Menü

Nordic Walking helyesen – jobb sport, mint gondolná

A Nordic Walking egy kiváló sport, amely még az 1900-as évek derekán öltött saját egyéniséget. Finnországból ered – nem véletlen a neve: magyarra fordítva „északi séta”. Annak idején a sífutók részére biztosította a nyári erőnléti edzést. Már ebből is látszik, hogy hatásfoka nem elhanyagolható, de csak akkor, ha helyesen űzik.

Sokan gondolják, hogy ha Nordic Walking botokat fognak a kezükbe, és túracipőt húznak a lábukra, majd azzal sétálgatnak, akkor már komoly sportot űznek. Noha ez a mozgásforma sem rossz – hiszen a séta egészséges, ez még közel sem valódi Nordic Walking. Sőt, még a sétánál is kicsit kevesebb, ha közben két sétapálcára támaszkodva rója valaki az utakat. Az igazi Nordic Walking a kulcsa a helyes technikában rejlik, az pedig állítólag csak edző segítségével tanulható meg. Úgy viszont nem bonyolult, és megéri rááldozni pár órát, mert onnantól tényleg a fiataltól az idősig, betegtől az egészségesig szinte mindenkinek kiváló és egyszerűen megvalósítható, természetközeli sportlehetőség válik belőle.

Már csak azért is érdemes egy edzőt felkeresni, mert ő speciális és egyénre szabott technikákra tud megtanítani. Tény és való, hogy ez a sport ajánlott időseknek, kismamáknak, kezdőknek és gyakorlott sportolóknak, csakhogy esetükben más és más technikák alkalmazása ajánlott. Ennek hiányában viszont még árthat is azzal, hogy Nordic Walking botokra támaszkodva sétál, ugyanis a rossz testtartás miatt fájdalom, vagy egészségügyi problémák jelentkezhetnek.

Kár lenne az így jelentkező hátrányokért, hiszen helyes alkalmazással, gyakorlással olyan sportot kaphatunk a Nordic Walking megismerésével, amelyik olcsó, rengeteg helyen, ráadásul természetközelben kivitelezhető, kiváló állóképességet és erőnlétet biztosít, ráadásul a szellemi felfrissüléshez is hozzájárul. Még a jelentős túlsúllyal küzdők is elkezdhetik, kiváló első belépő lehet a rendszeres sportoláshoz. Ezen előnyöket kár lenne kihagyni amiatt, mert tévesen azt gondolja, hogy ez egy „alibi sport”. Ha ez a nézőpontja, akkor bizonyára még nem látott helyes technikával Nordic Walking-ot űző embert. Ha már találkozott ilyennel, akkor rájöhet, hogy igencsak széleskörű lehetőségeket rejt magában – és mindehhez még csak méregdrága felszereléseket sem szükséges megvásárolni. 

Fotó:
pixabay.com

Nem kerül ennyibe, hogy lefogyj!

A diéták és fogyókúrák útvesztőjében gyakran választjuk a kényelmesnek tűnő, gyors megoldásokat, még akkor is, ha rengeteg pénzünkbe kerül. Biztosan nincs más megoldás?

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Nem eszem húst, baj?

Gyakori manapság, ha valaki elvből, vagy egészségügyi okokból, illetve bármilyen más megfontolásból nem eszik húst, sem állati eredetűt, vagy egyszerűen csökkenti az étrendjében a húsételek fogyasztását. Fehérjére azonban a szervezetünknek szüksége van, hogyan tudjuk pótolni ezt, ha nem eszünk húst?

Kiegészítők edzéshez

A testépítők esküdnek a kiegészítőkre, a kezdő sportolók pedig szeretnének minél hamarabb olyan szintre kerülni, mint az ideáljuk. Azonban biztos jó ötlet kezdőként is azt szedni, mint a profik?

Az ősz slágere: a sütőtök

Trendek jönnek-mennek, de a sütőtök őszi egyeduralma mit sem változik az évek alatt. Na de mennyire egészséges, és miért is szeretjük ennyire?