Menü

Maraton és séta is lehet a túra

Itt az ősz, itt a túraszezon – mondhatnánk, ha nem lenne mérhetetlen mennyiségű csapadék. Persze az esőtől nem kell megijedni, csak jól kell helyet és persze felszerelést választani.

Ha túra, akkor nagyjából két részre oszthatjuk a kínálatot, amely hazánkban szerencsére igencsak bő. Az egyik típust hívhatjuk akár kirándulásnak, könnyen, jól járható utakról van szó, olyan szakaszokról, amelyek abszolút természet közeliek és szépek, ugyanakkor speciális felszerelés és különösebb fáradtság nélkül, illetve gyermekkel együtt is könnyedén teljesíthetők. Ha körülnézünk, mindenki talál ilyet közvetlen környezetében, az sem baj, ha már jártunk a helyen, hiszen a legtöbb utat minden alkalommal új élmény felfedezni. Főképp, ha kicsit módosítunk rajta, esetleg feldobjuk némi geoláda kereséssel, vagy más izgalmas játékkal. Persze az ilyen utakat sem szabad lebecsülni, ha nem is szükséges hozzájuk különleges felszerelés, a kényelmes lábbeli, többrétegű ruha, esőkabát, víz, elemózsia mind-mind kötelező felszereltség.

A túrák másik típusa már egészen más tészta. A hosszabb és keményebb szakaszokat érdemes túravezető, vagy tapasztalt, a helyet jól ismerő személy segítségével bejárni. Az élmény itt is fantasztikus, hiszen a kirándulás kap egy teljesítmény bonuszt. Mint a futóknál a félmaraton, vagy a maraton. Aki ilyesmire vállalkozik, kénytelen beruházni komolyabb felszerelésre, bakancsra, vízálló ruhára, s némi alap állóképesség sem árt.

Ami az időjárást illeti, sok mindenre fel lehet készülni a már említett felszereléssel. Az útvonalválasztásnál mindenképpen érdemes odafigyelni arra, mennyire sáros (potenciálisan sáros) a terep és van-e a közelben pihenőhely. A kirándulók esős időben erdei vasutazhatnak, barlangászhatnak, vagy találhatnak olyan elfoglaltságot, amelyet fedett helyen rendeznek és összeköthető egy jó túrával is.

Fotó:
sxc.hu

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Néhány praktikus tanáccsal segítünk ebben!

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés!

Unalomból? Stressz miatt? Tévénézés alatt? – egy nap vajon hányszor eszünk és ezek közül vajon mennyi a valódi éhség? Egy kutatás szerint tízféle éhség létezik, ám ezek közül csak egy valódi.

Fogyjunk éjjel? Benne vagyok!

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehezen megy a fogyókúra, a zsírégetés, edzéssel sem igazán érnek el eredményt. Valószínűleg, ők nem figyelnek oda egy fontos dologra: az alvás és a zsírégetés közötti kölcsönhatásra. Pedig, tudunk éjjel fogyni!

A biztos alapok

Sokszor gondoljuk azt, hogy az egészséges életmódhoz illetve a fitt formánkhoz, csinos külsőnkhöz megannyi drága dolog szükséges, azonban a legfontosabb feltételei a testi és lelki egészségnek valójában nem kerülnek semmibe. Csupán nyolc dolog kell hozzá!

Futni jó

A futás talán az egyik a testet legintenzívebben megmozgató sport, emellett pedig természetes mozgásforma.