Menü

Ezt próbáld ki! - strandkézilabda

Nem állítjuk, hogy széles körben ismert, népszerű és könnyű sport, ennek ellenére bőven megér egy próbát. Nem csak játékosként, nézőként is!

A strandkézilabda egy friss sportág, igazából alig több mint két évtizedes múltra tekinthet vissza. Elsősorban „igaz” kézilabdázók játsszák, persze bárki kipróbálhatja, de a speciális mozdulatok elsajátítása egy külsősnek nem könnyű. Nem beszélve az átlag fölötti állóképességi igényekről.

Mindképpen látványos játékról van szó. A strandkézi eredeti célja egyébként ez, a sport, a mozgás, látvány és a szórakozás összekötése nyáron a strandokon.

A terem és a strandos változat között alapvető különbség a labdavezetés. A strandkéziben hármat lehet lépni a labdát birtokolva, de három másodpercnél tovább nem lehet érinteni a játékszert. Emellett van egy csomó egyéb speciális szabály.

A legérdekesebb az, hogy a strandkézilabdában díjazzák a látványt. A különleges módon, például légpasszal, testfordulattal vagy test mögötti kapura lövéssel hálóba juttatott labda két gólt ér. Ahogyan büntető is, amelyet hat méterről végeznek el.

A strandkézilabdát 27 méter hosszú, 12 méter széles pályán játsszák. A kapuk két méter magasak és három méter szélesek. A kapu előtt hatosvonal van.

A sportág népszerűsége növekszik, ami hazánkban is megfigyelhető. Nyaranta a balatoni üdülőhelyek és az ország más strandjai gyakran adnak otthont versenyeknek. Vannak hivatalos bajnokságok és válogatottak is. A magyar hölgyek a közelmúltban világbajnoki ezüstöt szereztek.

Fotó:
pixabay.com

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Önkénteskedési kisokos Ázsiában - Chance Program

A világmegváltás ma is elmarad érdeklődés hiányában, de azért aki akarja, megteheti a magáét. A Srí Lanka-i Chance Program sok nehéz helyzetben lévő gyereknek jelent segítséget. Az alapvetően magyar(!) programban sokan megtalálhatják a számításukat, fejleszthetik türelmüket és képességeiket.