Menü

Hogyan számoljuk a bevitt kalóriát?

Múlt heti cikkünkben ismertettük, hogy mikor érdemes a diéta ideje alatt kalóriákat számolgatni. Bemutattuk, hogy mikor előnyös, de azt is, hogy ez a módszer nehezen alkalmazható életmódként, azonban bizonyos időszakokban igenis lehet létjogosultsága.

Most pedig olyan weboldalakat, módszereket szeretnénk bemutatni, amivel a kalóriaszámolás nem is olyan nagy ördöngösség. Ennek legegyszerűbb módja, ha a digitális eszközöket használunk a számolgatáshoz – ehhez aztán végképp nem kell „matekzseninek” lenni! De akinek van kedve, a klasszikus módszerrel is próbálkozhat.

A Kalóriabázis

A www.kaloriabazis.hu weboldal kifejezetten erre a célra került kifejlesztésre. Használata csak az első alkalmakkor lehet macerás, amikor az Ön által rendszeresen fogyasztott ételeket viszi fel a rendszerbe – ugyanis ezt is megteheti. Bár rengeteg már felvitt étel, recept szerepel, ha ezek közül választja ki, hogy például egy adag lecsót evett, akkor nem fog pontos eredményt kapni, mert a lecsót mindenki másképp készíti. Ha viszont megadja a rendszeresen készített ételek összetevőit, úgy mindig hiteles adatot kaphat. Például ha kenyeret süt, akkor csak egyszer kell felvinnie a szokásos kenyér összetevőinek listáját, és utána már csak ki kell azt választania, hogy ebből fogyasztott egy szeletet reggelire. A regisztrációkor (vagy utána) az oldal segítségével beállíthatja az Önnek szükséges kalóriamennyiséget – bár arra figyelni kell, hogy ez sem lesz teljesen egyéni. A diéta idején figyelje magát, hogy a beállított kalória értékkel milyen mértékű a fogyás (túl gyors, nagyon lassú). Az oldalon még a sport révén elégetett kalóriákat is felviheti. A weboldal szerencsére mobiltelefonra is optimalizált, így bárhol használhatja.

Calorie Counter applikáció

A MyFittnessPal alkalmazás az egyik legközkedveltebb applikáció, amellyel kalóriát számolhat. Az egyetlen hátránya, hogy magyar nyelven nem elérhető. Ha ez valakinek mond valamit, akkor a Google Play áruházban az 5 pontból 4,7-esre értékelték a felhasználók. Érdekessége, hogy még rost- és koleszterin adatokat is tud kezelni az élelmiszerekről. Márpedig a rost-érték nagyon fontos. Az applikáció ráadásul összekapcsolható az egyéb közösségi fiókjaival. De számítógépen is használható a szinkronizálás révén. Weben keresztül a www.myfittnesspal.com weboldalon érhető el az oldal.

A mérleg segít

Léteznek kalóriaszámolós mérlegek, amelyek nagy segítséget nyújthatnak a diétázóknak. Ezen eszközökben sok-sok étel kalóriatartalma már automatikusan beprogramozott, de újakat is felvihetünk tetszés szerint. Ezután csak rá kell tennünk a mérlegre a fogyasztott ételt, és automatikusan kiadja az adott mennyiség kalória, szénhidrát, és egyéb értékeit.

Papírt, tollat elő!

Aki nem szereti a „kütyüket”, annak sem kell megijednie, a kalóriaszámolás klasszikus formája nem is olyan bonyolult. Szinte minden ételen feltüntetik annak tápértékét, legalábbis a kalória, zsír, szénhidrát, fehérje adatokat 100 grammra vetítve. Ehhez képest csak azt kell tudnia, hogy mennyit fogyasztott az adott ételből, vagy mennyit tett a receptjéhez. Itt is segít a mérleg, ami a számolgatás elengedhetetlen kelléke. Szintén igaz az, ami a többi esetben: csak az elején bonyolult. Ha már a kedvelt, készített ételeinek egyszer kiszámolta az értékeit szintén 100 grammra vetítve, akkor csak ehhez kell arányosítani az elfogyasztott mennyiséget. Elsőre ijesztőnek tűnhet mindig mérlegre tenni az ebédet, de a végén már érdekessé válik. Hajtja az embert a kíváncsiság, és a diéta idején kézzel foghatóvá válik általa a haladás. Azért itt is megjegyezzük: egy életen át nehéz számolgatni. De aki a diéta idején megtanulja az egészséges életmódot, sőt használta egy ideig a kalóriaszámolást, az hamar megtanulja, hogy milyen ételek, és milyen mennyiségek kedvezőek a számára. Azt sem árt tudni, hogy ha a gyerek megeszik egy zacskó chipset, akkor azzal kb. másfél étkezés kalóriatartalmát váltotta ki, nem is beszélve a túlzott zsírfogyasztásról, valamint a hasznos tápanyagok hiányáról. Ilyen és ehhez hasonló információk megszerzésében segít a kalóriaszámolás „tudománya”.

Fotó:
pixabay.com

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!

5 tipikus hiba, amit sportolás során elkövethetsz

A rendszeres sport jótékony hatásait a végtelenségig lehetne sorolni. Nem csak egészséget, feszesebb alakot és önbizalmat nyerhetünk vele, de sokkal nyugodtabbá, produktívabbá válunk már napi fél óra mozgástól is. De milyen hibákat követünk el leggyakrabban? Mire érdemes odafigyelni, hogy még eredményesebbekké váljunk?