Menü

Elhízás, mint betegség

A modernkor új betegséget szabadított ránk, az elhízást. Egyre magasabb testsúly lesz az átlag, de nem hagyhatjuk, hogy a túlsúly legyen a norma!

Az elhízás problémája pedig nemcsak a felnőttkort érinti, az elhízottnak számított felnőttek 25 %-a gyermekkorban is túlsúlyos volt. Ezért a gyermekkori elhízás felismerése és kezelése kulcsfontosságú a „betegség” és szövődményeinek megelőzése érdekében.

Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint az európai tinédzserek mintegy harmada túlsúlyosnak számít, ráadásul az elhízás gyakorisága lassan olyan mértéket ölt, mely megváltoztatja, hogy mi számít normának. Ugyanakkor hiába válik átlagossá a túlsúly, attól még ugyanolyan egészségügyi kockázatokat jelent, társadalmi szinten pedig egyre nagyobb problémát.

A túlsúly következményei jól ismertek, magas vérnyomás, 2-es típusú cukorbetegség, magas koleszterin, ráadásul ezek a kórképek már a gyerekek között sem ritkák. Így hát, ha hagyjuk, hogy gyermekeink elhízzanak, számos negatív hatásnak is kitesszük őket, a felsorolásból pedig nem hiányozhatnak a pszichés következmények sem, alacsony önbecsülés, depresszió és így tovább. Mindezt pedig tovább súlyosbítja az a tény, hogy a gyermekkori elhízás a felnőttkori korai elhalálozást valószínűsítő tényező is.

Ma már az sem újdonság, hogy az elhízás problémája leginkább az életmóddal kapcsolatos, a tévénézés, videojátékozás, számítógépezés elveszik az időt a mozgástól, sportolástól. Természetesen az egészségtelen táplálkozás is jelentős szerepet játszik a túlsúly kialakulásában. Az elhízás és szövődményei jelentősen rontják az életminőséget, éppen ezért gyermekeinket éppen úgy kell óvnunk tőle, mint más betegségektől. A tiltás a tapasztalatok szerint nem túl sikeres szülői stratégia, inkább a következetes szülői példamutatás segíthet megóvni gyermekeinket a modernkor új betegségétől, az elhízástól.

Fotó:
pixabay.com

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk