Menü

Hogyan számoljuk a bevitt kalóriát?

Múlt heti cikkünkben ismertettük, hogy mikor érdemes a diéta ideje alatt kalóriákat számolgatni. Bemutattuk, hogy mikor előnyös, de azt is, hogy ez a módszer nehezen alkalmazható életmódként, azonban bizonyos időszakokban igenis lehet létjogosultsága.

Most pedig olyan weboldalakat, módszereket szeretnénk bemutatni, amivel a kalóriaszámolás nem is olyan nagy ördöngösség. Ennek legegyszerűbb módja, ha a digitális eszközöket használunk a számolgatáshoz – ehhez aztán végképp nem kell „matekzseninek” lenni! De akinek van kedve, a klasszikus módszerrel is próbálkozhat.

A Kalóriabázis

A www.kaloriabazis.hu weboldal kifejezetten erre a célra került kifejlesztésre. Használata csak az első alkalmakkor lehet macerás, amikor az Ön által rendszeresen fogyasztott ételeket viszi fel a rendszerbe – ugyanis ezt is megteheti. Bár rengeteg már felvitt étel, recept szerepel, ha ezek közül választja ki, hogy például egy adag lecsót evett, akkor nem fog pontos eredményt kapni, mert a lecsót mindenki másképp készíti. Ha viszont megadja a rendszeresen készített ételek összetevőit, úgy mindig hiteles adatot kaphat. Például ha kenyeret süt, akkor csak egyszer kell felvinnie a szokásos kenyér összetevőinek listáját, és utána már csak ki kell azt választania, hogy ebből fogyasztott egy szeletet reggelire. A regisztrációkor (vagy utána) az oldal segítségével beállíthatja az Önnek szükséges kalóriamennyiséget – bár arra figyelni kell, hogy ez sem lesz teljesen egyéni. A diéta idején figyelje magát, hogy a beállított kalória értékkel milyen mértékű a fogyás (túl gyors, nagyon lassú). Az oldalon még a sport révén elégetett kalóriákat is felviheti. A weboldal szerencsére mobiltelefonra is optimalizált, így bárhol használhatja.

Calorie Counter applikáció

A MyFittnessPal alkalmazás az egyik legközkedveltebb applikáció, amellyel kalóriát számolhat. Az egyetlen hátránya, hogy magyar nyelven nem elérhető. Ha ez valakinek mond valamit, akkor a Google Play áruházban az 5 pontból 4,7-esre értékelték a felhasználók. Érdekessége, hogy még rost- és koleszterin adatokat is tud kezelni az élelmiszerekről. Márpedig a rost-érték nagyon fontos. Az applikáció ráadásul összekapcsolható az egyéb közösségi fiókjaival. De számítógépen is használható a szinkronizálás révén. Weben keresztül a www.myfittnesspal.com weboldalon érhető el az oldal.

A mérleg segít

Léteznek kalóriaszámolós mérlegek, amelyek nagy segítséget nyújthatnak a diétázóknak. Ezen eszközökben sok-sok étel kalóriatartalma már automatikusan beprogramozott, de újakat is felvihetünk tetszés szerint. Ezután csak rá kell tennünk a mérlegre a fogyasztott ételt, és automatikusan kiadja az adott mennyiség kalória, szénhidrát, és egyéb értékeit.

Papírt, tollat elő!

Aki nem szereti a „kütyüket”, annak sem kell megijednie, a kalóriaszámolás klasszikus formája nem is olyan bonyolult. Szinte minden ételen feltüntetik annak tápértékét, legalábbis a kalória, zsír, szénhidrát, fehérje adatokat 100 grammra vetítve. Ehhez képest csak azt kell tudnia, hogy mennyit fogyasztott az adott ételből, vagy mennyit tett a receptjéhez. Itt is segít a mérleg, ami a számolgatás elengedhetetlen kelléke. Szintén igaz az, ami a többi esetben: csak az elején bonyolult. Ha már a kedvelt, készített ételeinek egyszer kiszámolta az értékeit szintén 100 grammra vetítve, akkor csak ehhez kell arányosítani az elfogyasztott mennyiséget. Elsőre ijesztőnek tűnhet mindig mérlegre tenni az ebédet, de a végén már érdekessé válik. Hajtja az embert a kíváncsiság, és a diéta idején kézzel foghatóvá válik általa a haladás. Azért itt is megjegyezzük: egy életen át nehéz számolgatni. De aki a diéta idején megtanulja az egészséges életmódot, sőt használta egy ideig a kalóriaszámolást, az hamar megtanulja, hogy milyen ételek, és milyen mennyiségek kedvezőek a számára. Azt sem árt tudni, hogy ha a gyerek megeszik egy zacskó chipset, akkor azzal kb. másfél étkezés kalóriatartalmát váltotta ki, nem is beszélve a túlzott zsírfogyasztásról, valamint a hasznos tápanyagok hiányáról. Ilyen és ehhez hasonló információk megszerzésében segít a kalóriaszámolás „tudománya”.

Fotó:
pixabay.com

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk