Menü

Maraton és séta is lehet a túra

Itt az ősz, itt a túraszezon – mondhatnánk, ha nem lenne mérhetetlen mennyiségű csapadék. Persze az esőtől nem kell megijedni, csak jól kell helyet és persze felszerelést választani.

Ha túra, akkor nagyjából két részre oszthatjuk a kínálatot, amely hazánkban szerencsére igencsak bő. Az egyik típust hívhatjuk akár kirándulásnak, könnyen, jól járható utakról van szó, olyan szakaszokról, amelyek abszolút természet közeliek és szépek, ugyanakkor speciális felszerelés és különösebb fáradtság nélkül, illetve gyermekkel együtt is könnyedén teljesíthetők. Ha körülnézünk, mindenki talál ilyet közvetlen környezetében, az sem baj, ha már jártunk a helyen, hiszen a legtöbb utat minden alkalommal új élmény felfedezni. Főképp, ha kicsit módosítunk rajta, esetleg feldobjuk némi geoláda kereséssel, vagy más izgalmas játékkal. Persze az ilyen utakat sem szabad lebecsülni, ha nem is szükséges hozzájuk különleges felszerelés, a kényelmes lábbeli, többrétegű ruha, esőkabát, víz, elemózsia mind-mind kötelező felszereltség.

A túrák másik típusa már egészen más tészta. A hosszabb és keményebb szakaszokat érdemes túravezető, vagy tapasztalt, a helyet jól ismerő személy segítségével bejárni. Az élmény itt is fantasztikus, hiszen a kirándulás kap egy teljesítmény bonuszt. Mint a futóknál a félmaraton, vagy a maraton. Aki ilyesmire vállalkozik, kénytelen beruházni komolyabb felszerelésre, bakancsra, vízálló ruhára, s némi alap állóképesség sem árt.

Ami az időjárást illeti, sok mindenre fel lehet készülni a már említett felszereléssel. Az útvonalválasztásnál mindenképpen érdemes odafigyelni arra, mennyire sáros (potenciálisan sáros) a terep és van-e a közelben pihenőhely. A kirándulók esős időben erdei vasutazhatnak, barlangászhatnak, vagy találhatnak olyan elfoglaltságot, amelyet fedett helyen rendeznek és összeköthető egy jó túrával is.

Fotó:
sxc.hu

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!