Menü

Többet eszünk, mint kellene

Napjaink táplálkozási problémáinak egyik kulcsa nemes egyszerűséggel az, hogy túl sokszor és sokat eszünk. Igen, még akkor is, ha ezt észre sem vesszük.

„A fogyni akarok, le kellene adnom néhány kilót” szöveget sokkal egyszerűbb megelőzni, mint a diétás terveket véghezvinni. A sportolás és az egészséges, átgondolt táplálkozás mindenkin segíthet, de ezeknél egy jóval egyszerűbb dolog is a hasznunkra válhat, ha nem akarunk túlsúlyosak lenni.

Manapság szinte minden a fogyasztásra csábít, és ez az élelmiszerekkel fokozottan így van. Reggeltől estig az étkezések alkalmával és azok között is bőven van alternatíva, olyan étel, ami finom tápláló, egészséges, vagy csak úgy tűnik. Folyamatos csábításnak vagyunk kitéve, és a legtöbben csak ideig-óráig tudunk ellenállni ezeknek. Észre sem vesszük és kényszerevők leszünk, ami azt jelenti, hogy sokkal több táplálékot viszünk be a szervezetünkbe, mint ami szükséges volna. Az már csak a ráadás, hogy ezek nagy része ráadásul édesség, nass, vagy gyorskaja, amelyek köztudottan egészségtelenek.

Mint oly sok más esetben, itt is a tudatosságot kell elővenni. Mielőtt nekiállunk enni, érdemes átgondolni, hogy valóban éhesek vagyunk-e, vagy csak megszokásból, pótcselekvésből, esetleg unaloműzésből eszünk.

Ha folyton az étkezésen jár az eszünk, igyekezzünk lefoglalni gondolatainkat mással, ha igazán éhesek vagyunk, úgysem sikerül, ám ha valójában nem, simán menni fog.

Próbáljunk meg folyadékot fogyasztani, sokszor elegendő egy pohár víz, tea, vagy gyümölcslé és az (ál)éhségérzet el is illan.

Fotó:
pixabay.com

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.

Őrizd meg látásod mediterrán étrenddel

A legújabb kutatási eredmények szerint a mediterrán stílusú étrend követése jelentősen csökkenti a vakság egyik legfőbb okának kialakulási kockázatát.