Menü

Úszás, futás és egyebek a nyaralás alatt

A nyaralás valahol a teljes el és kiengedés szinonimája, szakítás minden olyasmivel, ami a hétköznapokra jellemző. Beleértve az egészséges táplálkozást és rendszeres testmozgást is.

Ha szabadság és nyaralás, akkor teljes kikapcsolódás – a legtöbb ember legalábbis így gondolkodik. Valakinek ez csak több alvást, evést és/vagy ivást míg másnak teljes napirend felborítást jelent. Nincs is ezzel gond, hiszen az elsődleges cél, hogy az ember mentálisan és fizikailag is kipihenje magát. A veszély abban rejlik, hogy a korábban gondosan kialakított napirendet egy ilyen nyaralás, vagy szabadság miatt később már képtelenek vagyunk visszaállítani. Ez különösen azoknál esélyes, akik nehezen szánják rá magukat a sportolásra és az izzadtságos rászoktatás után kiesnek a ritmusból, motivációjuk, akaratuk is visszaesik és már képtelenek újra visszatérni az egészség szempontjából kívánatos programokhoz.

 Elsősorban az ilyen típusú embereknek ajánlott, hogy igyekezzenek nem teljesen feladni megszokott ritmusukat. Egy átlagos nyaralás alatt bőven találhatunk magunknak olyan programokat, amelyek rendszeres napi testmozgást biztosítanak. Nem baj, ha kicsit (vagy jobban) elengedik magukat, de ha naponta meghagynak 20 percet, vagy fél órát a megszokott sportolásra, testük és agyuk nem fogja elfelejteni az otthon tanultakat. Azaz hazatérve nem kell újra elölről kezdeni mindent.

Az említett átlagos nyaralás alatt nem nehéz a napi programba csempészni egy kis úszást, vagy futást, de ott vannak a rövid idő alatt elvégezhető, egyszerű tornagyakorlatok is. Jó választás lehet a tenisz, a strandröplabda, vagy akár a legtöbb szállodában elérhető, animátorok által vezetett vízi torna is.

Fotó:
pixabay.com

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?