Menü

Sport: jóból is megárt a sok

Sok szó esik a rendszeres sportolás fontosságáról, ám arról már kevesebb, hogy mi az a mennyiség és minőség, ami már bizony árthat is. Az árulkodó jelek.

Bizony, a mozgás rendszeresítése életünkben lényeges, egyenlő fontosságú a változatos és tudatos táplálkozással. A kettő együtt az egészségesnek mondott életmód legfőbb kulcsa.

Igen ám, de amíg a legtöbb ember azzal küzd, hogyan, mit és mikor sportoljon, sokan bizony képesek átesni a ló másik oldalára, ami ugyanolyan káros tud lenni, mint a mozgásszegény életmód.

A mozgás mennyisége természetesen egyénfüggő, mindenki mást bír, másra van szüksége, máshogy sportol. Ugyanakkor vannak jelek, amelyek arra utalhatnak, túlzásba visszük a dolgot.

A sportolás lelki és testi függőséget okozhat, ami azért nem jó, mert mi leszünk a mozgásért és nem a mozgás értünk. Azok, akik ezen a szinten vannak, csak akkor érzik jól magukat, ha sportolhatnak, ha elmarad a napi adag, idegesek, stresszesek lesznek, elromlik az egész napjuk.

A sportolás maga nem okoz jó érzést, hanem általa csak a „normális” szintet éri el a függő. Az edzés tervéhez igazítja az életét és nem fordítva. Ha valamilyen okból kimarad egy edzés, ingerültté válik.

Ezeken kívül számos más tünet is jelezheti a problémát, amelyre érdemes a környezetnek is odafigyelnie a megelőzés érdekében.

A legtöbb ilyen ember természetesen még vissza tud térni a normális szintre, tudatos odafigyeléssel, apró lépésekkel. Azt kell észben tartani, hogy a túlzásba vitt sport is igen káros szervezetünknek.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!