Menü

Maraton és séta is lehet a túra

Itt az ősz, itt a túraszezon – mondhatnánk, ha nem lenne mérhetetlen mennyiségű csapadék. Persze az esőtől nem kell megijedni, csak jól kell helyet és persze felszerelést választani.

Ha túra, akkor nagyjából két részre oszthatjuk a kínálatot, amely hazánkban szerencsére igencsak bő. Az egyik típust hívhatjuk akár kirándulásnak, könnyen, jól járható utakról van szó, olyan szakaszokról, amelyek abszolút természet közeliek és szépek, ugyanakkor speciális felszerelés és különösebb fáradtság nélkül, illetve gyermekkel együtt is könnyedén teljesíthetők. Ha körülnézünk, mindenki talál ilyet közvetlen környezetében, az sem baj, ha már jártunk a helyen, hiszen a legtöbb utat minden alkalommal új élmény felfedezni. Főképp, ha kicsit módosítunk rajta, esetleg feldobjuk némi geoláda kereséssel, vagy más izgalmas játékkal. Persze az ilyen utakat sem szabad lebecsülni, ha nem is szükséges hozzájuk különleges felszerelés, a kényelmes lábbeli, többrétegű ruha, esőkabát, víz, elemózsia mind-mind kötelező felszereltség.

A túrák másik típusa már egészen más tészta. A hosszabb és keményebb szakaszokat érdemes túravezető, vagy tapasztalt, a helyet jól ismerő személy segítségével bejárni. Az élmény itt is fantasztikus, hiszen a kirándulás kap egy teljesítmény bonuszt. Mint a futóknál a félmaraton, vagy a maraton. Aki ilyesmire vállalkozik, kénytelen beruházni komolyabb felszerelésre, bakancsra, vízálló ruhára, s némi alap állóképesség sem árt.

Ami az időjárást illeti, sok mindenre fel lehet készülni a már említett felszereléssel. Az útvonalválasztásnál mindenképpen érdemes odafigyelni arra, mennyire sáros (potenciálisan sáros) a terep és van-e a közelben pihenőhely. A kirándulók esős időben erdei vasutazhatnak, barlangászhatnak, vagy találhatnak olyan elfoglaltságot, amelyet fedett helyen rendeznek és összeköthető egy jó túrával is.

Fotó:
sxc.hu

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!