Menü

Tanulj meg nyújtani!

Még az aktív, sportos életet élők sem mind veszik elég komolyan a bemelegítés és nyújtás sokszor feleslegesnek tűnő, a valóságban igen fontos mozgásformáit.

Pedig ezek a mozgásformák egyáltalán nem feleslegesek, olyannyira meghatározóak és fontosak, hogy akár külön sportnak is tekinthetők. A nyújtógyakorlatokból álló program több mozgásfajta alapja, meghatározó eleme.

De miért olyan fontos a bemelegítés és a nyújtás? A nyújtás (ami voltaképpen feszítés-lazítás-nyújtás) igazából az izmok karbantartására szolgál. A kor előrehaladtával izmaink rövidülnek, testünk folyamatosan veszít rugalmasságából, és éppen ez az, amin nagyon sokat javíthatunk.

A sportolás előtti megfelelő bemelegítéssel nemcsak a sérülések veszélyeit csökkentjük, hanem saját terhelhetőségünket is növeljük. A nyújtás az izmokra gyakorolt pozitív hatás mellett serkenti a vérkeringést, és jót tesz a csontoknak.

A mozgásforma alapjait mindenki ismeri, aki nem lógott az iskolai testnevelésről, ezzel együtt érdemes szakember tanácsát kérni, mert a precizitás, a gyakorlatok pontos elvégzése itt fokozottan fontos. A nyújtást meg kell, előzze valamilyen bemelegítés (vagy sport), hiszen a hideg izomzat nem nyújtható.

A mozgásformának, mint említettük, rengeteg típusa van, amelyek külön és más sportággal vegyítve is végezhetők, gyakorolhatók.

Fotó:
pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.