Menü

Nordic Walking helyesen – jobb sport, mint gondolná

A Nordic Walking egy kiváló sport, amely még az 1900-as évek derekán öltött saját egyéniséget. Finnországból ered – nem véletlen a neve: magyarra fordítva „északi séta”. Annak idején a sífutók részére biztosította a nyári erőnléti edzést. Már ebből is látszik, hogy hatásfoka nem elhanyagolható, de csak akkor, ha helyesen űzik.

Sokan gondolják, hogy ha Nordic Walking botokat fognak a kezükbe, és túracipőt húznak a lábukra, majd azzal sétálgatnak, akkor már komoly sportot űznek. Noha ez a mozgásforma sem rossz – hiszen a séta egészséges, ez még közel sem valódi Nordic Walking. Sőt, még a sétánál is kicsit kevesebb, ha közben két sétapálcára támaszkodva rója valaki az utakat. Az igazi Nordic Walking a kulcsa a helyes technikában rejlik, az pedig állítólag csak edző segítségével tanulható meg. Úgy viszont nem bonyolult, és megéri rááldozni pár órát, mert onnantól tényleg a fiataltól az idősig, betegtől az egészségesig szinte mindenkinek kiváló és egyszerűen megvalósítható, természetközeli sportlehetőség válik belőle.

Már csak azért is érdemes egy edzőt felkeresni, mert ő speciális és egyénre szabott technikákra tud megtanítani. Tény és való, hogy ez a sport ajánlott időseknek, kismamáknak, kezdőknek és gyakorlott sportolóknak, csakhogy esetükben más és más technikák alkalmazása ajánlott. Ennek hiányában viszont még árthat is azzal, hogy Nordic Walking botokra támaszkodva sétál, ugyanis a rossz testtartás miatt fájdalom, vagy egészségügyi problémák jelentkezhetnek.

Kár lenne az így jelentkező hátrányokért, hiszen helyes alkalmazással, gyakorlással olyan sportot kaphatunk a Nordic Walking megismerésével, amelyik olcsó, rengeteg helyen, ráadásul természetközelben kivitelezhető, kiváló állóképességet és erőnlétet biztosít, ráadásul a szellemi felfrissüléshez is hozzájárul. Még a jelentős túlsúllyal küzdők is elkezdhetik, kiváló első belépő lehet a rendszeres sportoláshoz. Ezen előnyöket kár lenne kihagyni amiatt, mert tévesen azt gondolja, hogy ez egy „alibi sport”. Ha ez a nézőpontja, akkor bizonyára még nem látott helyes technikával Nordic Walking-ot űző embert. Ha már találkozott ilyennel, akkor rájöhet, hogy igencsak széleskörű lehetőségeket rejt magában – és mindehhez még csak méregdrága felszereléseket sem szükséges megvásárolni. 

Fotó:
pixabay.com

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?