Menü

Sport: jóból is megárt a sok

Sok szó esik a rendszeres sportolás fontosságáról, ám arról már kevesebb, hogy mi az a mennyiség és minőség, ami már bizony árthat is. Az árulkodó jelek.

Bizony, a mozgás rendszeresítése életünkben lényeges, egyenlő fontosságú a változatos és tudatos táplálkozással. A kettő együtt az egészségesnek mondott életmód legfőbb kulcsa.

Igen ám, de amíg a legtöbb ember azzal küzd, hogyan, mit és mikor sportoljon, sokan bizony képesek átesni a ló másik oldalára, ami ugyanolyan káros tud lenni, mint a mozgásszegény életmód.

A mozgás mennyisége természetesen egyénfüggő, mindenki mást bír, másra van szüksége, máshogy sportol. Ugyanakkor vannak jelek, amelyek arra utalhatnak, túlzásba visszük a dolgot.

A sportolás lelki és testi függőséget okozhat, ami azért nem jó, mert mi leszünk a mozgásért és nem a mozgás értünk. Azok, akik ezen a szinten vannak, csak akkor érzik jól magukat, ha sportolhatnak, ha elmarad a napi adag, idegesek, stresszesek lesznek, elromlik az egész napjuk.

A sportolás maga nem okoz jó érzést, hanem általa csak a „normális” szintet éri el a függő. Az edzés tervéhez igazítja az életét és nem fordítva. Ha valamilyen okból kimarad egy edzés, ingerültté válik.

Ezeken kívül számos más tünet is jelezheti a problémát, amelyre érdemes a környezetnek is odafigyelnie a megelőzés érdekében.

A legtöbb ilyen ember természetesen még vissza tud térni a normális szintre, tudatos odafigyeléssel, apró lépésekkel. Azt kell észben tartani, hogy a túlzásba vitt sport is igen káros szervezetünknek.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.