Menü

Hogyan számoljuk a bevitt kalóriát?

Múlt heti cikkünkben ismertettük, hogy mikor érdemes a diéta ideje alatt kalóriákat számolgatni. Bemutattuk, hogy mikor előnyös, de azt is, hogy ez a módszer nehezen alkalmazható életmódként, azonban bizonyos időszakokban igenis lehet létjogosultsága.

Most pedig olyan weboldalakat, módszereket szeretnénk bemutatni, amivel a kalóriaszámolás nem is olyan nagy ördöngösség. Ennek legegyszerűbb módja, ha a digitális eszközöket használunk a számolgatáshoz – ehhez aztán végképp nem kell „matekzseninek” lenni! De akinek van kedve, a klasszikus módszerrel is próbálkozhat.

A Kalóriabázis

A www.kaloriabazis.hu weboldal kifejezetten erre a célra került kifejlesztésre. Használata csak az első alkalmakkor lehet macerás, amikor az Ön által rendszeresen fogyasztott ételeket viszi fel a rendszerbe – ugyanis ezt is megteheti. Bár rengeteg már felvitt étel, recept szerepel, ha ezek közül választja ki, hogy például egy adag lecsót evett, akkor nem fog pontos eredményt kapni, mert a lecsót mindenki másképp készíti. Ha viszont megadja a rendszeresen készített ételek összetevőit, úgy mindig hiteles adatot kaphat. Például ha kenyeret süt, akkor csak egyszer kell felvinnie a szokásos kenyér összetevőinek listáját, és utána már csak ki kell azt választania, hogy ebből fogyasztott egy szeletet reggelire. A regisztrációkor (vagy utána) az oldal segítségével beállíthatja az Önnek szükséges kalóriamennyiséget – bár arra figyelni kell, hogy ez sem lesz teljesen egyéni. A diéta idején figyelje magát, hogy a beállított kalória értékkel milyen mértékű a fogyás (túl gyors, nagyon lassú). Az oldalon még a sport révén elégetett kalóriákat is felviheti. A weboldal szerencsére mobiltelefonra is optimalizált, így bárhol használhatja.

Calorie Counter applikáció

A MyFittnessPal alkalmazás az egyik legközkedveltebb applikáció, amellyel kalóriát számolhat. Az egyetlen hátránya, hogy magyar nyelven nem elérhető. Ha ez valakinek mond valamit, akkor a Google Play áruházban az 5 pontból 4,7-esre értékelték a felhasználók. Érdekessége, hogy még rost- és koleszterin adatokat is tud kezelni az élelmiszerekről. Márpedig a rost-érték nagyon fontos. Az applikáció ráadásul összekapcsolható az egyéb közösségi fiókjaival. De számítógépen is használható a szinkronizálás révén. Weben keresztül a www.myfittnesspal.com weboldalon érhető el az oldal.

A mérleg segít

Léteznek kalóriaszámolós mérlegek, amelyek nagy segítséget nyújthatnak a diétázóknak. Ezen eszközökben sok-sok étel kalóriatartalma már automatikusan beprogramozott, de újakat is felvihetünk tetszés szerint. Ezután csak rá kell tennünk a mérlegre a fogyasztott ételt, és automatikusan kiadja az adott mennyiség kalória, szénhidrát, és egyéb értékeit.

Papírt, tollat elő!

Aki nem szereti a „kütyüket”, annak sem kell megijednie, a kalóriaszámolás klasszikus formája nem is olyan bonyolult. Szinte minden ételen feltüntetik annak tápértékét, legalábbis a kalória, zsír, szénhidrát, fehérje adatokat 100 grammra vetítve. Ehhez képest csak azt kell tudnia, hogy mennyit fogyasztott az adott ételből, vagy mennyit tett a receptjéhez. Itt is segít a mérleg, ami a számolgatás elengedhetetlen kelléke. Szintén igaz az, ami a többi esetben: csak az elején bonyolult. Ha már a kedvelt, készített ételeinek egyszer kiszámolta az értékeit szintén 100 grammra vetítve, akkor csak ehhez kell arányosítani az elfogyasztott mennyiséget. Elsőre ijesztőnek tűnhet mindig mérlegre tenni az ebédet, de a végén már érdekessé válik. Hajtja az embert a kíváncsiság, és a diéta idején kézzel foghatóvá válik általa a haladás. Azért itt is megjegyezzük: egy életen át nehéz számolgatni. De aki a diéta idején megtanulja az egészséges életmódot, sőt használta egy ideig a kalóriaszámolást, az hamar megtanulja, hogy milyen ételek, és milyen mennyiségek kedvezőek a számára. Azt sem árt tudni, hogy ha a gyerek megeszik egy zacskó chipset, akkor azzal kb. másfél étkezés kalóriatartalmát váltotta ki, nem is beszélve a túlzott zsírfogyasztásról, valamint a hasznos tápanyagok hiányáról. Ilyen és ehhez hasonló információk megszerzésében segít a kalóriaszámolás „tudománya”.

Fotó:
pixabay.com

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!