Menü

Tanulj meg nyújtani!

Még az aktív, sportos életet élők sem mind veszik elég komolyan a bemelegítés és nyújtás sokszor feleslegesnek tűnő, a valóságban igen fontos mozgásformáit.

Pedig ezek a mozgásformák egyáltalán nem feleslegesek, olyannyira meghatározóak és fontosak, hogy akár külön sportnak is tekinthetők. A nyújtógyakorlatokból álló program több mozgásfajta alapja, meghatározó eleme.

De miért olyan fontos a bemelegítés és a nyújtás? A nyújtás (ami voltaképpen feszítés-lazítás-nyújtás) igazából az izmok karbantartására szolgál. A kor előrehaladtával izmaink rövidülnek, testünk folyamatosan veszít rugalmasságából, és éppen ez az, amin nagyon sokat javíthatunk.

A sportolás előtti megfelelő bemelegítéssel nemcsak a sérülések veszélyeit csökkentjük, hanem saját terhelhetőségünket is növeljük. A nyújtás az izmokra gyakorolt pozitív hatás mellett serkenti a vérkeringést, és jót tesz a csontoknak.

A mozgásforma alapjait mindenki ismeri, aki nem lógott az iskolai testnevelésről, ezzel együtt érdemes szakember tanácsát kérni, mert a precizitás, a gyakorlatok pontos elvégzése itt fokozottan fontos. A nyújtást meg kell, előzze valamilyen bemelegítés (vagy sport), hiszen a hideg izomzat nem nyújtható.

A mozgásformának, mint említettük, rengeteg típusa van, amelyek külön és más sportággal vegyítve is végezhetők, gyakorolhatók.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!