Menü

Nassolás & diéta – hogyan egyeztessük össze?

A fogyókúrák első számú ellenségei a rágcsálnivalók, és sokszor éppen rajtuk bukik el az egész diéta. Ebben az időszakban még nehezebb lehet ellenállni a kísértésnek. Az emberek a megváltoztatott étkezési szokások miatt ingerlékenyebbek lehetnek, a nassolás pedig jó feszültség-levezetésnek tűnik. Nos, a dohányzásnál biztosan jobb. A többi már a részleteken múlik.

Cikkünkben öt klasszikus nassolnivalót hasonlítunk össze kalória, zsír- és szénhidráttartalmat tekintve. Hiszen a diéta idején ezek a fő mértékegységeink, de természetesen ne feledkezzünk meg az egészséges szempontokról sem!

A chips kora

Ha valamivel jellemezni kellene a 21. század életmódját, akkor bizonyosan az egyik jelző az lenne, hogy felnőttek és gyerekek esténként chipset rágcsálnak a kanapén, tévénézés közben. Ez azért sajnálatos, mert ez a ropogós nasi szinte függőséget okoz, könnyű a rabjává válni. A legrosszabb, hogy az ízesített burgonyaszirmok sok ízfokozót, adalékanyagot tartalmaznak. Ha már chips, akkor legalább válasszuk a sima sós változatot!

Egy zacskónyi (77g) sós chips 400 kcal-t, 41g szénhidrátot, és 23 g zsírt tartalmaz.

Sós mogyoró, a klasszikus

Sokan azért kerülik a mogyorót, mert a bőrük pattanásos lesz tőle. Pedig a chipsnél egészségesebbnek tűnik. Az biztos, hogy jóval kevesebb szénhidrátot, és sokkal több fehérjét tartalmaz, de sajnos a kalória- és zsírtartalma is magasabb.

Egy kis zacskónyi (normál kiszerelésű – 85g) sós mogyoró értékei:

546 kcal (!), 13g ch, 44 g zsír.

A hagyományos értelmezés szerint egy zárt maroknyit javasolt fogyasztani belőle.

Banánchips, a bomba

Ezerésegy oldalon olvashatunk arról, hogy más nassolnivalók helyett válasszuk inkább a szárított gyümölcsöket. Azért csak óvatosan, ugyanis nagyon magas a kalória- és szénhidrát értékük, cukorbetegeknek mindenképpen kerülendőek! A legközkedveltebbek egyike a banánchips. Ebből 150g-os a legkisebb kiszerelés, abba ne is gondoljunk bele, hogy ez mennyi kalóriát tartalmaz. 75 g elfogyasztásánál már barátságosabb értékeket kapunk:

390 kcal, 44g ch, 25g zsír.

Mint láthatjuk, ezek az értékek szinte teljesen megegyeznek a chips értékeivel, úgyhogy a jelszó: mértékkel! Ha valakit – érthetően – elragadott a banánmánia, akkor fogjon egy banánt, karikázza fel, és ezt eszegesse! A banánchipshez hasonlóan jó nasi, és negyedannyi kalóriát tartalmaz. Ugye, hogy jobban hangzik?

Pattogatott kukorica – ezt mozizd!

Az eddigi pontig a popcorn aratja le a babérokat kalória-téren, de nem úgy a szénhidrátot tekintve. Egy adag (2,4 liter) moziban kapható pattogatott kukorica értékei:

300 kcal, 34g ch, 16 g zsír

 Ha házilag készítjük el (pl. tűzhelyen, vagy pattogatott kukorica-készítő gépben), akkor ennél még kedvezőbb értékekkel bíró nassolnivalót kaphatunk. Előnye, hogy „felfújt” jellege miatt viszonylag kiadós, és laktató, így grammra vetítve kevesebbet tudunk belőle megenni, mint az egyéb rágcsálnivalókból.

Kölesgolyó - jó, vagy nem jó?

Ez a finomság általában bio-változatban kapható az üzletekben, emiatt a szülők előszeretettel adják a gyerekeknek, akik pedig kedvelik a finom gömböcskéket. Egy zacskó 75g ropogós falatkát tartalmaz, ennek az adatai a sós változat esetén kb.:

292 kcal, 57g ch, 3g zsír

Mint láthatjuk, a széndhidrát-tartalma ennek a rágcsának a legmagasabb, pedig ezt elsőre a popcorn-ról gondoltuk volna.

Csodák tehát nincsenek, a nassolnivalókat a fentiek tudatában fogyasszuk, lehetőleg mértékkel. Az egyiknek a kalóriatartalma magas, a másik szénhidrát-bomba, a harmadik meg közismerten egészségtelen… De azért még mindig jobb okosan fogyasztani őket, mint amiatt feladni az egész diétát, amiért „kibírhatatlan” az egész. Aki nem fogyókúrázik, annak is hasznosak lehetnek a cikkben ismertetett adatok, hisz az egészségesen táplálkozóknak sem mindegy, hogy mit (és mennyit) fogyasztanak. 

Fotó:
pixabay.com

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

A futás szó hallatán sokan azonnal hárítanak, pedig állíthatom, hogy igenis megfertőződhet vele az ember. Sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól. Néhány ok következik, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot.