Menü

Tanulj meg nyújtani!

Még az aktív, sportos életet élők sem mind veszik elég komolyan a bemelegítés és nyújtás sokszor feleslegesnek tűnő, a valóságban igen fontos mozgásformáit.

Pedig ezek a mozgásformák egyáltalán nem feleslegesek, olyannyira meghatározóak és fontosak, hogy akár külön sportnak is tekinthetők. A nyújtógyakorlatokból álló program több mozgásfajta alapja, meghatározó eleme.

De miért olyan fontos a bemelegítés és a nyújtás? A nyújtás (ami voltaképpen feszítés-lazítás-nyújtás) igazából az izmok karbantartására szolgál. A kor előrehaladtával izmaink rövidülnek, testünk folyamatosan veszít rugalmasságából, és éppen ez az, amin nagyon sokat javíthatunk.

A sportolás előtti megfelelő bemelegítéssel nemcsak a sérülések veszélyeit csökkentjük, hanem saját terhelhetőségünket is növeljük. A nyújtás az izmokra gyakorolt pozitív hatás mellett serkenti a vérkeringést, és jót tesz a csontoknak.

A mozgásforma alapjait mindenki ismeri, aki nem lógott az iskolai testnevelésről, ezzel együtt érdemes szakember tanácsát kérni, mert a precizitás, a gyakorlatok pontos elvégzése itt fokozottan fontos. A nyújtást meg kell, előzze valamilyen bemelegítés (vagy sport), hiszen a hideg izomzat nem nyújtható.

A mozgásformának, mint említettük, rengeteg típusa van, amelyek külön és más sportággal vegyítve is végezhetők, gyakorolhatók.

Fotó:
pixabay.com

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.