dinnyében sok likopin található, ami megköti a káros szabadgyököket, ezzel pedig segít a rákos megbetegedések megelőzésében.

Érdemes tudni a tökfélék családjába tartozó, 90%-os víztartalmú gyümölcsről, hogy kb. 500 fajtája létezik, ebből Magyarországon majdnem 20 félét termesztenek. A dinnye tulajdonsága a fajtától is függ, húsának színe például eszerint lehet rózsaszínes, pirosas, vagy vöröses. Tehát ez nem feltétlenül az édességét jelzi! A természet ráadásul csodásan találta ki a dinnyét, ugyanis segít az UV-sugárzás elleni védelemben. És mikor lenne erre nagyobb szükségünk, mint dinnyeszezonban?

Fotó:
pixabay.com

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.