Menü

Itt a dinnyeszezon, használjuk ki!

Ki az, aki a görögdinnyéről ne a nyárra asszociálna? Azonnal eszünkbe jut, ahogy ülünk a teraszon és a hűvös gyümölcsöt falatozzunk, miközben süt a nap, és dinnyelé csorog végig a kezünkön. Még mindig a dinnye az, amit mindenki az út szélén vásárol a legszívesebben: kopogtatás, lékelés, majd mérés:

- Egy kisebbet kérek! – mondja a vevő, majd választ egyet. Az eladó mérlegre teszi, majd közli, hogy az a „kisebb” több, mint tíz kilós… Aztán győzünk otthon helyet találni az óriásbébinek a hűtőben. Ismerős, ugye?

Sajnos azonban sokat hallunk arról, hogy a dinnyének magas a kalória- és cukortartalma, és emiatt kevésbé javasolt a fogyasztása. Mi ebből az igazság? Őszintén szólva, nem sok… Ha összehasonlítunk ugyanannyi mennyiségű dinnyét, sárgabarackot, körtét, földiepret vagy almát, akkor a kalória- és szénhidráttartalom összehasonlításából a dinnye kerül ki győztesen! A málna kalóriatartalma pedig szinte teljesen megegyezik a dinnyével, és a szénhidráttartalma is csak egy hajszállal kevesebb.

Emiatt tehát nem érdemes elkerülni a görögdinnyét, főleg, hogy számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik. Tudta például, hogy a dinnye csillapítja a lázat, és enyhíti az emésztési zavarokat? Kiváló tisztító hatással rendelkezik: az ereket és a beleket is karbantartja. Ráadásul még az ízületi gyulladások is kevésbé veszélyeztetnek minket, ha sok dinnyét fogyasztunk, nem is beszélve az immunerősítő hatásáról, amit B, C és A vitamin-tartalmának köszönhet. A dinnyében sok likopin található, ami megköti a káros szabadgyököket, ezzel pedig segít a rákos megbetegedések megelőzésében.

Érdemes tudni a tökfélék családjába tartozó, 90%-os víztartalmú gyümölcsről, hogy kb. 500 fajtája létezik, ebből Magyarországon majdnem 20 félét termesztenek. A dinnye tulajdonsága a fajtától is függ, húsának színe például eszerint lehet rózsaszínes, pirosas, vagy vöröses. Tehát ez nem feltétlenül az édességét jelzi! A természet ráadásul csodásan találta ki a dinnyét, ugyanis segít az UV-sugárzás elleni védelemben. És mikor lenne erre nagyobb szükségünk, mint dinnyeszezonban?

Fotó:
pixabay.com

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Alma és az egészség viszonya

Igaznak bizonyul az a mondásunk, miszerint:„Minden nap egy alma, az orvost távol tartja!”. Hiszen, számos jótékony hatása van a szervezetünkre. Őseink gyógyszerként használták, több nép mitológiájában is megjelenik, illetve a Bibliában is kulcsszerepet kapott. De, most nézzük meg, mit is kell tudnunk erről a gyümölcsről.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Retek körkép

A retek nagyon egészséges zöldség, ráadásul manapság több fajta is elérhető a hazai piacokon, egész évben, nemcsak tavasszal. Milyen fajtái vannak? Milyen finomságokat lehet készíteni belőle? Valóban vannak gyógyhatásai is? Ezekre a kérdésekre kaphatunk választ a mai cikkünkből!

Bőrszépítő ételek

Az örök fiatalságot ígérő, borsos árú fiatalító krémek helyett nem ártana olyan ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani, amik támogatják külsőnk felé irányuló fáradhatatlan törekvéseinket. Életmódunk nemcsak formánkra és immunrendszerünkre hat, hanem bőrünk állapotát is nagymértékben befolyásolja. Fogyasszunk bőrszépítő ételeket!