Menü

Úszás, futás és egyebek a nyaralás alatt

A nyaralás valahol a teljes el és kiengedés szinonimája, szakítás minden olyasmivel, ami a hétköznapokra jellemző. Beleértve az egészséges táplálkozást és rendszeres testmozgást is.

Ha szabadság és nyaralás, akkor teljes kikapcsolódás – a legtöbb ember legalábbis így gondolkodik. Valakinek ez csak több alvást, evést és/vagy ivást míg másnak teljes napirend felborítást jelent. Nincs is ezzel gond, hiszen az elsődleges cél, hogy az ember mentálisan és fizikailag is kipihenje magát. A veszély abban rejlik, hogy a korábban gondosan kialakított napirendet egy ilyen nyaralás, vagy szabadság miatt később már képtelenek vagyunk visszaállítani. Ez különösen azoknál esélyes, akik nehezen szánják rá magukat a sportolásra és az izzadtságos rászoktatás után kiesnek a ritmusból, motivációjuk, akaratuk is visszaesik és már képtelenek újra visszatérni az egészség szempontjából kívánatos programokhoz.

 Elsősorban az ilyen típusú embereknek ajánlott, hogy igyekezzenek nem teljesen feladni megszokott ritmusukat. Egy átlagos nyaralás alatt bőven találhatunk magunknak olyan programokat, amelyek rendszeres napi testmozgást biztosítanak. Nem baj, ha kicsit (vagy jobban) elengedik magukat, de ha naponta meghagynak 20 percet, vagy fél órát a megszokott sportolásra, testük és agyuk nem fogja elfelejteni az otthon tanultakat. Azaz hazatérve nem kell újra elölről kezdeni mindent.

Az említett átlagos nyaralás alatt nem nehéz a napi programba csempészni egy kis úszást, vagy futást, de ott vannak a rövid idő alatt elvégezhető, egyszerű tornagyakorlatok is. Jó választás lehet a tenisz, a strandröplabda, vagy akár a legtöbb szállodában elérhető, animátorok által vezetett vízi torna is.

Fotó:
pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.